Albert Heijn haalt chocolade rozijnen terug

Albert Heijn haalt chocolade rozijnen terug

Uitgegeven: 2 januari 2008 13:45

Laatst gewijzigd: 2 januari 2008 13:47



ZAANDAM - Supermarktketen Albert Heijn haalt met onmiddellijke ingang chocoladerozijnen van het eigen merk uit de schappen. Dit maakte het bedrijf woensdag bekend.



Reden voor de maatregel is dat het kan voorkomen dat er pinda’s in het product zijn verwerkt in plaats van rozijnen. Dit kan schadelijk zijn voor kleine kinderen of klanten met een allergie.



Het gaat om verpakkingen van 225 gram met een houdbaarheidsdatum tot 14 maart. Klanten die het product terugbrengen naar de winkel, ontvangen het aankoopbedrag retour.

dat is lekker mijn dochter en buurmeisje van (2 jaar) heeft ze gekregen

welke? in die zakjes of in de bakjes…

Chocolade en kleine kinderen gaat voor mij zowiezo niet samen… :shifty:



Maar het is wel vervelend natuurlijk… :eh:

Zeker als je niet tegen noten kunt, dan kan het echt gevaarlijk zijn…

hier zijn gisteren 2 van die bakken er door gegaan :eh:







maar ik eet ze niet…uit voorzorg :shifty: van dit soort fabricage-fouten-gevallen…als ik niet kan zien dat het nootvrij is, - in dit geval dus door de chocolade- eet ik het niet :shifty:

2x bijna dood vind ik genoeg :snooty:

@Nicje wrote:

Chocolade en kleine kinderen gaat voor mij zowiezo niet samen… :shifty:



Maar het is wel vervelend natuurlijk… :eh:

Zeker als je niet tegen noten kunt, dan kan het echt gevaarlijk zijn…




Dat van die kleine kids en chocolade dacht ik ook al aan. Maar kinderen van 5 eten wel chocolade denk ik en op die leeftijd raden ze noten nog steeds af. Dus hoe klein bedoelen ze hiermee??



Maar voor allergische mensen is het vreselijk. Hoewel je met een notenallergie sowieso uit moet kijken voor producten die in een fabriek gemaakt zijn waar ook noten verwerkt worden. Vaak staat dat ook op de verpakking. Maar het is wel balen.

Ik dacht dat de leeftijdsgrens voor het eten van noten voor kleine kinderen lager lag… :think:



Wie weet het en kan het onderbouwen??

Vanaf wanneer mag je beginnen met noten geven aan kinderen??



En pindakaas dan??

:mrgreen: kom ik weer met mijn zeer vreemde maar effectieve en makkelijk aan kinderen uit te leggen stelregel…



Als je met je linkerhand, over je hoofd bij je rechter oor kunt, ben je groot genoeg om nootjes te eten…



uitleg Dit ligt aan de lengte van de armen… op het moment dat zo’n kind zo groot is dat hij dat kan, is hij ook groot genoeg om te snappen dat hij goed moet kauwen op nootjes… :mrgreen:

met noten allergie zoals de mijne zeggen ze te wachten tot zéker 7 jaar :shifty: en dus ook pindakaas, alhoewel dat technisch gezien geen noot is :shifty:

ik kan dus wel pindas eten, maar geen hazelnoot, amandel enz.



dus hier in huis geen praline, marsepein, pindakaas, chocopasta enz enz enz



kijk ook eens hier: http://www.anafylaxis.nl/index1.htm

Guus, jij bent er zwaar allergisch voor. Dan is het zeker heel slim om Tom daar niks van te geven.



Ik heb nooit geweten dat kinderen, zogauw ze inderdaad weten dat ze goed moeten kauwen, nog geen noten mogen hebben.

Tenmiste, om te voorkomen dat ze een allergie ontwikkelen?



Ik weet dat je een notenallergie levenslang hebt, dan zou het toch na het 7e jaar ook nog zo moeten zijn, ookal heb je 7 jaar lang geen noten gegeven? Of is het pas na het triggeren van de allergie VOOR het 7e jaar?



Ik ga jouw linkje even lezen :wink:

ok: lang verhaal over het uitrijpen van het lichaam tot ongeveer het 7e levensjaar en het dus kunnen verteren en verwerken van noot-producten, iets over triggers van allergische reacties…én het duidelijk bij zichzelf kunnen herkennen van de eerste symptomen van een anafalctische shock zodat er op tijd gehandeld kan worden wanneer het mis gaat…

die combinatie o.m. maakt dat je tot 7 jaar oud beter kan wachten…



ik heb nog wel meer linkjes :wink: :lol: :-*