Alleen buitenspelen

Op welke leeftijd mochten jullie kinderen alleen buitenspelen?



Emma is bijna 4, maar ik durf haar niet alleen naar buiten te laten gaan. Ondanks de woonerfborden rijden hier een aantal mensen als gekken door de wijk.



Emma is geen waaghals en is zelfs een beetje bang voor rijdende auto’s.



Ben ik nou een overbezorgde moeder? Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen alleen buiten gaan spelen?

Emma ( prachtige naam hoor hahahha) speelt dit jaar eigenlijk voor het eerst wat buiten… maar ze speelt eigelijk niet op straat… ze gaat wel eens naar het speeltuintje om te vissen in de vijver… of bij de steiger.

emma wordt in augustus 6… soms zit ze wel eens wat op de stoep ofzo maar ze is geen hele middagen op straat.



loopt wel zelf naar vriendinnetjes enzo ( overkant van de straat) dat doet ze wel al een jaar of twee… en ze fietst wel eens naar de winkel voor een boodschapje. ook dit jaar voor het eerst.



vond het wel belangrijk dat ze haar zwemdiplomas had… met al dat water in de wijk hier… in april heeft ze C gehaald dus wat dt betreft een veiliger idee… tis geen garantie maaar meer dan wanneer ze niets heeft.



ze zwemt ook wel hier in de wijk maar ook dan alleen met een volwassene erbij nog…



willemijn mag van mij ook nog niet alleen op straat ook niet met emma…

sil mag van mij pas alleen op pad als ie 18 is! waaaahahaha nee hoor grapje ,maar zolang wij hier midden in de stad wonen, komt meneer niet en dan ook absoluut niet alleen op straat.

je moet er toch niet aan denken dat je kind onder auto loopt brrrr… nee hoor dan maar overbezorgd ,maakt me niks uit wat een ander daar van zegt!

Ik moet er ook nog niet aan denken hoor! Voorlopig mag Thom van mij niet alleen naar buiten…eerst maar eens school enzo afwachten…dan zien we wel weer verder.

Wij wonen hier enorm rustig, aan een mooi grasveld en met weinig verkeer (nog wel trouwens… er gaat wat veranderen over een jaar of anderhalf)



Tiemen speelt volledig zelf buiten, hij is 5enhalf, hij weet dat hij een blokje om mag, altijd hetzelfde blokje, waar veel vriendjes wonen.



Ruben is 3enhalf, niet tegen te houden en hij speelt ook al behoorlijk zelf buiten. Nu ben ik er veelal wel bij en is hij te lang weg, dan zoek ik hem weer. dan is hij even blijven hangen onderweg :smiley:



De sociale controle bij ons is overigens ook vrij groot, dat voelt wel heel vertrouwd hoor en het is “zoete inval” bij de huizen van zijn vriendjes, dan weer hier, dan weer daar etc

Ik durf het ook nog niet, loop je de straat uit zit je meteen op de rondweg van de wijk. Ik teken met stoepkrijt een Echte Grens op de oprit en daar mag ze gewoon niet af. Ze doet het dan ook niet, gelukkig.

hier is het wel alleen spelen in d etuin

maar verder kan gewoon niet ivm de trekkers ed.



bij mijn ouders en schoonzusje speelt hij wel buiten op straat en gaan ze zelf naar ander buurjongetje en speeltuintje toe

Hier mag gespeeld worden met de buurkinderen, maar dan alleen in het brandgangetje, in de tuinen en op de stoep voor ons huis langs… Stoep/gangetje gaat in een u vorm om het huis heen… Met het oversteken wacht ik nog wel even, al wonen we wel aan het doodlopend stukje en is het dan alleen nog maar stoep naar het speelpleintje.



Maar er spelen ook veel oudere kinderen op het pleintje, daar vind ik hem nog te klein voor…

Bedankt voor jullie reacties. Emma blijft lekker nog even onder toezicht :wink: , met andere woorden: mamma gaat achter haar fietsje aanrennen!

Jaimy mag alleen buiten spelen als ze in de tuin blijft. Nou hebben wij wel een hele grote tuin rondom het huis dus dat gaat goed.



Ze mag alleen verder het erf op als ik weet dat er geen trekkers meer komen. En dan nog houd ik ze continue in de gaten als ze op het erf is

Oh hier nog zo’n angsthaas! Noah is 4 en we wonen in een woonwijk, maar ik durf hem gewoon niet alleen buiten te laten. Ben zo bang hem wat zal gebeuren. Dus ik zit netjes erbij als hij in de speeltuin is. Pfff volgens mij laat ik hem nooit los :oops:

Elka, ik hou Ruben ook nog lekker achter het huis hoor! Alleen onder toezicht mag hij voor het huis spelen…Hij is er duidelijk nog niet klaar voor…