Alleenstaande ouder korting/toeslag???

Klopt, je moet minimaal 6 maanden in een jaar alleenstaand zijn. Dus je kan het pas per januari aanvragen.



Enne, 82 euro kindertoeslag per maand is veel hoor. Ik ga ongeveer 3 euro per maand krijgen…



heb ff op de bd site gekeken en dit zijn de bedragen van 2007, wat 2008 wordt kan ik zo snel niet vinden



combinatiekorting: 149euro

aanvullende combinatiekorting: 700euro

alleenstaande ouderkorting: 1437euro

aanvullende alleenstaande ouderkorting: max. 1437euro (inkomensafhankelijk)



dit zijn bedragen per jaar

@Frank@ wrote:

Klopt, je moet minimaal 6 maanden in een jaar alleenstaand zijn. Dus je kan het pas per januari aanvragen.




en toch ben ik het hier niet mee eens... Ik ben sinds juli vorig jaar alleenstaand, en heb de alleenstaande ouderkorting ook per die datum gekregen. het gaat er niet om of je alleenstaand bent, het gaat er om of je al minimaal een half jaar de zorg voor een kind hebt(je kind is dus minimaal 6 maanden).

Zulke dingen kun je meteen aanvragen zodra je vriend bij je is uitgeschreven, of je kunt bewijzen dat hij eerder een andere woonplaats had(in mijn geval was het dus het laatste, hij was pas in september uitgeschreven, maar ik kon aantonen dat hij al sinds begin juni niet meer bij mij woonde).

Combinatiekorting heb je wel recht op, maar zoals ze mij vertelden bij de bd, pas in het eerste volle belasting jaar, volgend op het jaar dat je alleenstaand bent geworden. Ik krijg hem dus dit jaar wel, maar de laatste helft van vorig jaar niet.

@mv2kids wrote:

@Frank@ wrote:
Klopt, je moet minimaal 6 maanden in een jaar alleenstaand zijn. Dus je kan het pas per januari aanvragen.




en toch ben ik het hier niet mee eens... Ik ben sinds juli vorig jaar Zulke dingen kun je meteen aanvragen zodra je vriend bij je is uitgeschreven, of je kunt bewijzen dat hij eerder een andere woonplaats had(in mijn geval was het dus het laatste, hij was pas in september uitgeschreven, maar ik kon aantonen dat hij al sinds begin juni niet meer bij mij woonde).

Combinatiekorting heb je wel recht op, maar zoals ze mij vertelden bij de bd, pas in het eerste volle belasting jaar, volgend op het jaar dat je alleenstaand bent geworden. Ik krijg hem dus dit jaar wel, maar de laatste helft van vorig jaar niet.


Dus omdat jij kon aantonen dat hij al in juni ergens anders woonde gaat dus die 6 maanden regel op :-) had jij dat niet kunnen aantonen was de officiele datum september geweest en had jij er echt geen recht op...

Ik ben in mei 2006 weer gaan samenwonen, en kon alle alleenstaande ouderkortingen met terugwerkende kracht tot januari terug betalen... En ik was van januari t/m april toch echt een alleenstaande moeder. Maar dat zijn maar 4 maanden en geen 6 en moest die 4 maanden dus terugbetalen.....

Help…combinatiekorting?? Mv2kids, mag ik samen met de digitalefotobewerkingscursus ook even bijles in hoe krijg ik zoveel mogelijk van de belasting?? Voor januari??? :mrgreen:

we kunnen saampjes wel de digitale aangifte doen hoor… Als jij zorgt dat je je DigID code hebt aangevraagd, maken we ff een afspraakje en vullen we hem in. ok?

:-* Eneuh, een digid heb ik al! (knap he…)

Ik leer hier veel!!!



Ik heb nu alle spulletjes bij elkaar voor de consulent van de Sociale dienst om die financiële steun te vragen voor het huis waar ik nu woon…

En dan krijg ik hopelijk ook die financiële urgentie…

Maandag de hele boel inleveren en dan duimen draaien en afwachten… :evil:



Duimen jullie met me mee???



:-*

zeker weten meis… ik weet hoe nijpend het kan zijn… duimen draaien hier op volle toeren, en als ik straks thuis ben brand ik ook nog wel een kaarsje, ok??



:hug: