Alleen op pad met een dreumes in een rugdrager

Ik overweeg de aanschaf van een tweedehands rugdrager. Ik zou graag wat meer met Hieke met het OV reizen en dan lijkt me dat erg handig.Een buggy met kind en al de trein en/of bus intillen kan ik niet makkelijk zelf.



Maar hoe moeilijk is het om alleen de rugdrager op en af te doen?? Iemand ervaring? Tips?



Dank je wel! :-*

Geen idee hoe dat gaat… het ziet er altijd zo uit als “als ie zit… dan zit ie…”… (dus lijkt me best lastig in je eentje).



Al eens aan een ringsling gedacht…?



Zeker omdat het gaat om in- en uit stappen… Kind in de sling op je heup… Je kunt dan zelfs je rugzakkie nog om voor je spulletjes… en het neemt geen plek in als Hieke er niet in zit!!!

@preggie wrote:

Al eens aan een ringsling gedacht…?


Met kleding maat 50 past een ringsling niet :shifty: dus dat is geen optie.

Maar bedankt voor het meedenken! :thumbup:

Maar eeh, als je een normale buggy (m.a.w. een smalle :wink: ) hebt is dat toch heel makkelijk. Ik reis altijd met OV en het is nog nooit een enkel probleem geweest. En met de trein als je niet kan instappen helpen mensen je altijd en anders kan je t vragen. Dan kan je tenminste ook je spullen in kwijt. Want ja hoe doe je dat met een rugdrager. Je kind er op, eraf. Al je spullen het lijkt me juist mega onhandig. :oops:



Kijk als je echt gaat voor wandelingen in het bos, duinen etc

Dan lijkt het me wel super handig. Maar voor OV :think:

Ik heb er geen ervaring mee maar mij lijkt het niet makkelijk om zo;n ding alleen om te doen. Ik zou ook gewoon voor een buggy gaan want de instappen zijn volgens mij niet zo moeilijk om alleen te doen, zoals ik het altijd doe met buggy ga ik er met mijn rug in en dan trek ik de buggy naar binnen…en een bus heeft voortaan zulke lage instappen dat je er makkelijk vooruit in kan.

en zoals iemand hier al zegt je kan alles in de buggy stoppen scheelt je weer een hoop gesjouw.

Ik ben nu een paar keer met OV gegaan met de buggy en ik vind het dus echt een ramp. En dat terwijl ik zelf bij een OV bedrijf werk. Ik wil ook niet afhankelijk zijn van anderen. Mijn ervaring is dat er echt niet altijd iemand is die je wil of kan helpen. Ik vroeg me dus af of een rugdrager handig is en of die in je eentje te hanteren is. Als ik bijvoorbeeld met OV naar een vriendin wil is het: naar de bus - bus in (3 tredes, joepie met een buggy met 10kg kind erin) - uit bus - naar trein - 1x overstappen (van ene perron naar andere, vieze stinklift cq pisbakken in :sick: ) en dan weer de volgende trein in. Nu pak ik meestal de auto, maar dat is zo vreselijk duur aan het worden. En ik reis voor bijna niks met de trein. Met de Baby Björn ging het perfect, maar daar past ze nu echt niet meer lekker in.

@LadyBlue wrote:

de instappen zijn volgens mij niet zo moeilijk om alleen te doen, zoals ik het altijd doe met buggy ga ik er met mijn rug in en dan trek ik de buggy naar binnen…en een bus heeft voortaan zulke lage instappen dat je er makkelijk vooruit in kan.


Dus zelf achterwaarts de trein in en dan de buggy van het perron vissen? :think:



De bussen hebben hier zeker niet allemaal een lage instap, en 3 bussen laten lopen om te wachten op een lage… niet handig.



Misschien moet ik ook maar gewoon wachten tot Hieke goed loopt en dan pas weer met OV reizen. Maar het is zo zonde van mijn geld…

Wat gek zeg dat niet altijd iemand jou helpt :twisted: Het is zo veel makkelijker dan he. Maar als ze je laten staan is t indd niet fijn.



Ik denk dat je gewoon eens naar een winkel moet gaan waar ze het verkopen. En zo een rugdrager (of diverse) passen en uitproberen met aan en uit doen. Vragen of dat kan!! Je koopt toch niet zomaar wat. En dan zeg je ja ik denk er over na en als er eentje goed is dan zoek je die op MP/Speurders.

@KleinBloemetje wrote:

Wat gek zeg dat niet altijd iemand jou helpt :twisted: Het is zo veel makkelijker dan he. Maar als ze je laten staan is t indd niet fijn.


Er zijn ook niet altijd mensen. Sta vaak genoeg alleen bij de deur om uit te stappen…

@Sisil wrote:

@preggie wrote:
Al eens aan een ringsling gedacht…?


Met kleding maat 50 past een ringsling niet :shifty: dus dat is geen optie.

Maar bedankt voor het meedenken! :thumbup:




Volgens mij waren hier wat dames op kok die zelf een ringsling kunnen maken. Misschien zouden die je kunnen helpen een sling op maat te maken. Zo’n rugdrager lijkt mij ook helemaal niets en lastig om te doen.

@Sisil wrote:

@KleinBloemetje wrote:
Wat gek zeg dat niet altijd iemand jou helpt :twisted: Het is zo veel makkelijker dan he. Maar als ze je laten staan is t indd niet fijn.


Er zijn ook niet altijd mensen. Sta vaak genoeg alleen bij de deur om uit te stappen…
O ja dat kan. (ken ik niet woon in de randstad hihi) al moet ik zeggen van uit dorp tegen de stad aan waar mn ouders wonen dan helpt de chauffeur me gewoon!! nu niet meer want nu kan ik het best zelf. Maar toen Joy nog klein was wel hoor. Gewoon vragen… :lol:

Als er verder toch niemand in de bus zit doet zo chauffeur als je het dringent maar vriendelijk vraagt hier wel :lol:

Hoihoi



Ik vond het op en af doen van de rugdrager op zich goed te doen. Zeker wel in de trein of bus. Je zet hem met kind en al op de stoel, gaat er voor zitten en hijst hem op je rug. Klein nadeel in de trein is dat de gangdeurtjes vrij smal zijn en je er niet altijd lekker door past met drager en al. Groot voordeel is geen gesjouw met trappen op en af met buggy’s. Nog een nadeel vond ik dat toen ze eenmaal kon lopen ze niet rustig meer op schoot wilde zitten. In de drager laten in de bus of trein is ook niet handig (of ze moest net slapen, dan liet ik haar nog weleens zitten). Als je een buggy bij je hebt dan kun je je kind daarin laten zitten in de trein. En ik vond haar na een jaar al snel vrij zwaar worden om lange stukken te dragen. Mmm, ik geloof toch meer nadelen dan voordelen als ik het zo lees :think: Op zich vonden wij de rugdrager wel erg fijn met vakanties e.d. M’n jongste is trouwens niet gecharmeerd van de rugdrager, dat kan ook nog. Die gaat alleen maar zitten miepen. Ik heb hem nu te koop staan op marktplaats, we gebruiken hem nooit meer. Misschien kun je er ergens eentje lenen zodat je het kunt uitproberen?



Succes!

Een rugdrager is heel erg fin,

meeste vinden het eng dat je de baby dan niet ziet. Maar met een klein spiegeltje kun je kijken of alles goed is, bij de nieuwste rugdragers worden deze er standaard bij verkocht.



Maar over het uit doen,

bovenop zit meestal een soort hendel, die pak je met met 1 hand vast, dan de andere arm uit de schouderband,

zou hou je de rugdrager in evenwicht.



Let wel even goed op het gewicht hoor!



Psje heb in de outlet gezeten, en rugdragers verkocht :wink:

Mijn tip al je twijfeld, ga naar een oulett winkel (Kampeer-bergklimmen en zo) Ze hebben een redelijke al van af 100 euro. Zij kunnen je vooraf even advies geven.

Goed merk is van Deuter trouwens.

Ook met maat 50 is een ringsling geen probleem, zelfs niet met een dikke skijas! Weet ik uit ervaring.

Ik heb mijn sling bij Jorien op dit forum gekocht en ik gebruik hem nu nog steeds heel af en toe. Van alle draagmiddelen die ik heb uitgeprobeerd bevalt deze me het allerbeste.



Groetjes

ik ben een gebruiker van een rugdrager, onder andere 3 weken in oeganda, en ook hier in het ov gebruik ik um (en dan voel je je idd een stuk mobieler dan met een buggy). Ik vind um redelijk goed op te doen zelf, al kijken mensen soms een beetje eng als ik het doe :roll: (ik ben sowieso niet zo handig, en zelfs als ik ergens handig in ben, ziet het er onhandig uit :mrgreen: ).

Het is wel vrij zwaar.

En over spullen meenemen: in die van mij zit een tasje ingebouwd en daar kan genoeg spul in om te gaan logeren (slaapzakkie, pyama, extra kleren, drinken voor onderweg). Maar je titl dat natuurlijk ook allemaal mee.



Ik liet nano wel vaker gewoon in het ding zitten in de trein als ie moe was, of als ie al in slaap gevallen was.