Allergie bij baby door katten??

Moeders,

Heeft iemand hier ervaring mee?

Eind januari moet ik bevallen, en in de planning staat dat wij 2 weken laten een jong katje gaan krijgen (Maine Coon).

Nu hoor ik van alle kanten dat dat niet verstandig zou zijn, want dan zou de baby allergische reaktie kunnen krijgen?

Ik ben van mening dat een baby zich kan aanpassen en bij goede verzorging (ik wil borstvoeding geven) gewoon gezond blijft, en een kat geen problemen zou moeten veroorzaken??

Graag advies!

Natuurlijk gaat de baby voor alles, maar de kat is ook erg welkom, en ik wil wel een juiste beslissing nemen.

Dank je wel.

Groetjes,

Lillian

Een allergische reactie kunnen ze altijd krijgen. Dat heeft niets met goede verzorging te maken.

Mijn vriendin had al katten voordat de baby kwam en dat kindje kon er echt niet tegen. Kreeg eczeem en in een later stadium astma. Dus mijn vriendin heeft de katten weg moeten brengen.

Ik heb hier 5 katten, waarvan overigens 4 Maine Coons. Dan is onze kleine wel zwaar de pisang. :wink:

We hebben van tevoren afgesproken dat we voor iedereen ons best doen. Mocht de kleine echter allergisch blijken te zijn en er is echt geen enkele andere optie dan de katten te herplaatsen, dan lijkt het me voor ieders geluk en welzijn het beste dat te doen. Met bloedend hart natuurlijk. Maar je kan niet alles voorzien.

Ik hoop zooooo dat de kleine niet allergisch gaat zijn… :pray: :pray:

Ik heb hier de allerliefste poes rondlopen, en als die weg moet dan zou dat echt verschrikkelijk zijn.

Maar als het moet dan moet het…dan kan het niet anders!

Ja zo denk ik er ook over. De enige manier waarop je er achter komt is het uitproberen, en van tevoren de insteek hebben, als je beebje alergisch is, moet helaas het katje weg.

Ik bent zelf heel erg alergisch voor katten, dus hier thuis komt er sowiso niks met haren in :slight_smile:

@mayo28 wrote:

Ik hoop zooooo dat de kleine niet allergisch gaat zijn… :pray: :pray:

Ik heb hier de allerliefste poes rondlopen, en als die weg moet dan zou dat echt verschrikkelijk zijn.

Maar als het moet dan moet het…dan kan het niet anders!

:shock: Hier een maine coon in huis… hoop dat beeb geen allergie krijgt :?

maar idd, als het moet dan moet het!

Heb 4 katten in huis…

2 Kleine kinderen en geen allergieen. :slight_smile:

Je niet te druk maken daarover. :hug:

Het is iets wat je niet in de hand hebt :-*

Wow, wat veel eigenaren van Maine Coons! Prachtige wezens vind ik dat!

Maar goed over je vraag.

Als jij en de vader van je kindje beiden niet allergisch aangelegd zijn,

én je houdt je huis goed schoon

én het kitten kan niet bij de plekken komen waar je baby veel zal zijn, (bed, bx, maxi-cosi enz)

dan is er volgens mij niet veel bezwaar.

Zeker niet als je in je achterhoofd houdt dat het schatje weg moet als blijkt dat je kindje wel allergisch voor het kiiten blijkt.

Veel plezier straks met baby en kitten!

Toen Mik geboren werd hadden (en hebben) we 5 katten, nooit geen problemen gehad hoor.

Het eerste jaar kunnen er toch geen allergie test uitgevoerd worden, omdat kinderen er over heem kunnen groeien.

Toen Mik va zijn eerste levensjaar doorlopend ziek werd, hebben we een allergietest laten doen en gelukkig negatief :dance:

Als ik zie hoe gek Mik is met de katten en vooral met Simba, gloeit mijn hart van liefde.

Ik zou zeggen gewoon er voor gaan en ervoor zorgen dat je huis gewoon aan de kant is.