Alleen spelen

Sinds 3 dagen wil Kian s middags niet meer slapen (eerst sliep hij nog rustig 2-3 uur). Hij speelt maar heel weinig zelf. Het is continu mama/papa en dan hetgeen hij wilt of wat hij wilt spelen. Nu hij dus s middags niet meer slaapt en ik ook nog voor Esmée moet zorgen, duurt die dag heel erg lang, is erg vermoeiend en komt het regelmatig tot huilbuien, omdat ik dan met Esmée bezig ben en niet met hem kan spelen.



Kun je alleen spelen stimuleren?



Het hoeft natuurlijk niet de hele dag zijn, maar vooral als ik bezig ben met Esmée.

Helaas geen tips, hier merk ik dat het fasen zijn waarin hij echt super alleen kan spelen en perioden dat het niet lukt. Hij lijkt dan wel zo’n hangjongere… Vooral als ik zelf even op de bank wil zitten lezen of zit te studeren dan moet hij altijd zonodig bij me komen “klieren”.

Afhankelijk van mijn eigen humeur is dat wel eens ruzie… en dreig ik wel eens met zijn speelgoedkist op slot te deon als hij toch niet kan spelen.



Het beste werkt hier, duidelijk afspreken, ik speel nu 10 minuten met jou en dan speel je alleen, daarna speel ik weer met jou, speel je die 10 minuten niet alleen speel ik daarna ook niet met jou…



Succes en hopelijk zijn er nog tips.



natas

Kijk ook even hier:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=54796&highlight=

misschien andere vraagstelling, maar wel tips e.d

Hier wil er ook 1 niet slapen, terwijl hij het middag slaapje echt nodig heeft…

Nu doen we tussen de middag dat hij met kuffel en speen op de bank gaat liggen en even naar een dvdtje kijkt.

Hij houdt nu beter de middag vol en heb ik ook een momentje voor mn eigen :thumbup:

Bedankt voor jullie reacties. Het helpt al als je weet dat je niet de enige bent.

en als je hem in bed legt met wat speeltjes??