Ik ga over 2 weken op vakantie met het vliegtuig naar Menorca. Ik ben zelf alleenstaande moeder van 2 zoontje van 1 en bijna 3 jaar oud. Mijn ouders zouden meegaan, maar door omstandigheden lukt dat niet.
Ik kan de vakantie annuleren en ben mijn geld kwijt. Of ik kan het omboeken naar een locatie dichterbij en niet vliegen, maar dat kost me iig de helft van de reissom plus het geld voor de nieuwe reis. Of gewoon gaan en wel zien hoe het gaat.
Ik heb een zeer drukke peuter en een rustige baby. Ben altijd al allen met ze,maar vakantie is natuurlijk anders. Begint alleen al op de luchthaven waar ik allerlei dingen voorzie…laat staan op locatie.
Heeft iemand hier ervaring met op vakantie gaan alleen met 2 jonge kindjes? Ik heb gewoon het gevoel dat het niet verstandig is, maar toch knaagt het.
ik ben afgelopen zomer geweest, plan was anders, maar ik eindigde door omstandigheden alleen met mijn kids op een camping. Ik vind het zwaar en een afrader. Maar dan wel omdat mijn jongste nog geen half jaar was, en omdat we aan het kamperen waren. Ik kom nooit handen te kort als alleenstaande moeder, maar op die vakantie absoluut wel. Als mijn baby een paar maanden ouder was geweest, en het geen tent-vakantie was, zou ik er echt minder moeite mee hebben en het erop wagen.
Waar zie je vooral tegenop en zijn er manieren om dat beter te kunnen laten verlopen? Bijv. op het vliegveld oudste in de buggy en jongste in een draagzak? Als er oplossingen zijn en je ziet het zitten, gewoon gaan. Als je het van tevoren al niet ziet zitten…tja, dan denk ik dat je er goed aan doet om een andere optie te kiezen. Is er niet iemand die ipv je ouders mee wil?
Kan er niet een vriendin mee? Of een nichtje.
Heb je vaker gevlogen? Ik denk dat ik het wel zou doen, maar ik ben iemand die van te voren overal tegen op ziet en het uiteindelijk erg meevalt.
Draagzak en buggy vind ik een goed idee, heb je in ieder geval geen extra omkijken. En dan niet te ruim pakken zodat je je geen breuk hoeft te slepen. Neem aan dat je niet in een tent op een camping zit dus ik denk dat het eenmaal in de acoomodatie wel meevalt eigenlijk…
Heb je helemaal geen vriendin die eventueel meekan, lijkt me wel gezelliger, zeker 's avonds. Anders instellen op stille avonden en lekker boeken mee! Ik zou wel gaan in ieder geval. Het valt vast mee hoewel ik me wel heel goed kan voorstellen dat je er tegenaan ‘hikt’.
Ik heb eigenlijk best vaak gevlogen en best verre reizen gemaakt. Ik ben niet ergens bang voor of zie er niet tegenop. Was gewoon even benieuwd of iemand ervaringen had. En zit meer met praktische zaken. Zoals veiligheid. Heb 2 hele jonge kids natuurlijk en maar 2 handen. De oudste is redelijk druk en nogal avontuurlijk in gesteld. De jongste is wat rustiger maar heeft net het lopen ontdekt.
Wat als de oudste ineens het zwembad in springt of in de gaten houden tijdens transfer en op de luchthaven. Eenmaal daar ga ik niet op excursie ofzo. Het resort is prima en helemaal gericht op kinderen. De vluchten zijn ook niet op gunstige tijden. De heenvlucht is om 6.00 en en terug pas om 23.00. Kindjes zullen daar best last van hebben en heb maar 2 handen zeg maar.
Tips van de draagzak etc. :thumbup: Daar kan ik echt wat mee
Ik weet niet in welk blad het was, maar dat was ook een alleenstaande moeder met een baby. Zij ging een vliegreis naar NY maken. Zij kreeg onderweg hulp van de stewardessen etc. (met naar toilet gaan bijv.).
Meestal kun je je buggy tot aan het vliegtuig meenemen. En misschien voor op schiphol zo’n armband met telefoondraad, zodat je peuter niet tussen de menigte kan verdwijnen?
En bij zo’n resort, als je een babybedje bijv. hebt, bij het pierenbad neerzetten? weet niet of ze net als CP van die boxen hebben staan.
–
ik ben nu ook voor het eerst alleen op vak. geweest, maar dan met de auto.
Thuis idd ook redelijk wat hulp, maar in je eentje is het wel heftig, nu waren die van mij wel ouder, maar ook eigewijzer en renden een paar x hard weg en ik kon ze dus niet vinden.
ook in het zwembad vond ik het erg lastig… de 1 wilde zijn bandjes niet meer om, slecht zicht op bepaalde plekken in het water…
maar wat ik me van bijv. mallorca herinner, was het peuterbadje wel apart van het grote zwembad… en kun je daar makkelijker zitten dan bij zo’n campingzwembad.
Het zal wel even buffelen zijn… vooral de reis denk ik… maar het gaat je vast lukken!! enne, onderweg heb ik ook hulp gekregen van andere mensen hoor (had net de picknickspullen uitgestald, moest er weer 1 poepen, haha… )… dus hup op het kleedje bij andere nederlanders met kids. Prima! achteraf nu, eh, krijg ik wel even de kriebels bij het idee…
succes
Wij komen net terug van een vakantie met een zeer drukke peuter ook. Nu weet ik wij zijn met zijn 2 maar wat wij doen is kadootjes geven hihi gewoon hele weg zoet houden. En dan de kleine dingen hoor een stickerboekje of iets te lezen of wat dan ook maar wel kleine dingen. Dit werkt altyd goed. Nu hadden we dit jaar een DS gekocht en dat is helemaal een zoethouder.
Bij het zwembad zou ikgewoon bij het kinderbadje gaan zitten en dan bandjes om beide mocht je dan toch eens ineens op moeten springen dan kan je de ander misschien even snel bij iemand neerzetten. Met ook bandjes om dus niet meteen paniek.
Ik zou mijn reis er niet voor hebben afgezegt zeker niet als je je geld kwijt zou zijn of een deel ervan. En ja als je het niet probeerd weet je ook nooit of het gaat of niet. Zou toch zonde zijn als je zon mooie zon vakantie zou missen :thumbup:
Liefs Loes
Ik zou gaan, als ik jou was. Ik snap wel dat je er tegenop ziet.
Paar tips:
Kijk of er mensen zijn waar je het mee kunt vinden waar je als het nodig is je kind(eren) eventjes kunt achterlaten (je weet nooit)
Geef ze allebei een gekleurd petje oid op (hoe klein de jongste ook is) Het valt goed op, JIJ ziet ze goed en het personeel heeft snel(ler) door wie ze zijn en bij wie ze horen (werkt vertederend, zal ik maar zeggen )
Die van ons hebben altijd een KNALoranje petje op. Ziet er niet uit maar werkt wel! :thumbup:
Neem een voor de kinderen herkenbaar vlaggetje mee (wij hebben er één op uitneembaar stokje met vis erop). Kids kunnen snel zien waar we zitten op wat grotere afstand en raken niet in paniek (ooit gekocht bij Etos)
Doe ze een armbandje om met naam en je mobiele nummer of kamernummer of schrijf het op hun arm of op een soort van pleister in hun nekje.
Neem wat tekenspulletjes mee en laat ze tekeningetjes maken voor het personeel (smelt het personeel van en van een kleine fooi ook; het werkt in je voordeel)
Bij ons gaat elke keer weer een reis dvd mee (voor in het vliegtuig erg fijn, want OF ze kunnen het schermpje niet zien OF er is niets op voor ze OF nou ja, vul maar in …) Nu kunnen ze kijken wat ze willen en zijn heel lang zoet (we hebben -nog- geen nintendo of zoiets.
Wat drinken en kleine snoepjes voor het opstijgen en landen (vraag het stewardessen, die helpen je wel met water) Ik heb altijd doosjes dummies van fruitella.
Als ik jou was zou ik 1 grote koffer proberen mee te nemen, 1 buggy, een drager (bjorn-dinges, hoe heten die ook alweer?) Mochten je kids moe zijn kun je er 1 in de buggy doen en de jongste in de drager. Koffer en buggy rijden. (luier)tas voor onderweg.
Even denken wat ik nog meer weet/doe…
Ik kom op dezelfde tips als die hier al staan.
Maar wilde vooral even zeggen: DOEN!!!
Valt het tegen, dan weet je dat voor de volgende keer, maar waarschijnlijk gaat het hartstikke meevallen en hebben jullie met z`n drieen een heerlijke vakantie!!!