Al 6 dagen licht bloedverlies..... 6 weken zwanger

Hallo,



Gek word ik van de onzekerheid. Volgens m’n eigen berekening zou ik vandaag 6 weken zwanger moeten zijn, de testen zijn positief ook vandaag nog. Maar ik heb ook al sinds vrijdag licht bloedverlies, een inlegkruisje is meer dan genoeg, eerst was het rood bij het afvegen, daarna weer bruin. Dan weer even rood, weer bruin… etc… Gisteren leek het te zijn gestopt maar nadat ik naar het toilet was geweest (wat nogal moeizaam gaat) kreeg ik weer lichtrood bloedverlies en nu is het weer bruin. Morgen heb ik een echo maar ik doe intussen al 3 nachten geen oog meer dicht. Is er een kans dat het goed zit? Of is de kans op een miskraam heel groot. Een vraag voor diegenen die dit al (helaas) hebben meegemaakt ?? Ik heb overigens geen buikkrampen. Zelf heb ik sterk het gevoel dat het niet goed zit.

Hier kan echt niemand je een antwoord op geven… :hug: Het is zo verschillend, de één heeft (zelfs fors) bloedverlies maar een verder perfecte, gezonde zwangerschap, en een ander heeft 1 druppeltje bloed en een miskraam. Dit kan echt niemand voor jou vertellen… Misschien heb je een gevoelige baarmoedermond waardoor je wat bloedverlies hebt.



Hopelijk kan de echo morgen wat meer duidelijkheid geven, maar hou rekening met de mogelijkheid dat ook die nog niet zoveel kan zeggen. Een zwangerschap van 6 weken is nog zo vroeg, het kan zijn dat er nog geen hartje klopt en dan weet je nog niet veel.



Wel veel sterkte, ik weet hoe die vreselijke onzekerheid voelt… :hug:

je kan er idd niets van zeggen bij mijn miskraam ging het zoals het nu bij jou gaat maar bij een vriendin van mij die had ook bloedverlies en dat ging wel goed. je kan niets anders doen dan afwachten hoe vervelend het ook is. ik :pray: :pray: voor een mooie echo morgen

Succes vandaag. Hoe laat weet je meer?

Om 11.00 uur moet ik . :roll:

heel veel succes neem je iemand mee??

Ik ga heel hard voor je duimen, dat is alles wat ik voor je kan doen helaas…

ooh sterkte… al weet je het nu al wel…



:hug:

En? Hoe is het gegaan? Duidelijkheid gekregen? :pray:

Helaas niet veel wijzer geworden. Op de echo was alleen maar verdikt baarmoederslijmvlies te zien van 7 mm wat zou kunnen wijzen op een hele prille zwangerschap, (nog) geen vruchtzakje dus. Aangezien ik dus 2 weken geleden een “menstruatie” heb behad (precies op de dag dat ik m’n ongi verwachtte) zou het kunnen zijn dat ik minder lang zwanger ben dan ik zelf dacht, en dat dat een innestelingsbloeding was. Het kan nog 2 kanten op gaan zei de echoscopiste. Over een week wordt er weer een echo gemaakt. Zelf verwacht ik helemaal niets, alle dingen die ik de afgelopen week heb meegemaakt zijn niet positief. De verloskundige was wederom zeer verbaast, met name toen ik vertelde dat de zwangerschapstest nog steeds positief is, ook vandaag nog.



Eerlijk gezegd, als ik mijn hele verhaal van iemand anders zou hebben gehoord en gelezen zou ik bij mezelf denken, ja ja… dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk allemaal. en nu overkomt het mezelf.

Jeetje nog een week in onzekerheid dus. Sterkte de komende week.

Wat een onzekerheid, sterkte.

Hoi Lieke74,



Heel veel sterkte, ik hoop dat de week omvliegt maar weet dat dit waarschijnlijk een lange week voor je zal worden.



Een test hoeft helaas niet zoveel te zeggen, ik heb ruim een week na mijn mk nog getest (wilde zeker weten dat het hcg niet meer via de test aangetoond kon worden) en toen gaf mijn test nog zwanger aan.



Het geeft wel hoop dat je misschien korter zwanger bent dan gedacht en dat het dan een innestelingsbloeding is.



Ik duim voor goed nieuws :hug: .

Gisteravond weer een lichte bloeding gehad. Ik dacht toen dat een miskraam was begonnen en was zelfs een beetje opgelucht want dat weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Maar de bloeding is zo goed al gestopt. De onzekerheid is wat ik zo moeilijk vindt. Ik heb zoiets van, als het niet goed is, laat het dan nu maar komen. Intussen heb ik nu al een week bloedverlies. Weet iemand dat, als je heel pril zwanger bent en het gaat mis, of het HCG dan ook sneller uit je lichaam is, dan als je langer zwanger bent geweest, of hoeft dat helemaal niets te zeggen? Ik doe namelijk elke dag een test om te zien of het HCG verdwijnt, dan weet ik tenminste iets. De test blijft positief, maar de testlijn wordt zeker niet dikker wat je wel zou verwachten toch?

Bah, en dan moet ik nog werken ook vandaag.

Volgens mij moet je stoppen met het doen van die testen meid. Het zegt niks en kost alleen maar handen vol geld. Probeer, en ik weet echt heel goed hoe moeilijk dat is, per dag de dag door te komen. Je kunt niks veranderen aan deze zwangerschap, als het een miskraam wordt dan doe je daar niks aan. Veranderen kun je het helaas niet…



Het kan nog wel een week duren voordat het HCG uit je lichaam is of uberhaupt gaat dalen. Het enige wat je zekerheid zou geven is echt een forse bloeding waarbij er ook weefsel afgestoten wordt. Dat heb je tot nu toe nog niet gehad, dus het kan echt nog alle kanten op.



Veel sterkte… :hug:

Oh, wat zenuwslopend is dit voor je! Inderdaad zou ik ook niet meer testen, toch proberen af te wachten. Ik weet hoe moeilijk dit is.

Hoop dat er de 29e toch een intacte zwangerschap te zien zal zijn.

Sterkte de komende dagen…



groetjes

Ineke

Helaas. Vannacht meer bloedverlies en ook buikpijn. :frowning:

Ik had er al geen goed gevoel over.

Moedeloos word ik ervan

Ontzettend veel sterkte gewenst…Neem je tijd om te helen, zowel lichamelijk als geestelijk :hug: :hug:

:hug: :hug: :hug: :hug:

Heel veel sterkte, we zitten in hetzelfde schuitje…