Mijn dochtertje heeft sinds vrijdag koorts.
Ligt meestal tussen de 38.5 en 38.7.
Ik denk dat het komt door, doorkomende tandjes maar vraag me toch wel af of je daar 3 dagen koorts van kunt hebben ?
Ze krijgt 3 zetpilletjes per dag.
Ook is ze erg hangerig, veel sneller moe en wat huilerig.
Ow en ze is niet verkouden ofzo.
Sowieso na 3 dagen boven de 38 even contact opnemen met je huisarts.
Zetpillen onderdrukken enkel de koorts he en die koorts heeft een functie namelijk het bestrijden van wat je dochter heeft, ik ben daardoor zelf niet zo’n fan van zetpillen geven tenzij mijn kind er bijvoorbeeld niet van kan slapen of zo :-*
hey meis , wat naar zeg :hug:
ik zal exact gezegt hebben als Mellie.
Ben niet zo van de zetpillen ook,
maar denk dat morgenochtend als ze t heef tnog even een telefoontje naar de ha -ass geen kwaad kan.
Beterschap , en houd in de gaten dat ze wel drinkt,maar dat zul je wel doen hé ihhi
ik lees wel bij :-* :thumbup:
Morgen even de huisarts bellen Romata,
3 dagen koorst van doorkomende tandjes lijkt me niet echt normaal.
En zoals de dames hierboven al zeiden, heeft je kindje koorts maar verders geen last ervan, laat dan dat zetpilletje achterwege.
beterschap voor je meisje :-*
Goh…ook al 3 dagen koorts van doorkomende tanden. ik heb ook een meisje dat vanaf woensdag zure poep heeft (aantal poepbroeken nemen gelukkig af) heb al bijna een potje sudocreme erop zitten. En vanaf vrijdag ook koorst. Het wisseld tussen de 38,5 en 39,5. Ik zie 4 bobbels in haar mondje drinken maar doorbreken ho maar. Ze is ook verder niet ziek. Is gewoon vrolijk, wel sneller huilen/mopperen en ik mag niet aan haar mondje komen.
Ik geeft wel gewoon paracetamolletjes om de koorts te onderdrukken. ik zelf neem ook altijd iets als ik me niet lekker voel. Ik denk zelf dat het niet zoveel kwaad kan. Mijn HA adviseerde het met mijn zoontje ook 3 maal daags een paracetamollejte. Ik ben van plan om morgen nog even aan te kijken en dinsdag te bellen als ze nog steeds koorts heeft. Maar lastig he. Ik blijf even met je mee lezen hoe het met jou dochterjte gaat.
Even snel een Update van Talysha:
Vanmorgen en vanmiddag had Talysha nog steeds koorts 38.3 , ik heb toen de huisartsenpost opgebeld en werden een aantal vragen gesteld.
En zolang ze nog alert was en een plasluier had mochten we het gewoon doen met een zetpilletje.
Rond 16:00 haalde we haar uit bed en ze gloede net een kachel, toen had ze 39.6 was dus flink omhoog gegaan, dus hebben we toch maar weer de huisartsenpost gebeld.
Ook omdat ze alleen nog maar een fles van 200cc ophad in de ochtend, en verder elk eten weigerde.
Mochten we langs komen, is ze even helemaal nagekeken oortjes waren iets of wat rood maar dat zou door het huilen komen wat ze op dat moment deed. Koorts komt niet van haar tandjes af want daarvoor was hij te hoog.
Ze heeft waarschijnlijk een virus opgelopen ergens, maar als ze morgen nog koorts heeft moeten we even contact opnemen met de huisarts.
succes en beterschap toegewenst
hopelijk ging vandaag beter
hey meis lees de update pas net,
ja koorts bij tantejs is tot 38,5 max klopt,
en zeker niet zo hoog vaak,
maar goed dat ze je hebben laten komen met mats.
Goede hulp
hoe zijn jullie de nacht doorgekomen en hoe is het nu ?
:hug: voor mats
he hoi
Hoe is het nu met Talysha
@bianca81 wrote:
hey meis lees de update pas net,
ja koorts bij tantejs is tot 38,5 max klopt,
en zeker niet zo hoog vaak,
maar goed dat ze je hebben laten komen met mats.
Goede hulp
hoe zijn jullie de nacht doorgekomen en hoe is het nu ?
:hug: voor mats
Je zit een beetje fout :mrgreen:
Het gaat om Talysha
Dank jullie wel allemaal :-*
Vandaag eindelijk een dag koortsvrij :dance: .
Ze is nog wel wat slaperig en hangerig, maar ze weer een beetje drukker en eet gelukkig ook weer een stuk beter.
Kinderen kunnen uit zichzelf zo het ene moment hoge koorst hebben en een paar uur later lagere koorts (tenzij je de koorts onderdruk met aspirine).
Bij onze huisarts is pas vanaf 4 dagen hoge koorts, boven de 39 graden, actie vereist.
Bij koorts/verhoging geef ik alleen bij de nachtelijke slaap aspirine als dat nodig is. Overdag heb je meer tijd en kun je de natuurlijke reactie (verhoging/koorts) om te vechten tegen wat er niet in het lichaampje hoort) zijn gang laten gaan.
Grijp niet te snel naar aspirine/paracetemol (overdag) bij verhoging/koorts. Het is een natuurlijke reactie van het lichaam zelf om te vechten.