alleen willen slapen na flesje

Hallo allemaal,



Mijn dochtertje is nu 7mnd, mogen nu nr 3 flessen, sochtends, smiddags en savonds, dit geeft ze zelf ook aan drinkt flesjes niet meer leeg.



Alleen we hebben 1 probleem, ze kreeg altijd om 10.30 een flesje, hierna gelijk naar bedje, slaapt ze 1.5u, en om 14.30 flesje, hierna ook 1u slapen.

Nu hebben we dus deze flesje samengevoegd naar 13u.op de andere tijden een fruit of groentehapje gegeven zodat ze toch een vol maagje heeft voor het slapen gaan.

Nou we hebben het een aantal dagen gedaan… drama, vreselijk boosn absoluut niet willen slapen (normaal nooit een protest als ze naar bed gaat) alleen als ze de fles om 13u kreeg wel slapen!



We zijn maar weer terug nu naar oude ritme alleen hebben we de flesje gehalveerd, ze zit nu dus wel op 3 flessen alleen verdeeld. het maakt haar dus niet uit dat ze minder krijgt als ze maar een flesje krijgt voor het slapen gaan



wie heeft er een tip hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

groetjes tamara

heeft helemaal niemand een idee of een tipje hoe ik het moet aanpakken???

@prulletje wrote:

heeft helemaal niemand een idee of een tipje hoe ik het moet aanpakken???




misschien even navraag doen bij het CB (wijkverpleegkundige) die maken

dit vaker mee neem ik aan :wink:

Waarom ben je het flesje om 13 uur gaan geven eigenlijk? Misschien is het voor haar wel de gewoonte van het slapen gaan met een warme melk buik. Warme melk is toch anders dan een (koud) fruithapje natuurlijk.



Amy is dan wel een stuk ouder maar die krijg deze tijden de fles:

07:00

13:30

19:00



Tussendoor krijgt ze haar fruit, koekje en avondeten enzo.



Als je geen speciale reden hebt tot het terug brengen van de flessen naar 13uur, zou ik het maar weer gewoon als vanouds gaan doen. Ze hebben gewoon nog echt de behoefte om aan een flesje te lurken op die leeftijd.

Heb geen tips over hoe je dit aan kan pakken.

Lienke krijgt om deze tijden eten:

7.30/8.00 uur fles 200 cc opvolgmelk

12.00 uur stukjes brood + fles 200 cc opvolgmelk met bambix (maakt ze niet helemaal op)

16.00/17.00 uur warme hap + toetje

20.00 uur fles 200 cc opvolgmelk met rijstebloem.



Lienke slaapt 's morgens van ongeveer 9.00 uur tot 10.00/10.30 uur en 's middags van 13.00-15.00 uur.



Groetjes Renate

Mijn zoon is ruim twee, en die krijgt nog steeds wat te drinken voor het slapen. Eerst kv tot zijn tweede verjaardag, (ik ben slecht in het onthouden van vitamines geven enzo, wist zo zeker dat hij alles binnen kreeg) en daarna zijn we overgestapt op halfvolle melk. Hij vond dit niet zo lekker, maar hij krijgt nu helft melk, helft warm water, druppeltje suikervrij limonade siroop. Smaakt vies vind ik maar hij vind het lekker.



Overdag is het een slechte drinker, dus ik laat hem gewoon wat drinken savonds en smiddags voor het slapen gaan. Ik vind het niet zo’n probleem en hij houd er vanzelf mee op ooit… (Op het kdv krijgt hij dit niet overigens, dus ik weet dat hij wel zonder kán maar voor mijn eigen gemoedsrust laat ik t zo.

Ik zou daar niet te lang over nadenken … als ze een flesje krijgt en ze slaapt dan lekker ? doen ! ze hebben die slaap nodig en dat flesje blijkbaar ook.

Mijn dochtertje van 8 mnd krijgt nog 4 flesjes per dag.

Soms drinkt ze ze op , soms niet … ze zit keurig op haar gewicht en volgens het CB is het ook oke.

Ik denk dat het zichzelf wel oplost als ze meer gaan eten en minder gaan slapen op den duur.