al meer bijvoeding geven bij 4,5 mnd?

Mijn dochter drinkt al lange tijd slecht haar melk, ze lijkt het gewoon niet lekker te vinden :? Nu ben ik, ook op advies van het CB, maar begonnen met de bijvoeding. Nou, die slokt ze dus als een hongerige naar binnen! :shock: Een groentehap heeft ze gewoon in 2 minuten verslonden! Ik krijg echt het gevoel dat ze het liefst met de pot mee zou eten. Als ik een boterham aan het eten ben met haar op schoot, doet ze werkelijk continu haar mond open :mrgreen: . Kan het kwaad om haar al wat meer bijvoeding te geven?

Ik moet zeggen dat het gewoon niet leuk meer is om haar de fles te geven: we bieden nog 4 flessen aan van 200cc maar die drinkt ze met pijn en moeite voor de helft leeg. behalve de laatste papfles om 22.00u want die gieten we er slapend in. Pap heb ik overdag ook geprobeerd trouwens, dat pikte ze eventjes…

Waarom probeer je niet een ander merk voeding, misschien net een ander smaakje dat ze wel lekker vind. Of in elke voeding 1 schepje vanille rijstebloem.

Ik zou met 4,5 echt niet meer geven dan flesvoeding en eventueel een schepje rijstebloem.



Heb ergens eens een stukje gelezen dat als kindjes na het eten kijken etc, het absoluut niet zo is dat ze dan toe zijn aan bijvoeding.

ik heb al gewisseld van voeding, we hadden eerst hypoallergeen en ik dacht dat ze dat misschien niet lekker vond. ‘Gewone’ voeding maakt eigenlijk geen verschil. Rijstebloem ook geprobeerd overdag, een paar dagen leek het beter te gaan maar al snel ook niet meer. Zelfs vanille smaak niet :frowning:

Ik weet dat ze nog erg jong is…hoeveel melk moet ze nog eigenlijk minimaal binnen krijgen?

Maar waarom geef je dan niet gewoon minder in de flesjes, bijvoorbeeld 3 x 180 en in de avond laatste fles 200cc ?

Of 3 x 150 en 1 x 180 a 200cc.



Waarom veel willen geven als je meisje dat helemaal niet wil ?

Als ze goed groeit, plast en poept zou ik me niet zo druk maken.



En hoeveel voeding ze precies binnen moeten krijgen, volgens mij zo tussen de 600 a 800 ml.

Maar ik zou gewoon lekker meegaan met wat je kindje wil, elk kindje is anders.



Mijn oudste zat al heel snel op 2 flesjes met 6 maanden.

Mijn meisje van 12 maanden zit nog steeds op 4 flessen melk.

toen ruun 4 mnd was kwam hij in het zh met het rs-virus. 6 dagen sondevoeding deed hem goed, maar zijn zuigreflex niet echt. de logopediste begon ook over bijvoeding, lepeltjeswerk e.d.



Het is uiteindelijk niet nodig geweest hier, maar de kinderarts had er geen bezwaar tegen. Toen ik vroeg hoe dat dan zat met ‘pas bijvoeden met 6 mnd vanwege de darmen’ zei hij dat ‘er voordelen zitten aan voor de 6 mnd beginnen en voordelen aan wachten en dat de studies niet kunnen aangeven wat nu écht precies het beste was’. Zijn letterlijke woorden.



Als je begint met bijvoeden, kies dan alleen de meest neutrale groente en fruit. Rijstebloem door de melk. En eerst melk geven, dan pas eten.

Wij zijn uiteindelijk met iets van ruim 5 mnd begonnen met bijvoeden (wel deden we al rijstebloem door de melk, wat ook al bijvoeden is).

Maria hoeveel bijvoeding krijgt ze nu? Keira is iets jonger en doet het op beiden goed, maar eet ook al een compleet potje groente en een potje fruit op een dag op.



Zou niet meer geven dan 1 groente en 1 fruit, dit idd ivm de werking van de darmpjes.



En flessen (zoals gezegd) misschien verdelen? Of na de groente?



Keira krijgt nu nog 4 flessen, maar ze drinkt de laatste belabberd en we gaan nu kijken hoe ze het op 3 flessen doet. Is overigens ook wat het CB tegen ons zei. Dat ze nu flessen zelf gaat afbouwen. Melk is overigens nog steeds het belangrijkste. Zou zeker niet aan brood oid gaan beginnen ivm de gluten.



Weet niet of je zelf kookt of potjes geeft. (Keira weigert mijn eten te eten). Maar dan kun je ook wat aardappel erdoor mengen, vult net iets meer.

Ik bied nog 4 flessen aan, ze drinkt zo’n 100cc tot soms 150cc m.u.v. de laatste papfles dus, die drinkt ze helemaal leeg in haar slaap. Minder vaak aanbieden maakt voor haar niet uit in hoeveel ze drinkt, dit blijft hetzelfde. ondanks dat ze dan meer honger moet hebben zou je zeggen. We zijn ook om deze reden gestart met de bijvoeding, dus om nu de bijvoeding weer te stoppen omdat ze weinig eet lijkt ook niet echt zinvol :roll:



al met al komt ze wel aan 500cc dus ik hoop dat dit qua melk voldoende is. :think:



Weet je, het is gewoon ook zo vervelend om haar de fles te geven als ze die niet wil. Terwijl als ze een fruit of groentehapje krijgt zit ze echt te shaken in haar stoel van opwinding :? :shock: Ik vind het ook raar, mijn oudste is altijd een drama geweest met eten, echt totaal het andere uiterste!



Tigru, ze krijg een stuk vers fruit of een potje, geprakte groenten of een potje. ligt er net aan hoe mijn pet staat :wink:

Ik zou ook echt niet stoppen met de bijvoeding, maar dat is mijn mening. Keira krijgt niet voor niets ook alles al.



Geeft ze verder niet aan hongerig te zijn? En groeit ze goed? Want dan zou ik het gewoon zo laten. Flessen beginnen hier ook steeds meer drama te worden, vooral de fles die nu moet/komt is een ramp.



Over een paar maanden kun je weer verder met de bijvoeding aanpassen, wat dan steeds meer 50/50 gaat worden met de fles. Maar zou zeker niet opdringen als ze niet meer wil hebben.

En de extra pap geven met een lepeltje i.p.v. een fles melk?