Alcoholvrij

Ik heb morgen een verjaardagsfeestje en ik weet nu al zeker dat er behoorlijk wat wijn en bier achterovergeslagen gaat worden. Nu heb ik er weinig moeite mee om er van af te blijven, maar ik heb zo´n ontzettende zin in een glaasje wijn met dit weer dat ik dacht dat ik wel een flesje alcoholvrij kan meenemen voor mezelf… :mrgreen:

Iemand tips wat lekker is? Ik weet dat alcoholvrije cider heel lekker is, maar is bijvoorbeeld rose en rode wijn ook lekker, of wordt het dan zo´n smerig zoet drankje dat echt helemaal niets van wijn weg heeft?

Iemand ervaring? 8)

Oh, en sommige flessen hebben 0,7% ofzo, kan dat eigenlijk kwaad als ik daar een paar glazen van drink?

Ik dronk zelfs gewoon een glas wijn hoor…

Aimé is best te doen…

biologische alcoholvrije wijn. Volgens mij hebben ze het ook bij Appie.

@Mip, ja weet ik, die ken ik, is heel erg lekker.

Maar helaas woon in niet in Nederland, en ik weet bijna zeker dat ze die hier niet verkopen…

Dus was benieuwd naar de algemene ervaringen met andere merken…

Ow je woont in Zweden! 8)

Er bestaan verschillende alcoholvrije wijnen die best te doen zijn. Hier in NL kun je daarvoor in een webwinkel terecht(google eens op ‘alcoholvrije wijn’ :wink: ), hoe dat in Zweden zit weet ik niet precies. Maar hebben jullie daar op aparte wijnwinkels? Dan zou je het daar eens kunnen vragen. Misschien is’t zelfs een idee om de namen te noemen die men hier in NL verkoopt, misschien kan de wijnverkoper er dan meer mee :think:

Nee, hier hebben we geen speciale wijnwinkels of slijters, de overheid heeft een monopolie op alcoholverkoop, dus er zijn een soort centrale supermarkten waar je je alcohol kan kopen. Maar helaas zijn de mensen die daar werken vaak studentjes die echt helemaal NIETS weten over de producten die ze verkopen…

Maar bedankt voor de tips, ik ga even in de winkel rondneuzen en kijken wat me het lekkerst lijkt!

Dat heb ik eens op tv gezien. Dat zag er echt bizar uit. Het was net een apotheek.

Heb je een flesje kunnen vinden? Fijne avond in ieder geval :thumbup:

@Zeemeermin wrote:

Ik vind geen enkele alcoholvrije wijn naar wijn smaken!

Als wijnliefhebber drink ik echt nog liever een glas water dan dat.

Je moet het ook niet als wijn zien :wink:

Voor mij was’t gewoon een alternatief voor fris(dat meestal zoet is en dat ik niet meer kon zien :shifty: ), dus ipv. de zoveelste cola, dronk ik dan een drankje dat wel iets weg had van wijn :mrgreen:

Overigens heb ik 6 verschillende flessen getest en er zat een Cabernet Sauvignon bij, die we mijn schoonmoeder als ‘gewone wijn’ ingeschonken hebben. Onder het mum van: proef maar, is nieuw. Ze vond hem lekker, maar toen ze’t eenmaal wist hoefde ze’m toch niet meer :lol: (nou wil ik niet zeggen dat mijn schoonmoeder verstand van wijn heeft, maar een liefhebber is ze wel :lol: )

Nou, ik heb een flesje rood, rose en mousserend wit gekocht… :smiley:

Ben nu een glaasje rose aan het drinken en het is best lekker! Smaakt inderdaad niet als echte rose, maar toch is het een echt zomers drankje. Ben benieuwd naar de rest als deze fles op is! :slight_smile:

Ik vind geen enkele alcoholvrije wijn naar wijn smaken!

Als wijnliefhebber drink ik echt nog liever een glas water dan dat.

Als alternatief van fris vind ik 'm ook niet lekker :wink: :smiley: !

Haha, die schoonmoeder van jou is er toch mooi een beetje ingetuimd!