allergie op steenvruchten??? erge jeuk maar geen uitslag

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met allergie die niet zichtbaar is op de huid maar wel gigantische jeuk veroorzaakt.



Ergens heb ik iets gelezen over steen vruchten, maar ik weet niet zeker of dit het idd is omdat ons zoontje van 2 er ook last van als hij die niet eet.

Of werkt zo’n allergie zo lang door? (bijv. werkt dat na 4 dagen nog door?)



Wie oh wie weet iets meer?

de kinderarts heeft een allergie test laten doen, maar daar kwam niets uit. Dit schijnt toch al lastig te zijn onder de 3 jaar.



Hij wordt 's nachts echt een paar x gillend wakker van de jeuk en heeft daarom eigenlijk nog nooit geleerd om door te slapen.



Ben beetje ten einde raad.

Ga het alternatieve geneeswijze in maar moet dan wel eerst de oorzaak zien te vinden…



groetjes alexandra

ja ik ben allergisch voor steenvruchten: perzik enz.



allergie kan allerlei uitingen hebben: van hoofpijn of lichte verhoging tot jeuk of zelfs zware huiduitslag.



dus ja jeuk kan.



maar hoe weet je dat het van de steenvruchten komt?



ik zou zeggen als het iedereen 'snachts optreed dat het een huisstofmijt allergie zou kunnen zijn…of iets met het matras…het wasmiddel…ja verzin maar iets…



het kan zoveel zijn…ook iets wat overdag inwerkt kan zich s-nachts uiten…



wat doe je nu tegen de jeuk??

hij heeft het altijd ook overdag, vooral als hij het warm heeft.



Ik smeer me een ongeluk met vaseline, calendula olie, resque remedie creme alles om hem maar vet te houden.



baden met bijv biodermal helpt niet voldoende, vandaar dat ik denk dat het van binnen uit moet komen.



aangezien de allergie test in het ziekenhuis niets uit wees (te jong om te testen) is het dus moeilijk om uit te zoeken waar het vandaan komt.



Hebben al van alles geprobeerd, ander wasmiddel, luchtig aankleden, geen wasverzachter e.d. wel of geen tomaat geven.



hij heeft als je niet smeert een hele droge huid en heeft een tijdje een exzeem plekje op z’n elleboog gehad. nu met het smeren ziet z’n huid er rustig uit, maar jeukt dus nog.



Daar naast is hij vaak snotterig en snurkt 's nachts erg, maar hier is moeilijk de oorzaak voor te vinden omdat hij schisis heeft. Door de open neus mond verbinding is hij dus zowiezo wat vatbaarder voor neusverkoudheid… anti allergene neusspray heeft er geen effect op.



Hij heeft koemelk allergie gehad, en reflux.

ik ben zelf allergisch voor onze katten, hooi e.d. (boerin met hooikoorts…)

zou goed kunnen dat hij dat ook is, maar hoe kom je daar achter zonder meteen de katten uit huis te moeten doen (wil eerst zeker weten)



Wat kan je doen om te testen of het van huisstof mijt komt??



Is er een alternatief voor de laboratorium test die wel allergie op jonge leeftijd aan kan tonen??

ik lees dat zijn omgeving vol is met allergenen (boerderij, katten enz) dus ik zou toch eens met de huisarts praten over een kindveilig anti-histamine pil/drankje want je zult zo nooit goed uit kunnen vinden wat de oorzaak is.



je katten wegdoen heeft geen zin als je daarbij ook niet ook je gordijnen weg doet, de Vloerbedekking, je bankstel, gladde vloeren neemt enz. enz.



hou op met van alles smeren.

wie weet kan hij er niet tegen…

vraag om kokos olie bij je ha of apotheker .

dat is allergie vrij.



biodermal kan allergie veroorzaken als er bv amandelolie inzit…maar elk ander bestanddeel kan ook een reactie oproepen.



dus vraag goede Begeleiding bij je huisarts :thumbup:



succes!

ow en houd er rekening mee dat ¨natuurlijke¨ produkten net zo allergie verwekkend kunnen zijn dan chemische !



dus een creme van een alternatieve arts kan ook! allergie opwekken



zo ben ik allergisch voor noten en in 99% van de (alternatieve) cremes/olieen zit b.v. amandelolie !

we zijn dus al een hele tijd onder goede begeleiding van de kinderarts dus dat zit wel ok.

idd goede tip over die bijv. noten in natuurlijke olien! had ik nog niet echt bij stil gestaan.



We sluiten de katten eigenlijk een beetje uit omdat dit pas is ontstaan sinds hij vaste voeding krijgt, en hij geen niezerigheid en rode ogen heeft.

Vandaar dat we aan een voedsel allergie denken… maar ja welke… ???



Smeren met alleen vaseline had ook geen effect en niet smeren betekend dat z’n huid zo droog en schilferig wordt dat hij daar weer jeuk van krijgt!!



Mocht er nog niemand over een alternatieve allergie test horen die werkt bij kinderen onder de 3 jaar??? ik hoor het graag!!

in sommige vaseline zit wolvet.

dat is sterk allergeen soms.

vraag naar ¨vaseline album¨ dat gaat vaak goed, en kan ook vetter gegeven worden (creme of zalf) of vraag dus naar kokosolie.



zoals ik zei kan het goed geen! voedselallergie zijn omdat hij jeuk heeft in de nacht.

bij voedselallergie verwacht je toch eerder buikpijn, diaree roodheid van de huid enz.

of heeft hij dat ook.



dat het ontstaan is rond de tijd dat hij vaste voeding kreeg kan toeval zijn.



een allergie bouw je soms op en dat vraagt tijd. dat kan dus toevallig samengevallen zijn.

ook kan je totaal onbewust toen overgestapt zijn op een ander wasmiddel, badzeep, creme of wat dan ook.



misschien is het wel dat je eerste je kat/paard hebt geaaid en daarna hem verzorgd. en dat hij daar op reageerd.

dus eerst goed 20 seconden je handen wassen.



succes met je zoektocht.



pin je niet vast op een allergietest.

die test wijst ¨groepen¨ allergieen aan (bomen, kruiden, huisdieren enz.) en dus niet specifiek 1 ding.

dat kan wel getest maar dat doen ze al zelden bij volwassenen die een zeer ernstige allergie hebben …het zijn dure tests die veel moeite vragen en die alleen voor dat moment gelden omdat allergieen kunnen veranderen…ze komen maar kunnen ook weggaan.





alternatieve tests zijn erg genoeg maar geen 1 is wetenschappelijk verantwoord …en de uitkomsten verbazingwekkend gelijk bij grote groepen mensen. heel vaak zal je horen-suikers , gluten enz. dingen die niet 123 bewezen kunnen worden als onzin.



en de medicatie die volgt is op zn minst dubieus.en zeer prijzig.



dus…probeer het zelf uit te vogelen en doe wat werkt voor jouw kind.



succes !

@Heksje wrote:

in sommige vaseline zit wolvet.

dat is sterk allergeen soms.

vraag naar ¨vaseline album¨ dat gaat vaak goed, en kan ook vetter gegeven worden (creme of zalf)



@Die soort vaseline hebben we al, maar dat werkt niet echt en is ook erg lastig als je bijv leuk een x met je kindje wilt zwemmen… hij glibberde zo m’n handen uit!! hi hi



of vraag dus naar kokosolie.



@ ga ik idd maar eens proberen.



zoals ik zei kan het goed geen! voedselallergie zijn omdat hij jeuk heeft in de nacht.



@'s nachts is het het ergste omdat hij dan onder een warme deken ligt. Maar overdag heeft hij het ook als je hem te warm aankleed.



dat het ontstaan is rond de tijd dat hij vaste voeding kreeg kan toeval zijn.



een allergie bouw je soms op en dat vraagt tijd. dat kan dus toevallig samengevallen zijn.

ook kan je totaal onbewust toen overgestapt zijn op een ander wasmiddel, badzeep, creme of wat dan ook.



@nee altijd het zelfde waspoeder gebruikt, later iets anders (neutral) geprobeerd dat ondanks de anti allergene berichten daar over, nog grotere jeuk reactie opleverde! geen enkel waspoeder geeft verandering.

Gebruiken geen wasverzachter en gaat al v.a. het begin met weleda creme bad in bad. hebben ook daar voor iets anders geprobeerd waardoor het erger werd.



Waarschijnlijk is het een combi van allergieen uit en inwendig oid.



misschien is het wel dat je eerste je kat/paard hebt geaaid en daarna hem verzorgd. en dat hij daar op reageerd.

dus eerst goed 20 seconden je handen wassen.



Ehmmm aidan is ondertussen zo groot dat hij zelf 4x per uur de katten gaat aaien, hij is al bijna 2. Dan kan ik hem wel iedere x helemaal onder de kraan gaan houden ;-))



succes met je zoektocht.



@ heb net een bezoek geregeld bij een antroposofisch arts.

Buurjongentje heeft daar erg veel baadt bij gehad (heeft astma en gluten allergie) ben dus benieuwd of het helpt!



Ben verzekerd voor een aantal alternatieve geneeswijzes en moet zeggen dat het bij mij zelf erg veel goeds heeft gedaan.



alleen is het bij een kindje dat niet kan praten veel lastiger om uit te vogelen waar het probleem nu zit en wat de beste behandel methode is als bij je zelf…



Ik ben een beetje klaar met de reguliere geneeswijzes aangezien ze aidan als uitbehandeld zien… ze weten het gewoon niet meer en sturen ons dus lekker naar huis met aggresieve cremes e.d. waar z’n huid alleen maar super dun van wordt en de jeuk niet minder van wordt…



succes !

ik heb mn best gedaan :wink:



succes !