alleen onderweg met 2 peuters

hoi!

Ik heb wat tips nodig betreft het onderweg zijn met 2 jonge peuters (bijna 2) wanneer je alleen bent.

Ik heb wel een duo-buggy maar daar zitten ze te krap in onderhand, de fietskar/buggy loopt op het moment niet makkelijk. en een meerijd plankje heb ik (nog) niet.

Nu wil ik natuurlijk niet de hele dag in huis zitten, boodschappen moeten gebeuren etc.

Nu dus mijn vraag:zijn er tips hoe zonder de ideale omstandigheden toch alsnog op pad kunnen. De enige oplossing die ik kan vinden is oppas (maar daar kan ik niet altijd vanuit gaan natuurlijk) of om de beurt lopen. Maar dan zit ik ook in gedachten te denken met een drukke stad-dag of als de kids een moeilijke dag hebben dat dat ook al een moeilijke opgave wordt.

Weet iemand nog mooie oplossingen hiervoor? Alvast heel erg bedankt!!

Een andere duo-buggy :wink:

We hebben thuis een Easywalker Duo en daarin passen ze nog met gemak. Bij mijn ouders staat een duo-buggy van Koelstra en daarin zitten ze ook nog prima.

Mijn jongens zijn net 3 jaar, wegen 16 a 17 kilo en zijn ongeveer 93 cm lang,

aangezien ik met een gewone buggy de stad in al niet leuk vind zou mijn optie zeker geen 2 ling buggy zijn.

Ik zou kiezen voor een enkele buggy en ombeurten laten lopen en zitten in de buggy.

Hier dan wel geen tweeling, maar wel ervaring met meerdere kinderen de stad in die ook echt niet altijd braaf naast me blijven lopen en allemaal een andere kant op gaan.

Ben het er niet om uit de weg gegaan.

Ga ook met gerust hart met 4 kids tegelijk om schoenen te kopen.

hoi!

Een andere duobuggy in huis halen vind ik wat onnodig aangezien ze nu met hun (zo goed als) 2 jaar er niet erg lang gebruik van zullen maken nog. wat dat betreft geef ik dat geld dan liever aan hun kleding.

Wat betreft de maat, mijn jongens zitten ongeveer op de zelfde lengte (alleen lichter), iets kleiner. dus naar verwachting zouden ze dan ook in een andere duobuggy niet erg lang kwa formaat wat hebben.

Inderdaad het afwisselend lopen daar hou ik het voorlopig ook op denk ik. Alhoewel dat wel wat lastiger is met wat meer boodschappen maar ach dat komt goed. wat moet dat moet hè :wink: Misschien toch een meerijdplanbkje vinden :think: Braaf naast me lopen verwacht ik ook niet :wink: het zijn kinderen :mrgreen: Misschien voorlopig ook de planning zo houden en drukke stad-dagen vermijden hihi.

Bedankt!! mochten er nog tips zijn altijd welkom! :smiley:

Prinsje is 3,5 en hier wordt nog steeds een buggy gebruikt. De laatste tijd wel minder vaak, maar in de stad vaak nog wel.

Dus ik zou eigenlijk voor jouw tweeling nog wel een andere duowagen overwegen.

Ik ga ook op pad met onze tweeling in hun kinderwagen. We hebben de Urban Jungle en daar zullen ze echt nog wel een hele tijd goed inpassen. De riempjes zitten nog steeds niet op het ruimste stukje. Als ze niet meer in onze kinderwagen zouden passen, zou ik toch echt op marktplaats of zo gaan zoeken. (wat hier gelukkig niet aan de orde is)

Naar de stad gaan of zo is echt nog niet te doen met om de beurt lopen. Dat schiet echt voor geen meter op.

Welke kinderwagen heb je, dat ze er al bijna niet meer inpassen?

ik zou gaan fietsen en bij de winkels zelf lekker laten lopen. Eventueel een draagdoek of buggy mee voor als er eentje moe wordt. Maar ik zou dus zelf ervoor kiezen om de boodschappen zo veel mogelijk savonds te halen, zonder kinderen. Doe ik nu zelf ook, bevalt me prima. Alleen zijn sommige verse dingen uitverkocht, zoals brood bijvoorbeeld, maar even naar de bakker, slager, groenteboer moet toch wel kunnen zonder wagen…?

En vooral de tijd nemen als je weggaat, niet haasten ofzo, want dat voelen ze volgens mij gewoon aan en gaan ze treuzelen :wink:

Ik zou toch een fietskar overwegen. Juist omdat ze dan kunnen zitten als ze echt moe zijn.

Of inderdaad enkele buggy of kinderwagen waar een plankje achter kan.

Emma, lijkt mij onhandig als je partner er 'savonds niet is, of geen partner meer hebt, hoe doe je dat dan …

Heeel veel tijd en geduld :

ik ga zo nu en dan met 2 op pad mijn jongste en de zoon van mijn vriendin ze schelen 3 weken in leeftijd dus dat is niet zo veel…

als ik boodschappen met ze ga doen laat ik ze helpen krijgen ze een zelf gemaakt standaard kaartje met plaatjes wat ik moet hebben dat vinden ze al geweldig en als we dat dan ook nog samen gaan zoeken in de winkel ze het mogen pakken en in hun eigen kar mogen doen is al geweldig !!

de weg er naar toe mogen ze een beestje uitlaten

een lange riem (lint) met een zelf gekozen beestje er aan en dan mag die mee naar de winkel

je moet het zo zien het beestje loopt naarst hun/voor op zou het zijn als het een echte was… dan zit er een lusje waar ze vasthouden en dan loopt die riem door en heb ik die vast …

dus hun laten hun beestjes uit en ik heb ze binnen een meter in de buurt want ze willen het beestje vasthouden en ik hun door middel van het lintje…

ik hoop een beetje goed uitgelegd maar foto heb ik helaas niet …

er is wel eens een moment dat ze het los laten maar dan gaat het beestje “huilen” (dat zeg ik dan tegen ze ) gaan ze het gou weer pakken … zo kan ik makkelijk even naar de bakker slager en groente boer…

het moet ook geen uren duren natuurlijk maar kan ze best even bezig houden zo … en meestal krijgen ze wat bij de bakker enz dus maakt ook al weer veel goed :mrgreen:

Mijn ervaring is dat ze vanaf 3 jaar prima kunnen lopen. Ook langere stukken, als je maar niet te veel haast hebt.

Bij ons kwam kind nr 3 toen de tweeling 2,5 was. Dat heb ik eerst opgelost door met een draagdoek te lopen en de duowagen (easy walker) te duwen. Maar na een half jaar zag ik dat niet meer zitten; ik leek wel een pakezel :oops: Lopen dus en later fietsen (zij fietsen en ik lopen maar de kinderwagen) of steppen. En dat gaat prima, ze krijgen al snel meer conditite.

Ik zou dus geen investering doen in een nieuwe wagen; dan maar even “proppen” in je huidige wagen en anders om en om in een enkele wagen. Het is vast een paar maanden even lastig, maar daarna gaat het lopend prima :thumbup:

Ohh sorry, ik zie dat je kids pas net 2 jaar zijn. Dan is een jaar nog wel lang.

Dan zou ik toch voor een duowagen kiezen. Geen duobuggy, want dat vind ik echt ondingen. Ze sturen slecht en erg zwaar met die kleine wieltjes. Vooral als je kids steeds zwaarder worden. Geen doen en veel ergernis…

Ik zou geloof ik op MP een tweedehands duowagen kopen, maar wel een goede met luchtbanden :thumbup:

Succes!

Toen mies werd geboren, waren Niek en Peet 4 en 3 en ik liep heel vaak helemaal naar school… (1,3 km) Niek en peet schelen ook maar 1 jaar, dus hoewel ik ze niet tegelijk kreeg, heb ik wel heel veel van dezelfde stresspunten ervaren die tweelingouders doormoeten… 2 kinderen de trap afdragen, 2 kinderen in de auto tillen… (onze oudste liep pas laat, dus het was zeker de eerste 6 maanden enorm gedoe) en toch heb ik me nooit laten tegenhouden ergens heen te gaan. Ik houd erg van dragen en heb alle kinderen vaak tot ruim 2 nog wel op de heup gehad in een sling of geweven doek. Suus is nu bijna 2 en die gaat ook vaak op mijn rug.

Misschien is een bolderwagen wel wat voor je? of een goedkope wandelwagenbuggy achter elkaar? (die heb je al vanaf 4 tientjes op mp)

En verder toch vooral trainen… ik ben een vrij strenge mama, meelopen is loslopen, niet luisteren is zonder pardon krijsend en wel de buggy in en vastgesnoerd… dat hadden ze stuk voor stuk na een week of 6 zo standvastig handelen wel door… :shifty:

Ik ga dus nu rustig met mijn hele vierspan boodschappen doen en ja, 2 zijn heel zelfstandig, maar kunnen alsnog dwars en zeurderig zijn. Zelfs mijn schoonzus zegt vaak “jij bent gek… dat zou ik niet doen hoor” Tja, ik dus wel, laat me niet opsluiten in elk geval.

Opdrachten geven werkt ook goed, Mies van 3 vind het geweldig als ik met hem wedstrijdjes doe… kijken wie er het snelst bij de lantaarnpaal is, of het snelst bij dat paaltje of die boom. En hij mag graag meefietsen op zijn driewieler… :thumbup:

Er zijn ook ouders die heel lang dragen in de draagzak, wel tot 4 jaar! Voor mij te zwaar, maar het schijnt wel te doen te zijn. Een manduca bijvoorbeeld.

Wij hebben ook een urban jungle duo. Oudste dochter zat daar tot 3 jaar in. Toen liep ze zulke einden dat we hem in de schuur gezet hebben en de urban jungle single zijn gaan gebruiken voor de jongste. Laatst was ze ziek (nu is ze 3 j 8 m) en zat ze er ook nog prima in.

Beide wagens komen trouwens van MP en zijn prima.

De jongens zijn nu ruim 2,5 jaar, we gebruiken de duowagen al een jaar niet meer, ze wouden er simpelweg niet meer in. We hebben hem zelfs al niet meer :wink:

De stad in met 3 kinderen is voor niemand leuk dus dat doen we zelden en de boodschappen haal ik het liefst in de avonduren.

Als ik wel eens met ze naar de winkels loop gaan ze op hun loopfiets, dat is zeker een aanrader. Zij vinden het leuk en het schiet ook nog een beetje op tenminste :wink:

Misschien vinden jou kids het ook wel leuk om met loopfietsjes op pad te gaan, het is ook nog eens goed voor ze!