Al jaar bezig met zwanger worden. Steeds andere problemen

Hoi dames,
Dit is mijn eerste post dus beetje kijken hoe ik het moet beginnen.
Mijn vriend(20) en ik (19)die ondertussen nu bijna 3 1/2 jaar samen zijn proberen al sinds mei 2018 zwanger te worden.
Ik ben in mei gestopt met de pil waarna ik veel pijn kreeg in mijn onderbuik met hele heftige steken waardoor ik bijna niet meer kon staan, en uitblijven van de ongesteldheid. Na een aantal x weggestuurd te worden door de huisarts die het postpil noemde heb ik na aandringen van mijn moeder toch een echo kunnen krijgen. Hier kwam uit dat ik een cyste had van 3 cm.
Na een paar maand is de cyste geknapt maar verbeterde het niet. Weer een paar echo’s gehad maar niks te zien. Ik moest van mijn gynaecoloog een aantal maanden afwachten om te zien of mijn cycles weer normaal zou worden.
Na bijna 6 maanden wachten weer een afspraak gepland bij de gynaecoloog, maar nu bij een nieuwe dame gezien mijn eigen met pensioen.
Weer een echo gemaakt waar bij een volgroeid eitje van 2.2cm in de ene eierstok en meerdere eitjes in de andere eierstok. Na de echo bloed laten afnemen.
Ik heb dinsdag de uitslag gekregen van mijn bloedonderzoek en daar kwam uit dat mijn lichaam hormonen aanmaakt voor het geven van borstvoeding waardoor ik dus niet zwanger kan worden.
Ik heb vandaag mijn medicijnen opgehaalt en begin vanavond met het innemen van norpolac.ik moet met 3 maanden weer naar mijn gyneaceloog voor check up.
Iemand anders die ook dit soort problemen heeft of ervaringen met norpolac?

Hee hoi ik vind het zo’n apart verhaal… je lichaam geeft een borstvoeding stofje af waarom jij dus niet zwanger kan worden? Nooit van gehoord… Heb je niet pcos?

Ik heb al 2 dochters. Bij de eerste ging ik fluitend door mijn zwangerschap.
Bij de 2de vonden ze al snel tijdens mijn zwangerschap een cyste.
Deze was binnen een paar week weg en die mocht absoluut niet knappen, want kan kunnen er weer andere problemen lichamelijk ontstaan.
Met het hormoon voor aanmaak borstvoeding heb ik echter nog nooit gehoord…
Misschien een second opinion aanvragen bij een ander ziekenhuis?
Ik weet hoe het is als je al een tijdje zwanger wil worden.
Wij waren na ruim een jaar eindelijk in verwachting.
Helaas is dit gisteren fout afgelopen.
Maar heb ik wel goede hulp van mijn verloskundige en hoe jij het brengt heb ik ook een beetje het gevoel dat jij de gynaecoloog niet vertrouwd.

Hallo,
Ja dat is wat er uit het bloed onderzoek kwam.
Medicatie voor gehad en toen was alles weer oké maar nog altijd niet zwanger :confused:

Ik ben deze maand 2 jaar van de pil af , de medicatie tegen het borstvoedings hormoon heeft zijn werk gedaan en was weg. Ben de 10kg afgevallen die mijn vruchtbaarheids kliniek wilde dat ik zou afvallen zodat ik weer regelmatige menstruatie zou krijgen en ben al een half jaar weer regelmatig maar nog altijd niet zwanger !