al tandjes met 3 maanden?

Sofie is de laatste dagen wat verkouden, maar kwijlt ook heel erg en zit continu op haar vuistje te sabbelen. En ze is nog maar net 3 maanden, dus ik vraag me af of dat nou door tandjes kan komen :think: .

Iemand ervaringsdeskundige op dit gebied?

Hoi,



Dat kan wel hoor!

Mijn zoontje had zijn eerste tandjes ook met 3 maanden.

Maar had daar verder weinig last van moet ik zeggen.

Het kan ook het “werken” van het kaakje zijn. Ik weet nog van Isa dat die ook met 4 maanden al flink wat afkwijlde en op haar handjes sabbelde maar voordat de tandjes echt doorkwamen was ze 7 maanden.

Tja de tijd zal het dus leren :mrgreen:

Hier kwijlt Shane ook al enorm vanaf de 3 maand dacht ook tandjes en veel op knuistje knauwen maar het eerste tandje kwam in de 5 maand door dus inderdaad de tijd zal het leren :wink:

Dat kwijlen en sabbelen hier ook al sinds een maand of 3, maar nu pas sinds een week of 2 1e tandjes, dus kan effe duren nog!

Hier sabbeld die kleine zich suf op zijn hand en de kwijldraden vliegen in het rond…maar niets te voelen. Ik dacht er ook als eerste aan hoor maar nee…

Sven heeft het ook! Rode vurige wangetjes, steeds die vingers

of bijna hele knuistje is z’n mond en heeeel veel kwijlen.

Maar ik kan niets ontdekken in z’n mondje.







Misschien is het een beetje wat erbij hoort bij een kindje van

rond de 3 Ã 4 maanden :wink:





Maar het kan wel hoor, nu al tandjes.

alle 3 me meiden hadden dit ook al vanaf 3 maanden en de tandjes kwamen bij alle 3 pas door met 7 maanden dus kan idd wat voorwerk zijn kan alleen soms heel lang nog duren voor ze ook echt daadwerkelijk doorkomen

Ik had op een gegeven moment dezelfde vraag…het antwoord van het Cb: er worden kindjes geboren met tandjes en er zijn kindjes die met 15 mnd pas tandjes krijgen…

Er is dus niet een antwoord voor het krijgen van tandjes.



groetjes

Ellen

Ik herken het ook wel als voortekenen - maar die kunnen dus zoals meerdere al zeggen wel een tijdje duren.



Denk dat ik ze bij nena ook wel al een maand verwachtte en die had ze met 4,5 maand.

ik heb het toevallig gisteren gevraagd bij het CB, en het is totaal niet te zeggen wanneer baby’s tandjes krijgen.



Luuk heeft er ook sinds een twee weken last an en het CB zegt dat dit komt omdat het de “orale” fase is :wink:

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar mijn nichtje deed dat ook met 3 maanden en kreeg haar eerste tandje pas met 18 maanden :wink:

Hm, dat belooft weinig goeds ladies :think: :roll: :mrgreen: . Er wordt nog steeds driftig gesabbeld maar ik kan niks ontdekken. We wachten in spanning af!

Sebastiaan begon ook te kwijlen en sabbelen met die leeftijd, dus iedereen riep direct, die krijgt tandjes! Nou mooi niet, die kwamen met 6 maand.

Maar Annemieke kwijlde wel wat en had ineens met 3 1/2 maand een tand. Het kan dus alle kanten op gaan :mrgreen:

Bij onze jongste dochter begon de pijn van de tandjes ook al rond de 3 maanden, met ongeveer 6 maanden kwamen ze door. Inmiddels zijn de volgende onderweg want, ze heeft er nu weer last van.

Jep hier ookal een meisje met 2 tanden toen ze 3 maand oudwas…Ze had voordat ze 1 jaar werd al alle tanden en kiezen :shock:

Denk ook dat het gewoon de orale fase is.



Wij hebben al heel wat keren gedacht, ‘En nu komen ze’. Gedrein, rode wangen, sabbelen, kwijlen, echt alle voortekenen, en…GISTEREN zijn de eerste 2 tandjes eindelijk doorgekomen :dance: Oftewel, met bijna 11 maanden dus :mrgreen:

Ik riep ook met 3 maand denk dat er een tandje door komt…kwijlen,rode wangen enz maar zijn eerste kwam pas met 9 maand :mrgreen: kan ook heel goed net als hier voorwerk zijn. Maar wie weet ook wel een tandje :thumbup: