alcohol vrije variant voor aarbeienlikeur?

Voor het kerstdiner moet ik een nagerecht maken. Nou heb ik een recept gevonden van aardbeien met daarbeienroom. Het lijkt me erg lekker.

Helaas zit er aarbeienlikeur in. Dit wil ik zelf liever niet en ook voor de kinderen lijkt het me geen goed plan.

Waar zou ik de aarbeienlikeur door kunnen vervangen?

Afhankelijk van het recept zou je misschien aarbeiensiroop kunnen gebruiken ? Post het recept eens als je wilt.

Hier is het recept.



*******************************************************************************************

50 milliliter aardbeienlikeur

2 eetlepel(s) citroensap

50 gram suiker

250 milliliter slagroom

125 gram aardbeien

40 gram witte chocolade



Recept bereiding

Meng de aardbeienlikeur met het citroensap, de citroenrasp en de suiker. Klop de slagroom stijf en klop deze daarna door het suikermengsel. Was de aardbeien en verwijder de kroontjes. Houd 4 aardbeien apart en snij de rest in kleine blokjes.



Maak in 4 glaasjes laagjes van de aardbeien en het roommengsel. Schaaf met een kaasschaaf van de chocolade mooie grote krullen. Eindig met een laagje aardbeien en garneer met een hele aardbei en een grote krul witte chocolade.



**************************************************************************************



Als je over aardbeiensiroop praat, bedoel je dan aanleng van de Karvan Cevitam ofzo, of het vocht wat in een blikje aarbeien zit?

gewoon helemaal weglaten die likeur. :wink: No problem.

en anders idd aarbeien siroop!

Ik zou aardbeiensiroop gebruiken. Alleen geen 50 ml.

@Karin2 wrote:

Ik zou aardbeiensiroop gebruiken. Alleen geen 50 ml.
:mrgreen: Zou wel erg zoet worden dan.



Dank jullie wel, ga het effe uitproberen deze week.

je hebt van Tova aarbeiensiroop :drool:; die kregen wij vroerger altijd bij mijn pake en beppe :drool: :slight_smile: .

@Mamalien wrote:

je hebt van Tova aarbeiensiroop :drool:; die kregen wij vroerger altijd bij mijn pake en beppe :drool: :slight_smile: .




Dat is zo’n klein flesje dikke siroop toch ? Daar heb ik ook aan gedacht maar dat is niet overal verkrijgbaar. Als je die wel kunt krijgen Hellen, zou ik die ook proberen.