Hallo dames, heb een vraag, stel, mijn kind komt om de 4 uur voor een voeding. Als je dan net hebt gevoed en je drinkt een glaasje wijn bij het eten of zo, moet je dan toch de eerste voeding erna afkolven en weg gooien of is de alcohol na 2 uur weg uit de moedermelk net zoals in de rest van je lichaam na 1 glaasje?
“moeten”…
Ik weet niet wat moet, misschien moet dat inderdaad :think:
Wat ik zelf doe is niets :oops:, ik drink een glas wijn en ik voed daarna weer. Je drinkt niet voor elke voeding neem ik aan
Je kunt ook kolven en het weggooien en dan i.p.v. een bv een flesje afgekolfde melk geven. Dat doe ik als ik een feestje heb en het niet bij 1 glas hou.
volgens mij kan het geen kwaad als je een glaasje drinkt direct naar het voeden en dan zeker 2 uur er tussen laat. Dit moet natuurlijk niet een dagelijks of elke voeding ritueel worden, maar zo af en toe kan het volgens mij wel hoor.
Zelf heb ik het nooit gedaan, geen idee waarom…meer principe ofzo en ook geen behoefte aan gelukkig…
als het uit je bloed is, schijnt t ook uit je bv te zijn. wat ik ervan begreep.
Ik deed vaak 1 voeding erna weggooien. maar ik had een riante voorraad, dus dat was makkelijk.
nu ze bijna een jaar is sla ik gewoon de voeding over. ze krijgt sowieso alleen sochtends en savonds. ik geef dan zo’n pakje pyjamapapje.
Ik heb het toevallig vorige week gehad bij de Cursus.
Liever geen alcohol drinken zeggen ze.
Maar mocht je toch eens een glaasje willen drinken, doe dat dan direct nadat je kindje heeft gedronken. En na 2 uur is dat glaasje drinken zover als uit je bloed en mag je kindje gewoon weer aan de borst drinken.
Dames, bedankt voor de antwoorden!
Het is zeker niet zo dat ik me nu ga bezatten hoor!
Maar heb binnenkort wat verjaardagen en ik zou na 2.5 jaar niets aan alcohol te hebben gedronken wel weer eens een glaasje mee willen drinken bij het eten, vandaar mijn vraag.
zeggehh ff tussendoor hoor , maar waar show je je dochter ?
ik heb ook bij speciale gelegenheden wel eens een wijntje gedronken meteen na de laatste voeding. Als het dan tijd was vor de nachtvoeding, dan was die alcohol als het goed is wel verdwenen uit de bv.
@kantjeboord wrote:
Dames, bedankt voor de antwoorden!
Maar heb binnenkort wat verjaardagen en ik zou na 2.5 jaar niets aan alcohol te hebben gedronken wel weer eens een glaasje mee willen drinken bij het eten, vandaar mijn vraag.
En als je zolang niet hebt gedronken heb je waarschijnlijk aan 1 drankje genoeg lol :lol:
@nathaliehvdominique wrote:
zeggehh ff tussendoor hoor , maar waar show je je dochter ?
Uhh, nog niet zoveel, pc staat nu op zolder, heb vaak te weinig tijd om die op te starten, daar staan de foto’s op en het programma om de foto’s te verkleinen, maar bij de maartmama’s staat een foto van haar, pagina 37 of zo.
@mamaMarije wrote:
@kantjeboord wrote:Dames, bedankt voor de antwoorden!
En als je zolang niet hebt gedronken heb je waarschijnlijk aan 1 drankje genoeg lol :lol:
Ja, dat vrees ik ook! :mrgreen: