Wij worden er nu zo langzamerhand best wel moedeloos van. Al maandenlang wordt onze kleine schat van 15 maanden oud om 3:00 uur wakker.
Somt is het een kwartiertje eerder of later, maar verder kan je de klok erop gelijk zetten.
Ze is dan klaarwakker en gaat dan liggen kletsen, zingen, lachen, met haar speentje langs de spijlen van haar bedje ratelen :roll:
Ze blijft dan ongeveer een uurtje wakker. In het begin is het af en toe een lachje of een brabbeltje maar het wordt opgebouwd tot speeluurtje.
Af en toe wordt haar grote zus ook wakker.
Resultaat: een klaarwakkere mama (en die gaat dan dus maar midden in de nacht ziiten internetten, kijk maar naar de tijd waarop dit verhaaltje is geschreven :roll: )
Soms helpt het als ik naar haar kamertje ga en dan heel resoluut zeg: het is midden in de nacht, je moet slapen. Dan geef ik haar een aai over haal bolletje en leg ik haar even recht in haar bedje.
Dan huilt ze wel als ik eenmaal de kamer uitloop (want ze vind het veel te leuk dat ik binnen kom lopen) maar dan geeft ze het wel na een minuutje mopperen op en valt ze daarna in slaap.
Maar soms werkt dat ook niet en zit er niks anders op dan het uurtje “uit te zitten”.
Maar daarna kan ik vaak niet meer slapen.
Vroeger gaf ik haar nog wel eens een flesje wame thee, of water en dan sliep ze daarna ook weer door. Maar ik wil dit gedrag niet belonen, dus daar zijn we al een paar maanden terug mee gestopt.
Heeft iemand tips? We willen hier zo graag eens een nachtje in één keer doorslapen…
Het juiste antwoord heb ik niet maar mijn zoontje had dat ook op die leeftijd. Alleen dan om half 5. Wat ik op een gegeven moment heb gedaan is hem rond half 11 savonds even wakker gemaakt. Niet geheel dat hij klaar wakker was maar even uit de diepe slaap gehaald. Daarna ging het ineens een stuk beter. MIsschien proberen toch zijn ritme te doorbreken
Succes in elk geval want die gebroken nachten vallen niet mee :-*
Eerlijk gezegd heb ik dit nu (27jaar) nog steeds… kan er weinig aan doen. rond 3en wordt ik wakker. Drink even wat en hoop dat ik snel weer in slaapval.
Hopelijk is dit gewoon een fase. Merk bij mijn dochter dat ze het met periodes doet. Maar goed, zijn dus ook volwassen die hier last van hebben.
Hoop dat t snel beter gaat
xx
Hier nog een die ik regelmatig midden in de nacht hoor zingen en spelen. Wij slapen express niet in een kamer naast hem, en doen beide deuren goed dicht, dan blijven we er niet wakker van. Zolang hij niet huilt vind ik het geen probleem, hij wordt 's morgens uitgerust wakker. Ik geef sowieso geen speelgoed mee in bed, anders wordt het feest alleen maar groter denk ik. Vaak slaapt hij na een poosje wel weer.
Heel herkenbaar…
Hier ook nog weinig door geslapen.
We hebben hem ook een poosje een flesje gegeven als hij 's nachts wakker werd, maar hadden ook het idee hem er mee te belonen.
Hij wordt wakker, speelt dan even en huilt dan dat hij eruit wil, of dat wij komen.
We hebben hem 2 nachten door laten huilen, en (afkloppen!!) tot nu toe slaapt hij al weer een paar nachten door.
Maar het is en blijft een rommelige slaper, hopelijk gaan we nu de goede kant op.
Helemaal met oog op komst van de 2e, ik moet er niet aan denken 's nachts er ook nog eens uit te moeten voor hem, ik denk dat dat ook de reden van Happy Mommy is, om dit topic te openen?..
Vermoeiend is het wel, vooral door alle leuke verhalen van kindertjes van dezelfde leeftijd die heerlijk door slapen.
Wij zaten ook wel eens te denken om iemand te laten komen voor aardstralen nakijken hier in huis, als het op je slaap aan komt probeer je van alles…