al een week keiharde buiken niet leuk meer :(

Hallo allemaal,



Ik moet ff klagen hoor ondertussen al weer 25 weken en 5 dagen zwanger. Maar sinds een week heb ik keiharde buiken. Echt ze voelen zo gespannen aan dat het janken me soms nader staat dan het lache. Enik ben niet iemand die kleinzerig is. Kan best wel hebben. Gisteren was ik bij de overblijf heb ik een leerkracht mij over laten nemen omdat het echt niet meer ging. Ik naar de vk gegaan, hij heeft alles onderzocht. Heb 4 verschillende vk’s om het ff makkelijk te maken haha. Wel in praktijk hoor. Maar goed bloedvaten na gekeken of de moederkoek goed gevoed werd en gekeken naar de baarmoedermond , baarmoederhals alles was perfect. Ik hoef ook niet bang te zijn voor een vroeg geboorte. Maar toch het doet zo’n pijn en die man ontdekt niks :(. Volgende week woensdag heb ik zowiezo een afspraak met de vk en als ik dan nog steeds zoveel pijn heb word ik door verwezen naar een gyn. Ik heb op werk al aangegeven dat ik 1 dag minder wil gaan werken. Mijn 2 vaste dagen zijn op maandag en dinsdag en donderdag val ik in. Die laatste dag laat ik na de vakantie vervallen. Het word me gewoon te veel. Werk wel weinig uurtjes maar is toch intensief, met kinderen werken. Verders gaat het wel goed met het kleine mannetje in me buik trapt er goed oplos.



En we gaan aanstaande zaterdag een pretecho laten maken, waar ik ontzettend veel zin in heb. 's Avonds gaan we dan bij mijn ouders eten en kunnen we de pretecho’s laten zien. Zij weten nu ook wat het word want Alex had zich versproken. Ach ja kan gebeuren, maak er geen punt van.



Sorrie moest dit echt ff van me afschrijven. Trouwens steeds meer mensen zeggen datik nu echt een flinke buik begin te krijgen



xxx Leonique

Sterkte meid!!



Vervelend voor je dat je er zoveel last van hebt! Heel veel rust nemen en misschien wel helemaal stoppen met werken??? Wie weet als het over een paar weekjes beter gaat dat je weer een beetje kan gaan werken.



In ieder geval rustig aan en denk goed om jezelf!! En je kleintje natuurlijk!



:hug: :hug: :hug: :hug:

Moet je niet eerder aan halve dagen denken ipv 1 dag minder? Dan kun je nl iedere dag 's middags even rusten. Die harde buiken zijn vaak een teken dat je teveel doet. Ik ben vanaf 31 weken halve dagen gaan werken en dat was toen echt een grote opluchting! Ineens was ik een stuk fitter, gewoon omdat je het een stuk rustiger aan kunt doen.

Hey Kay,



Dat zijn de uren die ik werk, ik werk op een bso. En werk alleen maar van 14:45 tot 18:00 dus vandaar dat ik alleen nog maar op maandag en dinsdag bso wil doen. En donderdag en vrijdag overblijf dat is maar voor 1,5 uur en bij mij aan de overkant. De overblijf he.



Dat andere is nog een verhaal apart om er te komen reis om de wereld zowat :S. Maar ja wil ook niet gelijk stoppen omdatik halverwege feb al met verlof ga. En ik daarna ook graag weer wil gaan werken. Anders hebben we een tekort aan inkomen. Dus wil het wel op safe spelen. Vind maar lastig deze situatie :(.

Maar als je minder gaat werken of je stopt met werken, dan ga je de ziektewet in en loop je geen inkomsten mis. Het belang van jou en je kindje staat voorop he! Misschien moet je het ook eens met je verloskundige bespreken, die kan je wel advies geven. Ik heb toen ook een duwtje in de rug nodig gehad om het zo te regelen, maar het heeft me écht goed gedaan.



En er zijn altijd andere mogelijkheden… misschien vervangende werkzaamheden, of op een andere plek, andere uren, etc etc. Bespreek het gewoon!

ja denk ook wel dat ik nog maar eens woensdag goed ga praten met de vk. Want niet alleen me buik doet zeer ook me gehele rug doet verschrikkelijk veel pijn. Ben ook bloed saggo en heb moeite om te blijven lache. Morgen gelukkig ff laatste dagje en dan 5 dagen vrij. Dan moet ik donderdag en vrijdag 2 hele dagen werken. Inverband met kerstvakantie en er zijn al aantal vaste leidster vrij. Ik hoop dat ik dan na de kerstvakantie gewoon kan gaan stoppen 1,5maand eerder. Maar wat je zegt ik moet echt aan mezelf en aan dat kleine mannetje in me buik gaan denken. Me collega zei het ook al als niet meer gaat , gaat het niet meer dan stop je gewoon klaar. Jammer dan voor alle andere jij bent nu belangrijk.

Precies! Het belangrijkste is dat je aan jezelf en vooral die kleine denkt. Harde buiken zijn echt een teken dat je het rustiger aan moet doen. Ik had ook keiharde buiken vanaf dezelfde tijd als jij en te veel in een uur. Ik ben echt minder gaan werken… daar deden ze bij mij best moeilijk over en zoals ik lees bij jou staan ze daar wel open voor dus… DOEN!



Maar ook thuis moet je het rustiger aan doen. Heb je een schoonmaakster of is er iemand die jou kan helpen in de huishouding? Ik heb een schoonmaakster genomen, zodat ik in het weekend ook echt uit kon rusten en niet nog het hele huis aan kant hoefde te maken. Ook ben ik 6,5 week voor de uitgerekende datum gestopt met werken en maar goed ook…



Ik weet niet of het met die vele harde buiken te maken gehad heeft, maar ons dochtertje is met 36 weken en 6 dagen geboren (gelukkig had ze een goed gewicht en doet ze het geweldig), dus echt… neem je rust! En negeer die harde buiken niet!

Ja, echt rust nemen hoor. Er is nu weinig (niets?) belangrijker dan dat het goed met jou een beebje gaat toch?

Ik had ook heel veel harde buiken. Kon op een gegeven moment geen 3 stappen zetten zonder dat het keihard werd. Voelde me echt een oud dametje.

Je VK heeft je waarschijnlijk al laten checken op blaasontsteking? Daar kun je ook harde buiken van krijgen en als je zwanger bent hoef je er geen andere klachten van te hebben.

Ik hoop voor je dat het snel minder wordt!

Hoe was de pretecho? Genoten?