Alleen borstvoeding als hij slaapt!

Mijn zoontje van bijna 7 maanden drinkt alleen nog aan de borst als hij slaapt.

Hij zou 600 - 800 ml melk per dag binnen moeten krijgen. Of dat lukt weet ik niet. Daar twijfel ik over.

Dit is op het moment zijn schema:

7.00 borstvoeding

tussendoor water/diksap + soepstengel/koekje

12.00 bordje pap (200ml) gaat altijd op!

tussendoor 200 gram fruit + drinken

17.30 200 gram groente (soms iets meer)

22.30 borstvoeding

Hij slaapt van 19.00-19.30 tot 7.00 uur!!

Wie heeft tips om hem meer melk te geven.

Al geprobeerd:

• 's ochtends pap i.p.v. borstvoeding, maar dan wil hij niet meer dan 125 ml
  • meer dan 2 keer pap mag niet van cb
  • wil geen flesje
  • en wil geen opvolgmelk!

Graag tips!!

Suzanne

Suzanne, onze Bas kreeg met 6 maanden al 2 keer pap per dag, omdat hij anders niet verzadigd was en dat vond het cb prima. Ik denk dat elk cb een andere mening erover heeft.

Sanne heeft tot 11 maanden bijna volledig bv gehad, dus daar geen ervaring mee gehad.

Misschien 's avonds nog een keer pap? Of 's ochtends borstvoeding en dan nog wat pap? Of iets van yoghurt (er zijn Danoontjes van opvolgmelk) als toetje?

Melk afkolven, zo kan je precies zien hoeveel hij binnen krijgt.

De tussendoor drankjes zouden dan ook gewoon melk moeten worden ipv diksap of dergelijke.

Waarom wil je zoontje niet meer bij je drinken, heb je daar al eens goed naar gekeken.

Wordt hij misschien te snel afgeleid, of wil hij helemal niet meer aanhappen.

Probeer eens op bed te voeden gordijnen dicht, geen tv aan of andere afleidende dingen op de achtergrond.

Ik kreeg laatst nog een goeie tip, doe een leuke opvallende ketting om, dat houdt de aandacht bij jouw vast.

De wereld om hun heen is ook zo ontzettend intressant als je 7 maanden oud bent.

Succes ermee!!

misschien krijgt hij wel 600 cc binnen, ik denk het eerlijk gezegd wel .hij eet z’n pap hoe dan ook 200 cc en dan zou het nog neer komen op 2x 200 cc 1x ochtend 1x avond. Bovendien gaat het volgens mij op 600-800 cc zuivel dus misschien nog toetje erbij? dan zal hij wel aan de 600 cc zitten in ieder geval. 800 cc denk ik niet, maar goed…als hij echt niet wil?? en evt. later krijgt hij ook brood misschien daar iets van kaas/smeerkaas op? boter is ook zuivel… zou me er niet TE druk om maken hoor… en anders tussendoor klein bordje pap, maar denk dat je wel op de 600 cc zit al zo hoor!