al ruim 3 weken keelpijn normaal?

zijn er nog meer dames of heren haha die ook wel eens lang keelpijn hebben gehad ? heb al een kuurtje gehad maar is nog niet weg mijn dochter loopt er ook al zo lang mee al niet langer

bij onderzoek van de huiarts zijn de slijmvliezen geriteerd . smorgens gaat het wel , wel droge mond enzo . slaap met mijn mond open omdat mijn neus dicht gaat zitten …

hebben jullie nog tips ? drink al veel strepsels helpen niet parcetamol wel

maar die slik ik weinig . verder heb ik ook allergie …

Wanneer ben je bij de huisarts geweest?

Is hij/zij er van op de hoogte dat het al drie weken duurt.

Paracetemol mag tijdens de zwangerschap maar wel met mate, een andere pijnstiller mag je niet gebruiken.

Ik zou nu wel alerter zijn op die keelpijn, nu je zwanger bent!

Ik heb 2 jaar lang last gehad van keelontstekingen, en kreeg steeds maar een AB-kuurtje.

Dat sloeg op een gegeven moment niet eens meer aan.

Mijn amandelen waren ook zo groot als golfballen, je zag ze zo zitten.

Ik was er ook echt ziek van, had op het laatst ook gewoon tegen de 40 graden koorts.

Na 2 jaar getob en gezeur hebben ze me opgenomen en zijn mijn amandelen verwijderd.

Is nu ruim 1,5 jaar geleden en ik heb er nooit meer last van gehad! :thumbup:

Ben ook veel minder ziek. Was in die periode ook heel vaak ziek, elke verkoudheid of elk virus had ik te pakken, omdat je amandelen onderdeel zijn van je immuunsysteem, en dat was dus zelf ziek…

Ik hoop voor je dat het bij jou niet zo ver zal komen, maar hou het goed in de gaten.

Als het lang aanhoud, en het komt vaak voor, dan moet je zeker even aan de bel trekken.

Wat bij mij goed hielp (je bent ook zwanger dus je kunt niet alles nemen), was veel ijs en ijswater.

Gewoon een lege frisdrank fles vullen met water en in de vriezer leggen.

Als het bevroren is wat laten ontdooien en zo kun je steeds drinken, en blijft het koud.

Dat verdooft de boel gewoon zodat je niets voelt.

Wat betreft medicijnen zul je even met je arts moeten overleggen, vanwege je zwangerschap.

Maar als een AB kuurtje al niet helpt, dan word het lastig denk ik.

Kreeg zelf toen weleens penniciline maar weet dus niet of je dat mag gebruiken nu.

Succes ermee, keelpijn is echt enorm kl*te… :hug:

hey dames dank je wel

jeetje zo lang de laatste keer dat ik bij de huisarts was was vorige week donderdag de klachten waren er toen nog steeds heb toen een kuurtje gehad is inmiddels klaar heb amoxicilline gehad 4x pd 500 mg . verder heb ik niets gebruikt tot to gister werd in de avond zo erg pijnlijk dan dat ik wat heb ingenomen en nu net 24 uur later ook weer.

keel amandelen waren niet vergroot keel was alleen roos ( slijmvlies geirriteerd zei ze) . en me kleiren waren wat opgezet en pijnlijk .

ga maandag zo ie zo bellen weer met de huiarts en laten nakijken weer wil zelfs nu wel gaan vragen voor doorverwijzing naar kno arts .

maak me toch wel een beetje zorgen namelijk op engere dingen :frowning:

gr natas

Ik heb ook een verwijzing gehad voor de KNO-arts.

Die kunnen alles toch wat beter bekijken.

Dat je klieren zijn opgezet betekent dat ze in ieder geval flink ontstoken zijn.

Je echt zorgen maken om ‘enge’ dingen moet je niet doen hoor, is allemaal stress voor beebje…hoe moeilijk dat ook is… :hug:

Maandag de huisarts bellen en alles voorleggen.

Hopelijk kan hij je een beetje geruststellen.

:hug:

hai anneke .

ja dat is morgen het eerste wat ik ga doen ,

me mond voelt nu droog aan en me tong lijkt wel verbrand gevoel te geven … net als je iets te heet hebt gegeven . het is nu niet zo erg als savonds maar heb liever dat het verdijnt eigenlijk . heb verder geen koorts ofzo das nu het gekke .