Hieke heeft donderdagochtend voor het laatst gepoept. Het is nu bijna woensdag. Zo lang hebben we dit nog niet meegemaakt met haar. Haar ritme was zo’n beetje om de dag, soms elke dag. Heel af en toe 2 dagen er tussen. Ze lijkt er geen last van te hebben, ze is vrolijk, drinkt goed, plast goed en geeft geen pijn aan. Wel laat ze heel veel winden en die stinken een uur in de wind. Het is vandaag al 2x voorgekomen dat ik haar luier afdeed en dacht nou dat is dikke… :sick: en dan dus NIKS. :doh:
Hieke krijgt fv, en de laatste met 3 schepjes vanille rijstebloem. Dit al sinds ze 4 mnd was. Nog geen andere voeding gegeven.
Wanneer moeten we ons echt zorgen gaan maken? Wanneer de huisarts bellen? Ze is dus verder vrolijk etc…
Voel me zo’n muts soms… :shifty:
Houd haar gewoon even goed in de gaten meis en kijk het nog even aan tot morgen.
Stop in ieder geval wel even met de rijstebloem, dat ‘stopt’ namelijk.
@Mellie wrote:
Stop in ieder geval wel even met de rijstebloem, dat ‘stopt’ namelijk.
Dank je wel!
Maar… :think: De rijstebloem “stopt” al een maand niet, en nu ineens wel? We zijn niet meer rijstebloem gaan geven. In verhouding eerder minder omdat we meer voeding geven en hetzelfde rijstebloem.
We wachten af. Zolang ze plast en lacht geloof ik niet dat er iets heel erg mis is, maar ik vind het toch vreemd voor haar.
Nou, ik weet dat het kan met rijstebloem, al doe je het alleen tot ze weer poept.
Zolang ze vrolijk is en goed eet is er nog niet zo heel veel mis denk ik.
Ze had geen buikpijn hé?
@Mellie wrote:
Ze had geen buikpijn hé?
Volgens mij niet. Ze knettert :mrgreen: wel van de lucht, zo gezegd. En nu ligt ze heerlijk te slapen, ze is zelfs zonder speen in slaap gevallen. :inlove: :thumbup: :inlove:
Tsja, soms snap ik het gewoon niet. Mijn vriend wilde morgen de huisarts bellen, maar ik denk ik vraag het even op KoK :roll:
Nou, klint gewoon goed eigenlijk, bellen kan natuurlijk nooit kwaad maar de HA zal wel vragen hoe ze is en of ze last heeft en je daarna vertellen om het nog even aan te kijken die maken zich meestal niet te druk.
Al zou je alleen bellen om je vriend gerust te stellen :-*
Wou net een nieuw onderwerp aanmaken, maar zag dat je me voor was, Sisil! Hier is het nog niet zo erg als bij jou: Carlijn perst er af en toe een harde keutel uit. Ze kreunt een paar keer per dag, en heb dan het idee dat ze ligt te persen, maar niks geen volle luier. Wel veel scheten inderdaad! En dus wel bijna elke dag een keuteltje ter grootte van een knikker. Om dan een dag of 2 later een luier vol te poepen. Ik snap er niets van. Heb al Friso Comfort gebruikt, extra water, olie…
Ik ben vanaf vandaag begonnen met Similac, kijken of er dan verbetering optreed. Volgende week weer naar de osteopaat…
Welke voeding geef jij, Sisil?
Kruidv*t Standaard
Okay, hier Friso… Kruidvat kon Carlijn niet tegen, verstopte ze ook van. En nu met Friso dus ook weer. En ze krijgt notabene elke dag een paar lepetjes bijvoeding. Had begrepen dat ze dan juist helemaal “los” zou gaan, maar nee…
Hieke heeft de eerste 2 maanden Kruidv*t Extra Care gehad. Daarvan verstopte ze gek genoeg nog harder, en wel zo dat ze er ook last van had. Zou je niet verwachten met die voeding. Dat ze nu al 6 dagen niet poept is echt uitzonderlijk. Ik ga denk ik zo het CB maar eens bellen, kijken waar die mee komen. :roll:
beetje olie dsoor de fles,olijf of zonnebloem…desnoods gewoon een klontje boer…
:hug:
Hoi Sisil,
…en heeft ze al gepoept?
zoniet, dan zou ik toch eventjes bellen hoor met de HA, kan toch geen kwaad? al is het alleen om je gerust te stellen.
Ik vind het zelf als je een mening vraagt :mrgreen: wel wat lang duren, ontlasting wat er niet uit komt wordt nl. van binnen steeds dikker/ harder, met gevolg dat het steeds moeilijker zal zijn om te poepen.
Als ze iets krijgt daarvoor, dan komt er vaak eerst een stukje harde ontlasting en hetgeen daarna is dan zacht, net een kurk die er vanaf gehaald wordt. Ja…ik weet het, al met al een beetje vies verhaal geworden :mrgreen: , maar misschien heb je er iets aan.
Hier zijn we helaas ervaringsdeskundige in aangezien onze oudste alleen met medicijnen poept (gehandicapt)
Gr. van Mij
Ben wel benieuwd eigenlijk of het nu verholpen is bij Hieke…
Heb maar even gebeld met CB en kreeg als advies om de Comfort op te hogen… dat wordt dus weer rommelen met spenen want door een medium speen krijgt ze het er niet uit en een papspeen is juist weer te groot… zucht…
Heb haar net wat warm water gegeven met een paar druppeltjes Roosvicee Lacto (sssst :silenced: ) hopen dat het dan los komt… tis zo zielig he, af en toe gilt ze, maar gelukkig kan ze ook nog lachen.
Ben benieuwd wat ze jou adviseren, Sisil!
Heb het CB gebeld. Het mag volgens hen tot een week duren. :shock: Hieke heeft er geen last van, geen persbewegingen, geen pijn. Olie door de fles hebben we al gedaan, en ik vind het een beetje eng om dat vaker te doen, lijkt me ook niet goed? :think:
Ze is nu op het dagverblijf, maar had vanmorgen nog niet gepoept.
Als we morgenochtend nog niks hebben dan de huisarts maar even bellen voor advies.
Ik keek ook even vreemd op toen ze me vertelde dat een week niet poepen niet ernstig is. Carlijn heeft er nu wel last van.
Olie schijnt niet erg te zijn, maar heb het idee dat dat in de fles blijft drijven en als ze het laatste beetje melk niet opdrinkt krijgt ze de olie ook niet binnen… Heeft sowieso niet geholpen hier.
Heb net ook even haar poepertje met olie gemasseerd :? zonder resultaat… ze is huilend in slaap gevallen, het stakkertje. Hieke is dus wel vrolijk?
@Dianne wrote:
Hieke is dus wel vrolijk?
Ja die kwam vanmorgen weer lachend en kwebbelend uit bed, pretpakket.
Akelig dat Carlijn er zo’n last van heeft, ik hoop dat het snel komt. Beter van top tot teen onder de sh*t dan dit… :hug:
Ze heeft gepoept!! :dance:
Waar je al niet blij mee kan zijn als je rond lunchtijd naar het kdv belt… :mrgreen:
Jeeeeee, goed gedaan Hieke! (het blijft een hele prestatie natuurlijk!)
En Carlijn ook!!! Ik was op werk toen papa belde dat ze een cadeautje voor 'em had!
Ik heb haar voor ik naar werk ging nog een fles met alleen Friso Comfort gegeven, ging met de papspeen heel goed. Ik denk dat die fles zijn werk gedaan heeft. (Of toch de Laxo…?)
Na de poepluier viel ze vrijwel direct in slaap… helemaal uitgeput was ze.
Het kan dus heel goed door de bijvoeding komen dat ze verstopt raakte, volgens het cb. Ben later nog teruggebeld (dat vond ik wel weer heel attent) en kreeg de tip om gepureerde overrijpe peer of ontvelde pruim te geven, een paar theelepeltjes. Maargoed, dat was dus niet nodig! Hopelijk blijft het nu goed gaan… sowieso nog naar de osteopaat, misschien kan hij er nog eens naar kijken.
Dat ik ooit nog eens lyrisch zou worden over een poepluier… wie had dat ooit gedacht!