Alleen maar melk willen drinken en niks anders

Sinds Dean 9 maanden is probeer ik hem elke dag iets anders dan alleen maar melk te geven (hij krijgt nog bv).

Alleen…wat ik ook geef, hij wil het niet. Ja, hooguit 50cc. Ik heb geprobeerd; fles, tuitbeker, gewone beker, rietjes beker en een tuitbeker met zachte tuit.

Niks wil hij. Het maakt dus niet uit wat er in zit. Diksap, water, lauwe thee of zeer verdunde jus d’orange.



Omdat mijn productie gewoon niet meer voldoende is en hij naarmate de dag vordert bijna geen plasluier meer heeft begin ik mij zorgen te maken en vraag ik mij dagelijks af wat ik moet doen/ wat verstandig is.

(zijn plasluiers waren al minder toen hij 's middags ook nog bv kreeg)



Ga ik er vanaf morgen volledig voor en probeer ik even mijn productie weer op te krikken door hem elke 2 uur aan te leggen.

Of ga ik stoppen met de bv zodat ik zeker weet dat hij iig 2x per dag een goede fles met melk (kv) binnen krijgt.



Eigenlijk wil ik dus nog helemaal niet stoppen.

Maar ik wil ook niet dat mijn kind uitdroogt.



Wie heeft er tips om hem toch beter wat anders te laten drinken dan alleen maar bv/melk!

Kan je niet helpen. Hier hetzelfde namelijk…

Alleen is mijn productie nog wel redelijk. Junia krijgt nog 3x per dag bv en als ik het idee heb dat het minder wordt per keer dat ze drinkt dan doe ik flink wat water bij de fruit en de groente en dan krijgt ze toch extra vocht binnen…



grts patricia

Ik heb ook niet echt tips, behalve dat in fruit, groente, zuivel en pap ook vocht zit. Misschien wat vaker fruit aanbieden?



Ikzelf had met de 9 maanden ook dat ze niet uit iets anders wilde drinken. Nu pas wil ze goed uit een tuitbeker drinken. Dus zoals het hoort, daarvoor beet ze in de speen hihi.



Wel probeerde ik met een klein adventbekertje aan haar mondje haar te leren drinken. En misschien niet van alles aanbieden want dat zorgt misschien voor verwarring.



Ik hield het bij tuitbeker met zachte tuit.



Krijgt hij overigens de fles? Misschien dat hij dat wel wil?



Oh en ik liet de tuitbeker nog weleens gewoon op de grond/tafel staan waar ze bij kon, zodat ze al spelend het ook nog kon pakken.

hier zouden we dat probleem ook kunnen krijgen

want juul wil geen fles, geen tuit, geen gewone beker



dus als mn bv achteruit gaat lopen, zou ik ook niet weten wat te moeten doen.



maar evt extra fruit aanbieden met extra vocht, dat zal altijd iets helpen

Lara wilde voor de 10 maanden ook niks anders dan bv. Ik ben blijven proberen en nu ben ik al blij dat ze kv wil hebben. Verder drinkt ze maar 10-20 cc diksap ofzo per dag uit een gewone beker of rietjesbeker, ze vindt er ewoon niks aan. Ze is wel een echte fruit eter, dus die krijgt ze iets meer en 3 flesjes kv 300 ml totaal op een dag. Ik heb tot 14 maanden minimaal 2 x daags bv blijven geven, tot de 12 maanden zelfs 3 x daags. Alleen bij de oppas had ik voor tussen de middag een alternatief nodig, want kolven lukte niet meer.



De enigste tip die misschien gaat helpen is blijven proberen.

Ik heb me ook maanden zorgen lopen maken dat Marijne te weinig drinkt. Ze dronk toen 200 cc 's morgens en 's avonds (fles kv) tussendoor nog een klein beetje en dat was het :think:



Nu heeft ze eindelijk door hoe de tuitbeker werkt :smiley: en slobbert ze er twee van leeg met sterk verdunde diksap. Nu ga ik dus ook wel thee proberen enzo want ik vind het eigenlijk teveel diksap al is het erg dun.



Maar hier kwam het dus vanzelf goed.