Wie kan mij helpen?
Het onderwerp zegt het al.
Wat moet in allemaal regelen?
Papa wordt binnenkort uit de ouderlijke macht gezet.
Ik wil graag dat voor mijn 2 prinsessen alles goed geregeld is.
Wie kan/wil mij helpen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Grt Bri
Ik moet voor kleine draak, naar een notaris, als er iets met mij gebeurd, gaat de kleine naar mijn zus…
(kleine man heeft nl op papier geen vader, ook niet erkent, en nooit geen contact mee)
Heb je al een keuze gemaakt voor familie eventueel ?
Je kunt bij de notaris een testament op laten maken en daarbij ook meteen de voogdij regelen, voor als jij mocht komen te overlijden.
Je kunt aangeven naar wie de kinderen gaan en wat er met jouw spullen en geld gebeurt. Of de voogd geld van jou mag gebruiken voor de opvoeding of dat het naar je kinderen gaat, enz. Als dit officieel is vast gelegd kunnen anderen geen aanspraak maken op je kinderen of geld. Degene die je aanwijst moet wel geschikt zijn, dat wordt bekeken op het moment dat jij er niet meer bent. Iemand kan dus nu geschikt zijn, maar misschien dan niet meer (gezondheid, leeftijd, situatie). Wij hebben daarom ook een tweede voogd aangewezen, als de eerste niet geschikt meer is. Dat schijnt niet standaard te zijn, maar dat wilden we graag. Onze meid gaat naar mijn schoonouders. Mochten die te oud zijn en het niet meer kunnen, dan gaat ze naar mijn beste vriendin. Je mag je testament ondertussen wel laten wijzigen.
Een testament laten opmaken kost wel een paar honderd euro, wij hebben het 2,5 jaar geleden laten doen. Zelf thuis een document maken of een briefje schrijven met hoe je het geregeld wilt hebben, is niet rechtsgeldig. Ook mondelinge afspraken gelden niet. Dus doe het wel officieel.
Bedankt voor de reactie.
Als het me echt honderden euro s gaat kosten dan zal ik Eerst heel lang moeten sparen hopelijk gebeurt er voor de tijd niks ernstigs.
Nogmaals bedankt. Nu weer ik wat me te doen staat.
Grt
Volgens mij moesten wij rond de €400 betalen voor het opmaken van een testament + voogdij. De prijzen verschillen nogal per notaris. Dus ik zou gewoon eens rond vragen, dan weet je waar je aan toe bent en rekening mee moet houden.
Ik was rond de 200 kwijt, ik had een testament opgemaakt met daarin de voogdijvermelding (verder was er niets te verdelen qua bezittingen)
Even rond kijken loont dus!
ik zou offertes opvragen… kan soms honderden euros schelen.
Bij de HEMA kun je voor €125,- per akte een testament laten opstellen. Dat is nog steeds veel geld, maar wellicht behapbaarder dan de €400,- die hier boven wordt genoemd
Sorry voor de late reactie…
Heel erg bedankt allemaal.
Ik ben aant shoppen tussen alle oplichters… pffff
Nogmaals bedankt.
Grt bri
ik was 350 euro kwijt voor testament en akte van … weet ff de naam niet van die laatste. maar dit is voor als ik in het ziekenhuis kom bv dat mijn kinderen dan ook door een bepaald iemand opgevangen worden en niet door mijn ex. dus hou daar ook rekening mee. Maar als je een goede notaris hebt dan zal hij je daar ook op wijzen.
Hier is mijn broer aangewezen waar de kinderen heen gaan
Thnx voor de tip…
Ik ben naar de notaris geweest en heb daar een testament op laten stellen.
Onder het kopje voogdij heb ik laten zetten als mij wat overkomt dat Stein naar mijn zus gaat. Ook geld enzo heb ik daarin geregeld.