alle ideeen zijn welkom

Over een paar weken hebben mijn kinderen hun kinderfeestje…



Totaal incl mijn kinderen komen we op 12 leeftijd tot 4-6

Mijn idee was een kookfeestje te doen.



Nu zat ik zelf te denken aan


  • limonade maken
  • cakejes maken versieren of koekjes
  • pizza maken die ze als avond eten kunnen eten (maak ook pannenkoeken)
  • een schort versieren met textielstift.



    Het feestje zal van 2 tot half 7 zijn



    Iemand nog meer ideeen

Kleine meringues maken de dag tevoren, waar ze met glazuur en rozijntjes etc lieveheersbeestjes van kunnen maken.



Koekhuisje versieren



Servetten met textiel verf bestempelen

wij gaan zeepjes maken!! en als we tijd over hebben zeepkettingen!

Chipsketting maken, servetten vouwen.

Tussendoor evt een filmpje met popcorn ofzo want je hebt heel wat tijd te vullen. Misschien kan je ook een soort speurtocht doen dat ze uiteindelijk volgens een lijstje boodschappen moeten doen ofzo (voor iets wat ze moeten maken).

Fruitspiezen maken. Bakjes (Van de chinees) laten versieren. Koekjes bakken en dan de koekjes meegeven in de bakjes.



Sascha viert dit jaar haar kinderfeestje met haar beste vriendinnetje. We gaan een high tea doen: een tafel maken met soesjes, mini tompouchjes, ik ga een taart maken, spekkies en zo. Dan laten we ze cakejes versieren met marsepein en ook versieren ze een theedoosje van de xenos. Daar mogen ze hun cakejes dan in meenemen.

Ik denk dat je al best een heel eind komt met wat je bedacht hebt :slight_smile:



Ik zou zelf dan beginnen met kadootjes uitpakken, cakejes versieren en opeten en dan wat tijd inruimen dat ze even lekker kunnen spelen (speeltuintje in de buurt misschien of gewoon spelletjes doen, speurtocht).

Daarna zullen ze een beetje moe zijn en rustig de schortjes gaan versieren, dan evt nog een paar spelletjes doen, pizza versieren en opeten en dan is het alweer om :smiley:

Ik heb het vorig jaar ook gedaan met het feestje van mijn oudste. Thema was Amerika. We hebben eerst popcorn gebakken (in een pan met glazen deksel, zodat ze het goed konden zien allemaal). Dat deden we in popcornbekers. Daana hebben we american cookies gemaakt in 3 smaken, afgebakken onder het feest en in feestelijke zakjes meegegeven naar huis.

Verder nog milkshakes, broodjes hamburger, french fries en maiskolf gegeten (broodjes zelf laten garneren etc.). We hadden milkshake bekers, hamburgerbakjes, french fries bakjes etc.

Ik heb het vlgs een draaiboek gedaan, huis versierd met amerikaanse vlaggetjes, ondertussen schortjes en koksmutsen met textielstiften versierd, minihonkbal gespeeld op het grasveld en allerlei andere spellen. Het was echt een groot succes.



Het is echt leuk om het in een bepaald thema te doen, dan kan je echt helemaal los gaan. Pannekoeken is ook leuk en dan oud hollandse spelletjes erbij.



Succes!