Nu weet ik niet waar dit hoort…
Ik zit even te kokken… en heb last van mn darmen. Na de zwangerschap en de ks heb ik veeeeeeeeeeeeeeel last van mn darmen.
Mijn jongste ook en voor haar had ik cinababy gekocht…
Nu dacht ik in een gekke bui, zal ik dat maar nemen. En ik bekijk t flesje nog eens.
En wat zien ik!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Alcoholgehalte 2.69% :shock: :shock: :shock: :twisted: :twisted:
Wie stopt er nu alcohol in een babyproduct…
(en waarom lees ik dat nou niet van te voren… :twisted: )
Ben heel blij dat ik het maar 2x heb gegeven…
ik schrik best hiervan…
Jeeeeeeeeeee daar schrik je idd wel van. Wat belachelijk. :shock:
vandaar dat ze er stil van worden :eh:
Kun je niet naar vsm bellen!?
Ik wist echt niet dat er alcohol in zat trouwens :think:
En volgens mij gebruiken heel veel moeders dat voor hun kinderen. Ik heb het nooit hoeven gebruiken. Maar je hoort het zo vaak.
Ik zou ook even bellen.
Ik vind het ook gek, dat het erin zit.
Ben erg benieuwd wat hun verklaring ervoor is…!!
bij homeopatische middelen zit zit er altijd alcohol in naa rmijn weten.
Ja, daar wordt het mee aangemaakt.
Je geeft het kindje een drupje en dat kan echt geen kwaad.
Even ter vergelijking met een hoog % alcohol:
De druppels bevatten gemiddeld 50% alcohol. Bij de lager potenties kan dit gehalte liggen tussen 30 en 90%. Om een voorbeeld te geven 10 druppels homeopathisch middel bevat dan 0,14 ml alcohol dit kan geen kwaad voor de dieren, ook niet voor diabetici.
Aanvulling van A. Vogel:
Krijg je, als je druppels gebruikt, niet teveel alcohol binnen?
Dat valt erg mee. Iemand die een maand lang iedere dag 25 druppels inneemt, krijgt die maand een hoeveelheid alcohol binnen die gelijk is aan een glas lichte wijn. Dat is zo weinig dat er onder normale omstandigheden geen schadelijke werking vanuit gaat.
Als het zo slecht zou zijn, wbt alcohol, zou het echt niet verkocht mogen worden. Hoop paniek om niks
Hoi,
Het klinkt inderdaad vreemd, maar reden dat er alcohol in zit is geloof ik omdat het een soort van tinctuur is, dat betekent dat het op natuurijke basis is en dat de alcohol er in zit zodat het niet kan bederven, dan is alcohol in ieder geval natuurlijker dan conserverings-troep.
Ik was er destijds ook huiverig voor maar is het niet dat als je het omrekent het iets is van 0,0001 mililiter alcohol per fles ofzo.
zie ook
http://www.vsmpuurkind.nl/artikelen/1/26/meest-gestelde-vragen
Daar staat:
Ik zie dat er alcohol in de druppels zitten. Is dat wel veilig voor een babytje?
Er is nog een heel klein beetje alcohol als restproduct in de druppels aanwezig. De wetgeving eist dat dit wel wordt vermeld op de verpakking. De hoeveelheid alcohol die het kindje binnenkrijgt is echter verwaarloosbaar klein.
Ik ben er destijds ook van geschrokken, wilde het ook niet meer geven, anderzijds heeft mijn jongste dochter daarna tot 2 maanden toe vreselijk veel buikkrampjes gehad, en krijste na iedere voeding alles van de pijn bij elkaar, vreselijk zielig! Dan moet je af wegen wat het ergste is, ik ben toch voor cinababy gegaan en toen verminderden de darmkrampjes drastisch, gewoon kraanwater ipv mineraalwater werkte bij haar ook beter.
Als het ook maar een beetje schadelijk zou kunnen zijn mogen ze het echt niet bij de drogist verkopen, met in de bijsltuiter dat het voor baby’s is, toch?
Groetjes Mijke
mischa werd er wel lekker stil van altijd :mrgreen:
Ennuh Femke mijn darmen doen ook irri hoor sinds de bevalling (heb zowiezo drama darmen) volgens de dokter komt het doordat ik spastische darmen heb :think:
Er zit ook alcohol in chamodent… 2,5% op 30 ml?? Hoeveel drupjes geef je 2 ofzo… En op het moment dat je het flesje opendraait vervliegt er nog weer een deel…
Kan geen kwaad hoor, anders verkochten ze het ook niet…
ff offtopic :ik heb altijd sapsimplex gebruikt uit duitsland dat was echt fijn spul dat deed je door de fles heen ipv na of voor de fles.
ontopic: idd er zit maar zo weinig in je moest eens weten waar overal alcohol in zit als het kwaad kon mocht het niet verkocht worden speciaal voor baby’s
het percentage blijft hetzelfde… Hoe groot de hoeveelheid ook is, dus ook in 3 druppels zit 2,69%.
Ik blijf het raar vinden. Als ik ze alcohol had willen geven dan had ik wel gedronken tijdens mn zwangerschap of ze lekker laten slapen op jonge jenever of brandewijn…
Hier ook een spastische darm…
Ik wist dit. Hier in het ziekenhuis wordt dit product daarom ook afgeraden. Babietjes kunnen er suffig van worden. Ik ben niet zelf achter deze wijsheid gekomen, maar mn kraamverzorgster wees mij erop.
Het % van het produkt blijft idd hetzelfde, maar de hoeveel die je geeft is zo minimaal.
Van 1 glas wijn word je (over het algemeen :shifty: ) niet dronken, van 4 glazen gaat het al meer die kant op. Alcohol % blijft dan hetzelfde, maar de hoeveelheid doet het m…
Ik vind het echt ontzettende onzin om te denken dat een kindje suffig wordt van 2 druppels van een homeopatisch middel (tenzij je het de hele dag door geeft en het kind dus veel binnenkrijgt). Ik geloof het dus ook niet zomaar, omdat iemand het zegt, puur omdat het mij niet logisch klinkt. :think:
Oh en als je het niet meer wilt geven omdat je je er niet goed bij voelt, vind ik dat natuurlijk heel goed om het niet te doen.
Je moet alleen dingen geven waar je zelf achter staat
@Nicje wrote:
Het % van het produkt blijft idd hetzelfde, maar de hoeveel die je geeft is zo minimaal.
Van 1 glas wijn word je (over het algemeen :shifty: ) niet dronken,
hehehe, na een jaar zwangerschap en bv gaat t wel heel snel, maar da’s weer zo off-topic…
Nou, ik ben al na eenhalf glas wijn flink aangeschoten :mrgreen: , maar ik drink dan ook vrijwel nooit (nu 4 jaar geleden misschien? :think: )
Maar ik heb wel die cinababy… Ben er nog niet achter of het werkt, maar blijf het nog wel even geven. Ik persoonlijk vind die hoeveelheid alcohol te verwaarlozen (je geeft je kind in feite 3 druppels alcohol vrij bier :think: )
Ach ja don’t shoot the messenger zeggen ze dan toch. Ik geef alleen maar aan wat het lokale ziekenhuis hier als advies geeft. Iedereen moet doen waar ie zich het lekkerst bij voelt. Ik gaf mn dochter liever venkelwater dan cinababy. Zo geef ik haar ook liever diksap dan alcoholvrij bier
:mrgreen:
Op een flesje malt staat: minder dan 0,1 % alcohol
Maar goed, dat terzijde.
Weet je, je kunt over alles wel wat zeggen, want venkelthee/water schijnt ook weer niet goed te zijn.
Denk dat het belangrijkste is, dat je het niet teveel geeft, wat je ook geeft.