Al 14 maanden maar wil geen bijvoeding

@Affie wrote:

@Liesbeth wrote:


We zijn altijd blijven aanbieden, bordje voor haar neus, vorkje erbij en negeren als ze niet eet en ermee speelt. Zodra ze ermee gaat gooien halen we het bordje weg.


Dit wilde ik ook typen. Ondanks dat ik er geen ervaring mee heb zou ik het denk ik zo doen, en er verder geen punt van maken.



Gaat ze naar een kdv? En zoja, hoe doet ze het daar?




Op het kdv krijgt ze nog 1 fles. Ze eet geen brood of fruit daar. Leeft verder op een soepstengel :roll:

Nou Matsjo, blij om te horen dat het ietsjepietsje beter gaat nu met eten. Het gaat echt vanzelf komen, kan niet anders. Als ze frietjes en ontbijtkoekjes enzo kan eten kan ze ook andere dingen wegkrijgen dus het zal het niet echt te maken hebben met de mondmotoriek of iets dergelijks. Het blijft dan een kwestie van aanbieden. Ik doe meestal gewoon een paar keertjes proberen iets in dr mondje te krijgen (niet forceren, maar kijken of ze hapt) en daarna leg ik het op haar tafeltje. Dit lijkt mij niet dwingen toch ook al doe ik het een paar keer achter elkaar??? Na een half uurtje is het afgelopen met het eten en gaan we verder met de orde van de dag. Blijf gewoon lekker de flessen geven als je je daar goed bij voelt…

Hoe is het er nu mee?





Kreeg ze bij half jaar al bijvoeding of toen ze 1 jaar was?

Steven heeft ook zo van die periodes. Het enige wat hij moet is aan tafel komen zitten. Ik geef hem dan een bordje met wat wij ook eten ben met 10 maanden gestopt met potjes en sindsdien eet hij gewoon mee. En als hij niet eet dan maar niet, ik doe alsof ik het niet zie en ga verder met eten en kletsen tegen mijn man, en soms eet hij dan toch stiekem een paar hapjes als hij denkt dat ik niet kijk :roll: .

Na het eten een toetje, dat gaat er bijna altijd wel in, wil hij geen toetje dan is hij ziek :shifty: .

@Matsjo wrote:



Zelf laten proberen doen we ook elke dag opnieuw maar ze vindt alles vies om aan te raken.


Misschien dat het dan vooral met de structuur / het gevoel van eten te maken heeft? Loopt ze op blote voeten in de tuin? Speelt ze in de zandbak? Dat soort dingen zou misschien kunnen helpen om dingen wat minder snel vies te vinden voelen.

@suzusuzu wrote:

Wat vervelend!

Wat je kunt proberen is broodpap. Haar brood laten dippen in de melk. Dan smaakt het naar melk ( en kan ze het zo doorslikken zonder te kauwen) en kijken of ze het dan wel wilt opeten. Dan went ze al iets aan de smaak.



Succes!



Liefs Suzanne




Heb ik ook gedaan…schaaltje flesvoeding erbij, superkleine stukjes brood helemaal volsoppen met melk. Werkte hier goed, maar B deed niet zo moeilijk :hug:

Mijn dochter van 17.5 maanden wil ook geen stukjes of gepureerd eten. Wel brood, yoghurt, crackers en kaas. Verder niet. Ik geef de avondprak en het fruit gepureerd met melk in de fles

Ik ben blij te lezen dat er meer zijn met dit probleem.

De logopediste en kno arts hebben naar haar gekeken en zagen niets vreemds.

Ik bied het elke dag aan, maar ze gooit het meteen van tafel.

Op het KDV voeren ze haar wel een bordje gepureerd fruit, en dan neemt ze.



Best wel beetje frustrerend allemaal.