alleen maar vloeibaar eten!! help

Hallo,

Onze Ries wordt over een paar dagen 10 mnd. Hij lust alles als het maar vloeibaar is zal ik maar zeggen, en het moet uit een potje komen.

Hij vertikt het om te eten als er ook maar kleine stukjes inzitten. Slikt het gewoon niet door en begint te kokhalzen. Hij draait zijn hoofd om, kijkt je niet meer aan en weigert om zijn mond open te doen. Ook brood vertikt hij om door te slikken.

Ik heb al geprobeerd om wat appelmoes door zijn eten te doen dit werkt ook niet!

Heeft er iemand wat tips voor mij. Ik kan slechts doorblijven gaan met potjes van 6 mnd.

Groetjes Suus

en als je nu potjes voor oudere kindjes neemt en even de staafmixer erdoor doet en dan steeds iets minder lang dat er dus steeds iets grovere stukjes inkomen?

Tessa wilde ook zo slecht eten… maar bij haar maakte het niet uit of het potjes of vers was niks was goed… nog steeds erg weinig maar goed…

Vers eet hij helemaal niet begrijp ik? anders kon je dat steeds iets minder grof maken…

Succes

He mama tina,

Vers eten vond hij vanaf het begin niet lekker. Ik denk dat hij het veel te droog vind. Ga het toch maar weer eens proberen. Dat van de staafmixer ook!

Dank je voor je tip.

jawel hoor, je kunt best doorgaan met potje van 6 maanden. Dat hebben wij ook twee jaar gedaan.

misschien is rapley iets als aanvulling, dan kan hij het in zijn eigen tempo ontdekken en ontstaat er geen strijd.

Jonas is een beetje van hetzelfde laken een pak.

Het CB adviseerde mij overigens om de 8mnd potjes wel te geven (en dan met de staafmixer kleiner te maken) want daar zit meer voedingsstoffen in.

Jonas sabbelt wel op craqouttes (volkoren) (wil geen brood) en soms zo’n liga of ander babykoekje.

Ik merk trouwens wel dat de 8 mnd potjes steeds iets minder zacht maak en dat het steeds iets beter gaat, hij kan nu kleine stukjes beter aan dat een maand geleden.

Dus er is hoop!

succes!