Al zeker 1 1/2 week weinig plassen

Even een vraagje. Mijn zoontje van 8 maanden plast al zeker 1 1/2 week naar mijn idee erg weinig. Soms heeft hij wel een volle plasluier, maar 9 van de 10 keer zit er erg weinig in. Zoals vanmorgen. Gisteravond om 20.00 uur een schone broek en vanmorgen om 9 uur zo goed als droog :? Terwijl hij gister overdag goed gedronken heeft.

Hij is de laatste tijd erg aan het rommelen met flessen drinken. Alleen 's morgens drinkt hij hem nog leeg. de fles van tussen de middag weigert hij pertinent en als we hem in een beker aan bieden 9 van de 10 keer ook. 's avonds wil het nog wel eens lukken en drinkt hij zijn fles zo goed als leeg. Hij wil ook geen sap oid drinken uit een flesje. Soms met een beker lukt het wel, maar ook vaker niet dan wel. Hij eet wel zijn fruit en groenten (beide 200 gram)

Ik begin me er wel zorgen over te maken. Zeker met dat warme weer. hij is verder wel vrolijk en levendig genoeg, maar het lijkt me niet goed. Hij zit met zijn gewicht ook al onder de onderste lijn. Hij 2 weken geleden gewogen op het CB en woog toen 6770 gram. Het is wel een heel actief kereltje trouwens.

Ik ga morgen iig het CB bellen, even kijken wat hun daarover kunnen zeggen.

Iemand hier nog tips, adviezen etc??? Alles is welkom!!!

Liefs Heidi :-*

is hij ook een zweter?

jayden is namelijk een hele zweter en heeft ook minder natte luiers

Hij is inderdaad een zwetertje. Dus is het misschien ook wel logisch dat hij dan minder plast. Maar dat maakt me eigenlijk niet minder ongerust :roll: of ben ik nu een overbezorgde moeder :shifty:

Vandaag trouwens niet echt gemerkt dat hij nat of klam was van het zweet…

Hoeveel cc krijgt hij eigenlijk binnen op 1dag ?

's morgens drinkt hij zijn fles leeg (210 water + 7 scheppen friso 2)

met heel veel geluk drinkt hij tussen de middag nog iets van 100-120 cc melk. En héél soms krijg ik er 100 cc sap in.

De avondfles wil hij net als de fles van tussen de middag niet en als hij hem wil drinkt hij iets van 100 cc. (met fles of met een beker)

Hij eet ook een potje groenten en fruit van beide 200 gram (dat telt toch ook mee met het vocht toch?)

meer krijg ik er niet in…lijkt me zo weinig.