allergie huisdier

hallo

vandaag heeft mijn vriend een allergie test gedaan. en blijkt allergisch voor de kat te zijn, nu ben ik gaan lezen wat het een beteje inhoud en dit kan zijn dat het heeft te maken met urine huidschilfers en speeksel.

dus de kans dta we de kat kunnen houden is straks weer groot als ik de kattebak weer mag doen.



maar nu is bij mij de vraag in hoeverre slaat zoiets over naar het kindje.

hij heeft hier nooit last van gehad dit is van de afgelopen maanden dat ik zwanger ben. weet iemand hier iets van.

Sorry dit wil je vast niet horen, maar als je vriend een kattenallergie heeft dan zal hij er ook echt hinder van ondervinden als jij de kattenbak doet… Denk eens aan al die haren in je huis… Ik had 2 katten en die moesten ook weg (oa) door mijn allergie…



En als de ouder aanleg heeft voor allergieen is de kans dat je kind een allergie gaat ontwikkelen groter dan als de ouder geen allergie heeft…

De kans is dus groter, maar het hoeft dus niet he.

De kans dat het weer overgaat is helaas heel erg klein. Een allergie bouw je op, waarschijnlijk kwamen de klachten sneller door het verschonen van de kattenbak.



ik zou het even aankijken, maar als het niet minder wordt denk ik dat de kat een ander huis moet krijgen .



Je kindje lopt idd meer risico, maar hoeft geen allergie te ontwikkelen.



Balen zeg!!!

Mijn broer is zwaar allergisch voor vanalles en nog wat…oa ook katten. Zijn vriendin had een kat, toen ze nog niet samenwoonden was dit best een probleem. Ze zijn naar een oplossing gaan zoeken en mn broer heeft toen medicijnen gekregen. Toen ging het (redelijk)goed. Nu is de kat al even overleden, dus geen medicijnen meer. Mijn broer is zo erg allergisch voor katten dat als er al een kat bv 2 weken is overleden en hij gaat op bezoek, hij al klachten krijgt van de nog rondhangende haren/schilfers etc.



Jullie kindje kan allergisch worden, maar dat hoeft niet. Wij zijn juist voorstander van zoveel mogelijk mee om laten gaan in de hoop dat het ’ afweerstoffen’ opbouwt en geen allergie ontwikkeld. Dit is niet bewezen of zo, maar bij ons heeft Anne vanaf geboorte af aan gewoon op de grond gelegen en is besnuffeld en gelikt geworden door de hond. Ook is ze al heel snel in aanraking gekomen met de katten van de buren en tot nog toe gaat alles prima.



Ikzelf heb op latere leeftijd pas een allergie ontwikkeld, dus je kan toch nooit zeggen hoe of wanneer je wel of niet allergisch voor iets wordt.

Bij mij is het ooit begonnen met de kattenallergie. En de ellende met allergieen is, is dat het andere allergieen kan gaan triggeren. Zo ben ik nu ook allergisch voor 3 verschillende pollen, huisstofmijt en honden…



Dit jaar ga ik starten met een imuun therapie. Dat is jarenlang een aantal druppeltjes innemen om de zoveel dagen. Maar de kans is dan wel groot dat ik daarna van mijn pollen en huisstofmijt allergie af ben en ook eindelijk kan stoppen met mijn medicijnen (zijn nogal suf werkend)… Dat vind ik die jaren van druppels innemen dan wel waard.

Ik heb ook een kattenallergie en tot voor kort twee katten gehad. Helaas moesten we er één in laten slapen :cry:



Maaaarrrr wij hebben dus gewoon nog een kat. Zolang hij niet bij mij op schoot ligt en/of ik hem niet aai valt het allemaal wel mee. Anders na het aaien handen wassen.



Zelf vind ik dat ik er de ene keer meer last van heb dan de andere keer. Regelmatig stofzuigen en je huisje goed schoon houden is mijn advies. Hangt uiteraard af van de mate waarin je last hebt van je allergie, dat begrijp ik.



Onze dochter heeft tot nu toe nergens last van maar dat kan altijd nog komen. Zoals al eerder werd geschreven bouw je allergie op.



Suc6!

bedankt voor de adviezen, we moeten het maar eens rustig gaan bekijken. iemand had het over kattenharen maar daar is een mens niet alergies voor las ik op internet. het zijn de eiwitten in de huidschilfers speeksel en urine die de allergie veroorzaakt. dat is dan wat ik heb gelezen.



en de kleine straks veel bij de kat laten in het bij zijn van een vanons ben ik zo ie zo een voorstander voor de kat moet ook wennen aan iets nieuws.

Van een vriendin heb ik vernomen dat er allergieprikken zijn hiervoor, misschien even navragen bij de ha? Dat schijnt goed te werken (bij haar man en een kennis van haar).





Liefs, broekie

@kleintje wrote:

bedankt voor de adviezen, we moeten het maar eens rustig gaan bekijken. iemand had het over kattenharen maar daar is een mens niet alergies voor las ik op internet. het zijn de eiwitten in de huidschilfers speeksel en urine die de allergie veroorzaakt. dat is dan wat ik heb gelezen.



en de kleine straks veel bij de kat laten in het bij zijn van een vanons ben ik zo ie zo een voorstander voor de kat moet ook wennen aan iets nieuws.




Maar die schilfers zitten wel aan de kattenharen…

Misschien kan je man het wel met medicijnen onderdrukken en dan hoeft de kat niet weg… En ik zou je over die kleine nu zeker geen zorgen maken hoor.





Even over die injecties… Die zijn niet ongevaarlijk. Je moet daarvoor zelfs na het zetten een uurtje bij de huisarts blijven zitten voor het geval het “mis” gaat…

Heb er laatst een heel gesprek met mijn huisartsa over gehad, en die stelde de druppel imuun therapie. Die is ongevaarlijk maar vergt wel wat jaartjes

ik ben zelf allergisch voor huidschilfers van een kat. Helaas kan ik ook echt bijna niet bij een kat in de buurt komen. Ik kan ze zelfs niet aaien en als iemand naast me zit die een kat aait heb ik er last van.



Ik hoop dat jullie een goede oplossing voor jullie vinden

Hoi



Mijn moeder is ook voor allerlij dingen allergies waaronder katten en honden, maar omdat wij grote dierliefhebbers zijn kon mijn moeder er niet voor kiezen geen dieren meer te houden. Ze gebruikt nu antialergie medicatie en dit gaat prima met haar hond samen.



Zou eerst alle mogenlijkheden bekeken hebben voor je besluit je kat weg te doen. Het beestje verdient ook een kans

Wat balen zeg dat hij allergisch is. Ik denk ook niet dat het helpt als jij de kattebak doet. Mensen met kattenallergie hebben het inderdaad al als ze ergens binnen zijn waar een kat is.

Ik weet ook dat er medicijnen zijn maar dat zou ik zelf nooit nemen. Ik vindt het onnatuurlijk dat je medicijnen moet slikken om (perse?) een kat te houden.



Hopelijk komt er een oplossing.



Succes ermee.