Al weer honger na 2,5 uur?

Yara komt de laatste dagen om de 2,5/3 uur voeding heb ik genoeg(heb gister 1 kant afgekolfd en er kwam 110 uit)

Maar kan het ook zijn dat ik teveel heb en dat ze alleen de voormelk krijgt dus maar even vol zit :think:

Om de 2,5… 3 uur… is keurig hoor… :thumbup:

Is/zijn het geen regeldagen?

Die heb je rond de 6 weken.

Ik vind het een redelijk normaal tijd er tussen als ik naar haar leeftijd kijk.

Ik zou er persoonlijk voor tekenen hihi.

Onze dame komt soms om de 3 uur maar nog vaker om de 2 uur of 1.5 uur. Echt een kleine beetje drinker :slight_smile:



En 110 cc uit 1 kant gekolfd vind ik netjes hoor!

Kolven is sowieso geen indicator voor hoeveel melk je hebt… ik voedde 2 kindjes en kolfde bijna niks… :mrgreen:

Ik heb nog echt heel lang om de 2,5-3 uur gevoed…

Met regeldagen soms wel om het uur…

Ik bedoelde met het kolven dat ik dus genoeg produceer :smiley:

En weet je de laatste dagen slaapt ze ook minder lang waardoor ze dus ook vaker drinkt

Gister had ze dus echt teveel gedronken en kwam er een mega golf uit :eh:

Ze woog vorige week vrijdag trouwens 4990 gram dus erg licht is ze niet vandaar dat ik dacht dat er nu zo langzamerhand wel eens een uurtje of 3,5/ 4 tussen zou zitten :think:

2,5/3 uur is idd heel netjes en zou ik me persoonlijk niet druk om maken. Als ze eerder wat langer er tussen liet kan het idd ook zijn dat ze wat aan het regelen is. Ze wordt groter, maagje wordt groter, krijgt meer behoefte en tja dat regel je door lekker te vragen :thumbup:



Je komt nu op zo’n 8 misschien 9 voedingen op een dag en dat is echt heel keurig.



@miqui wrote:

Ze woog vorige week vrijdag trouwens 4990 gram dus erg licht is ze niet vandaar dat ik dacht dat er nu zo langzamerhand wel eens een uurtje of 3,5/ 4 tussen zou zitten :think:




De jongste was 4700 gram bij zijn geboorte en kwam in het begin rustig elke 1,5 uur hoor :wink: (10/12 voedingen op een etmaal was in de eerste 2/3 weken heel normaal hier).

Kreeg toen overigens wel opmerkingen ‘dan zal die wel lekker snel doorslapen, want met zo’n gewicht mag dat he’ Eh pasgeboren blijft pasgeboren ondanks het gewicht… en juist bij een zwaargewicht moet je in het begin juist weer oppassen dat ze niet te weinig krijgen.

@miqui wrote:

Yara komt de laatste dagen om de 2,5/3 uur voeding heb ik genoeg(heb gister 1 kant afgekolfd en er kwam 110 uit)


:clap: Wat een mooie kolfopbrengst joh! :thumbup:



@miqui wrote:
Maar kan het ook zijn dat ik teveel heb en dat ze alleen de voormelk krijgt dus maar even vol zit :think:


Teveel voormelk is te herkennen aan o.a. de volgende symptomen:



Als je baby:
  • meer dan 300 gram per week aankomt of juist niet goed groeit;
  • veel melk teruggeeft;
  • veel last van krampjes heeft;
  • veel en soms groene ontlasting heeft, met witte stukjes onverteerde moedermelk erin.



    Als jij:
  • veel lekt en het gevoel hebt dat je ‘barst’ van de melk;
  • vaak last hebt van verstopte melkkanaaltjes en soms zelfs borstontsteking.



    Als je baby:
  • tijdens de voedingen onrustig is aan de borst (verslikken, veel loslaten);
  • veel hikt en boert (door het verslikken heeft je baby veel last van lucht in zijn buik).



    Als jij:
  • de melk krachtig voelt toeschieten, soms zelfs meerdere keren per voeding (als je je baby dan van de borst haalt, zie je de melk eruit spuiten).



    Herken je jouw situatie hierin?



    @miqui wrote:


    En weet je de laatste dagen slaapt ze ook minder lang waardoor ze dus ook vaker drinkt

    Gister had ze dus echt teveel gedronken en kwam er een mega golf uit :eh:

    Ze woog vorige week vrijdag trouwens 4990 gram dus erg licht is ze niet vandaar dat ik dacht dat er nu zo langzamerhand wel eens een uurtje of 3,5/ 4 tussen zou zitten :think:


    Zolang je kindje goed groeit, voldoende plas- en poepluiers heeft, tevreden en alert is en lekker in haar vel zit, is het eigenlijk gewoon goed :thumbup: In principe is 2,5 tot 3 uur tussen twee voedingen heel normaal voor een borstgevoede baby. Gezien de leeftijd van je kindje kan ik me voorstellen dat er idd wellicht sprake zou kunnen zijn van regeldagen. Een baby maakt dan een groeispurt door en heeft meer melk nodig. Door vaker bij jou te drinken, zorgt ze ervoor dat jouw melkproductie zich gaat aanpassen aan de hernieuwde vraag. Daarnaast kan het aantal voedingen per etmaal per moeder-/kindpaar verschillen. Het ene kindje zal minder vaak grotere hoeveelheden drinken, terwijl de andere baby liever vaker kleinere beetjes drinkt. Ook de opslagcapaciteit van de moeder kan een rol spelen; de ene moeder zal wat meer opslagcapaciteit hebben en kan toe met minder vaak voeden, terwijl een andere moeder met iets minder opslagcapaciteit vaker zal voeden om aan de behoeftes van haar kindje tegemoet te komen. Verder is het denk ik goed om te weten, dat de tijd tussen de voedingen effect kan hebben op de verhouding van voor- en achtermelk: Ecoparents-Voor/achter.

    Maar nogmaals: zolang jouw kindje lekker in haar vel zit, dan is er eigenlijk geen reden tot zorg :wink: