(alleenstaande)mama's hoe doen jullie dit? (slapen)

Hier is het 's avonds altijd een enorm gestress om mn 2 koningskinderen naar bed te krijgen. Sarah Louise heeft tussen 18 & 20uur haar huil “entertainment” moment (is alleen rustig als je er mee bezig bent) en wil daarna heel graag naar bed. Thomas wil na het avondeten (tussen 17.30&18uur meestal) nog even spelen, badderen en dan nog met een flesje pap “Ome Willem” kijken, daarna naar bed nog 3 verhaaltjes van Jip&Janneke, paar liedjes zingen en gaan slapen.

Nu is het dus zo dat ik maar 2 handen heb en veel te weinig energie om er voor te zorgen dat de kids op een goed uur lekker in bed liggen. Thomas kan niet in slaap vallen als Sarah moet huilen en als ik met Sarah bezig ben kan ik Thomas niet naar bed brengen… :think:

Het komt nu dus al redelijk vaak voor dat Thomas tijdens Ome Willem in slaap valt op de bank, en dat wil ik eigelijk niet!

Ga nu wel proberen of ik Sarah Louise eerder in bed krijg, heb dit eerder geprobeert maar dat vond ons Vorstinnetje toch niet zo’n goed idee :eh: .

Hoe doen andere (alleenstaande) mama’s dit? En ben ik de enige bij wie dit gebeurt?

Eh…

Ik ben niet alleenstaand, maar doe wel 8 van de 10 dagen de kinderen alleen naar bed… en dat is altijd al zo geweest.

Ik bracht Niek naar bed en had Peter dan bij me in de sling.

Later zette ik hem in de wipper op bed erbij.

Het zal ook aan het ritueel en-sich liggen. Ik zou bij jou rituelen ook niet weten hoe ik dat moet combineren.

Bij ons is het zo dat de kids na het eten nog wat te drinken krijgen (geen pap) dan in bad gaan, tandenpoetsen, pyama aan, dan mag Aniek in bed nog even zelf lezen tot ik kom. Ondertussen lees ik Peter voor en breng hem naar bed.

Dan trek ik rond half acht daar de deur dicht en ga verder met Aniek.

Soms is ze zelf al in slaap gevallen, maar heel vaak ook niet en dan lezen we samen een boek en krijgt ze knuffels tot ze “klaar” is om te gaan slapen.

Tegenwoordig kruipt Peter vaak na een uurtje naar Aniek haar kamertje en slaapt daar verder :inlove: Maar het gaat eigelijk altijd al zo.

Aniek mag van mij niet nog tv kijken voor het slapen gaan, wel mag ze dus lezen in bed.

Is het niet wat om Thomas toch ook een ander ritme aan te gaan wennen? Uiteindelijk gaat hij met een maand of 9 ook naar school toch?

En hier gebeurt het ook vaak dat Peter huilt en lawaai maakt, maar dan zeg ik tegen Aniek dat het natuurlijk heel vervelend is, maar dat ze toch al wel naar bed moet. Ze zal toch moeten leren omgaan met het huilen van Peter en andersom.

Al heb je hem maar alvast in bed, dan kan hij daar nog van alles doen, maar als hij dan in slaap valt heb je hem op de plek waar hij moet zijn.

:thumbup: Dank je wel!

Ik ga maar eens hard aan de slag het 1 en ander te veranderen!

Eerst Thomas naar bed… Misschien een iets korter ritueeel voor het slapen gaan… Overdag kun je de verhaaltjes wel inhalen.

Sarah laat maar even gaan, zodra Thomas ligt pak je Sarah en ga je met haar tuttelen. badderen, knuffelen, drinken… Tot zij ook wil slapen…

ik wou ook net zeggen…

Misschien voor beide een iets korten ritueel.

Tja de kids zijn het er misschien niet mee eens maar dat is denk ik ook een kwestie van wennen.

Ik ben ook alleenstaand maar bij mij is het naar bed brengen geen probleem (ik heb er ook maar 1 om te brengen)

Ik zorg altijd dat Stein zijn ritueel niet langer als 10 minuutjes duurt