Al 6 dagen ziek van de m.a.p... of zwanger?

Hi allemaal,



wie heeft ervaring met ziek zijn van de morning afterpil?



6 dagen geleden heb ik er een genomen, niet eens na onveilige seks, maar omdat ik voelde dat ik zwanger was (tenminste, dat dacht ik). Misschien had ons condoom niet goed gewerkt, hoewel we dat wel hebben gecheckt.



Mijn vraag is vooral of je zo lang ziek kan zijn van zo’n pil?

Ik ben misselijk, heb zeurend gevoel in buik en borsten en bij vlagen nerveus met het gevoel-van-het-is-raak.



Nu heb ik altijd een heftige PMS en eisprong, maar kan dit niet helemaal verklaren. Mijn laatste MS was 3 juli.



Komt dit iemand bekend voor?

Geen ervaring ermee, maar heb je er geen bijsluiter bij gehad?



Op internet lees ik het volgende: “U kunt van de morning-afterpil misselijk worden. Sommige vrouwen moeten overgeven of krijgen tijdelijk last van hoofdpijn of gespannen borsten.”



Ik denk dat de kans op een zwangerschap sowieso al minimaal was, omdat je zelf aangeeft dat je het condoom gecheckt had, een condoom beschermt voor 95 tot 98% tegen een zwangerschap. Na het innemen van een morning-afterpil is deze kans nogmaals met 80-90% verlaagd.



Ik denk dus dat je klachten bijwerkingen van de morning-afterpil zijn.



Groetjes Saskia

Zeker Sassie, die heb ik goed doorgelezen, maar er staat in dat de klachten na 48 uur moeten verdwijnen.



Inderdaad blijft de kans klein, maar oh wat zijn die hormonen verwarrend af en toe…

Ik denk dat dat nerveuse gevoel en dat het-is-raak gevoel door dezelfde spanning komen, nl dat je denkt dat je wel zwanger zou kunnen zijn. Sowieso komt het niet veel voor dat je 6 dagen na de sex al zwangerschapsklachten hebt.

De rest zijn bekende PMS klachten, dus komt mogelijk daarvan. Of van de spanningen.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

@tijger86 wrote:

Ik denk dat dat nerveuse gevoel en dat het-is-raak gevoel door dezelfde spanning komen, nl dat je denkt dat je wel zwanger zou kunnen zijn. Sowieso komt het niet veel voor dat je 6 dagen na de sex al zwangerschapsklachten hebt.

De rest zijn bekende PMS klachten, dus komt mogelijk daarvan. Of van de spanningen.

Mag ik vragen hoe oud je bent?




Het kan inderdaad aan vanalles liggen, maar ja, je gaat je toch dingen afvragen :slight_smile:



Ik ben 28 trouwens.

Heb je misschien een sterke kinderwens?



Ik begon toen ik gevoelsmatig eigenlijk wilde stoppen met de pil, maar ik nog wilde wachten tot we een huis hadden en mijn man wat verder in zijn opleiding ook wel eens dat soort dingen te voelen als ik een pil vergat. Hield ik mezelf een beetje voor de gek :oops:

Jazeker hebben we een kinderwens, alleen stellen we die steeds weer uit om allerlei redenen. Onzekerheid over het contract van mijn man, ziekte van mijn moeder, etc.



Maar het zou zo maar kunnen dat ik me dingen inbeeld omdat ik het zo graag wil.



Toch ben ik sinds gisteren opnieuw hartstikke misselijk. Eerst dacht ik: de warmte, eten niet goed gevallen? Maar de borsten gingen als Madonna staan en ik zat weer in de hormonenmolen.



En gerommel in de onderbuik! Maar soms weet ik niet meer of het de lage darmen zijn of de baarmoeder.



Iemand nog tips om de dag door te komen :wink: ?

Oef, ik vind dit geen ‘zwanger worden’ vraag eigenlijk :shifty:

Ik slinger je naar ‘mama/papa vraagjes’

Hmm tsja is een lastige, ik weet dat m’n nichtje er ooit dagen goed beroerd van is geweest, maar dat kan wel 20 jaar geleden geweest zijn, toen was de map veel zwaarder. Ik heb hem zelf wel es genomen na een condoomakkefietje (dochter was me nog een beetje veel te klein om al grote zus te worden) en heb nergens last van gehad.



Maar heb je hem binnen 72 uur na het onveilige moment, als dat er al was, ingenomen? (liefst zsm) Want het enige wat een MAP doet is je eispong uitstellen en je baarmoederslijmvlies ongeschikt/minder geschikt maken voor innesteling.Heeft die al plaatsgevonden dan doet een map niet echt wat meer. Als jij hem genomen hebt omdat je ‘een zwanger gevoel’ had…tsja kweenie.



Maar aan de andere kant als je zeker weet dat je eigenlijk geen onveilige sex hebt gehad…stress kan een hoop doen met je lijf.

Emmeken, uit haar post kan ik afleiden dat haar laatste ms op 3 juli was. Plus 14 dagen is haar eisprong rond de 17e. Ze schrijft haar bericht op 23 juli en heeft 6 dagen daarvoor de map genomen, dus op 17 juli, dus dag 14 van haar cyclus. Het lijkt me het meest logisch dat je er dan op tijd mee bent? Maar goed, geen ervaring met map hier. Maar t lijkt me sterk dat je je op dag 14 al kunt voelen dat je daadwerkelijk zwanger bent…

Uit ervaring kan ik zeggen dat ik maximaal 3 dagen niet lekker ben geweest van de map. 1e dag was verschrikkelijk, later wat grieperig gevoel.Verder geen last.

Weet je al meer woezel?

Testje er tegen aan gooien, dan heb je duidelijkheid.

Ha dames,



bedankt voor alle belangstelling en het meedenken. Tot nu toe zijn de testjes negatief, maar nog geen menstruatie te bekennen. Wel misselijk, grotere borsten, etc. Het kan nog alle kanten op :-S

Het blijft dus spannend.

Wanneer zou je ongesteld moeten worden?



Liefs Suzanne