al 5 nachten

…word Merel om 23 u wakker en huilt… dit gaat de hele nacht door :roll:

Ik kan niet achterhalen wat er aan de hand is, schone broek, wat drinken wil ze niet, bij mij op schoot legt ze haar hofd op mijn schouder en slaapt, als ik haar terugleg is dit goed en na een uur soms 2 begint het weer op nieuw…



Merel is een heel goede slaper en is heus wel eens wakker, maar als ik dan even met haar heb gezeten en haar terugleg, slaapt ze de rest van nacht verder en goed door tot een uur of 8 half 9…

Ik weet inmiddels dat dit een luxe is, maar nu is ze dus steeds vroeg (normale tijd voor de meeste) wakker, zo rond 7u :roll:



Zou iemand weten waarvan zij zoveel huilt in de nacht?

Sprongetje, kiesjes, ontwikkelingen van de dag??



Thx voor het lezen en eventueel reageren :-*

misschien heeft ze soms vervelende dromen ?



misschien een klein nachtlampje aanmaken voor haar en ik weet noet of ze al praat eens proberen te achterhalen wat er aan de hand is :think:



En met knuffels het gezellig maken en uitleggen dat de knuffels nu goed gaan slapenm en merel ook ?

geen oorontsteking of iets dergelijks?

ik herken het niet

@ilsederooy wrote:

misschien heeft ze soms vervelende dromen ?



misschien een klein nachtlampje aanmaken voor haar en ik weet noet of ze al praat eens proberen te achterhalen wat er aan de hand is :think:



En met knuffels het gezellig maken en uitleggen dat de knuffels nu goed gaan slapenm en merel ook ?




Tja dat zou eventueel kunnen, nare dromen, maar al 5 nachten lang :eh:

Enne nachtlampje maakt niets uit, knuffels heeft ze bij haar in bed en werpt ze voor ze gaat slapen eruit :inlove: :roll:



Ze kan wel wat zeggen, maar denk niet dat ik kan achterhalen wat er is…

Maar Thx voor je meedenken :wink:



Ziet, nee zeker geen oorontsteking

Mateo had dit zo rond 2 jaar…Elke nacht hetzelfde gelazer…



We hebben toen zijn ledikantje verplaatst en haaks gezet (dan hoe het stond)…



Hielp hier (samen met dromenvanger) supergoed…

Anne heeft dit een hele tijd gehad. Ze was altijd een goede slaper, maar rond de 1.5jaar konden we de klok erop gelijk zetten dat ze rond 23uur gillend wakker werd. Troosten en weer terug leggen, idd af en toe midden in de nacht nog eens. Gelukkig is het nu over :pray:

niet willen liggen is hier maanden een probleem geweest, met hier en dar een goede nacht :zzz:

nu zijn kiezen “door” lijken is het beter :pray:



maar we hebben er heel wat nachten mee rechtop op schoot, slapend in een stoel op zijn kamer gezeten :hug:



nu is het af en toe een slechte nacht sinds 2 weken :dance:



kan dus vanalles zijn, hier was het een combi van willen leren praten, kiezen en hoektanden tegelijk, doorhebben dat ie alleen is snachts en z enz enz.



sterkte :hug:

:think: :think: Lous, misschien moet ik haar bedje wel terugzetten zoals het stond…

Staat ze nu op de verkeerde aardstralen :eh:

Ga het zo gelijk terugzetten en we zullen zien vannacht, het is denk ik wel zo rond dat ik haar bedje anders heb gezet…



Daar had ik nou niet zo 123 aan gedacht, THX :-*

heb ik ook gehad rond die leeftijd met Ryan, opeens was 't een drama, niet in slaap willen, 's nachts wakker worden en dan niet meer willen slapen…heb toen 't bedje tegen de wand in een hoekje gezet, ennnn…meteen over. Maar kan ook een sprongetje zijn, een maand terug was 't opeens ook weer drama met naar bed gaan, maar na een week was 't over en waren we weer in het normale patroon, wel begon hij toen duidelijk meer te praten…tis soms even aftasten, maar bedje misschien verplaatsen de moeite waard :wink:

@F’lien wrote:

:think: :think: Lous, misschien moet ik haar bedje wel terugzetten zoals het stond…

Staat ze nu op de verkeerde aardstralen :eh:

Ga het zo gelijk terugzetten en we zullen zien vannacht, het is denk ik wel zo rond dat ik haar bedje anders heb gezet…



Daar had ik nou niet zo 123 aan gedacht, THX :-*




Ik hoop voor jullie en natuurlijk voor haar dat dat helpt :-*

Ook wij hebben met een nachtbrakertje gezeten.

Van 9 maanden tot 15 maanden :shock: , uit eindelijk na alles te hebben geprobeerd, bleek het bedje van Julien op negatieve aardstralen te staan of zo.

Het bedje hebben we bij het raam weggehaald en er moest een koperenbuis onder zijn bedje gebogen in een S/Z.

Wonderbaarlijk heeft dit geholpen, na de eerste nacht met buis en bedje nders sliep hij en nog steeds DOOR!!!

Wie weet heb je er iets aan.



Succes

Tja ik denk toch ergens ook dat het een fase/sprongetje is…

Ze eet weer minder in de avond, sneller moe, huilerig :roll:



Ach het gaat vanzelf een keer over :angel:

Heb haar nu al weer 3x gehoord, maar ben nog niet naar boven geweest :mrgreen:

Straks maar eens een keer kijken met 'pap’fles, ze heeft ook zo weinig gegeten, misschien heeft ze nu wel trek :eh:



Meiden thx voor lezen en jullie reactie, heerlijk dat KOK met de ervaringsdeskundigen :mrgreen:

heej evelien



ZEER herkenbaar hoor. Sanne heeft dit ook een poosje gehad. Bij haar hou ik het toch echt op dromen. Heel verdrietig en meerdere keren per nacht wakker :?



Wat bij Sanne goed helpt (tot nu toe) is om voor het slapen met haar de dag door te spreken, dus even benoemen wat ze die dag gedaan heeft en ook te zeggen van…niet eng dromen, er niets aan de hand en papa en mama zijn dichtbij! Ik weet niet waarom, maar sinds ik dit doe (ong. eind vorige week) is het over :shock: :slight_smile: Zij slaapt weer lekker door en ikke dus ook :wink:



Wie weet helpt het bij Mereltje ook, is het proberen waard natuurlijk. Succes ermee en hopelijk snel weer een goede nachtrust!



:-* Jiska

:think: Tja kan het eens proberen Jiska,



meestal gaat Merel vanaf spelen in de huiskamer naar bedje en we hebben niet echt een ritueel ofzo aan alles gedag zeggen. boekje lezen.

Op de commode komt ze wat tot rust en als we de gordijnen hebben dicht gedaan draai ik de mobiel op, leg haar bed “tot morgen, papa, mama houden van jou” loop ik de kamer uit…



Wie weet gaat het helpen :roll:

Wat Elmo zegt, de dag doorspreken hebben wij ook altijd gedaan. Dat hielp heel goed.



Wat ook echt werkt is wakker maken. Klinkt misschien stom maar dat zou je eens uit kunnen proberen.



Maak haar eerder wakker dan ze wakker zou worden (dus ze wordt om 23.00 uur wakker, maak haar dan om 22.45 uur wakker).

Ze is dan nog tegen het wakker worden aan, nog half in slaap. Eventjes wakker maken door haar op schoot te tillen, knuffelen, liedje zingen, wat je zelf wilt en haar dan weer in bed leggen.

Als het goed is doorbreek je op die manier het ritme.



Om te voorkomen dat ze dan voortaan om 22.45 uur wakker wordt, bouw je dat na een paar dagen steeds met een paar minuten af.

:-* Thx Lydia, das idd misschien een goede.

Probleem is alleen dat zij nu op wisselende tijden wakker word :wall:

Ik ga straks wel gewoon even naar boven, even met haar zitten…



Hopelijk helpt dat ook wat, ze is wel heel rustig gaan slapen vandaag…

En een spuitluier, misschien toch kiesjes onderweg :eh: :think:

Gisterenavond ben ik dd eens even boven geweest om 21u even opgepkat en ze netselde zich lief op mijn schouder.

Daarna terug gelegt en ben 1x bij haar geweest om 1u rest van de nacht heeft ze geslapen :thumbup:





Nu hopen dat het zo doorzet :silenced: :inlove: