Ik heb gisteren van vriendlief een airco gekregen, het is geen nieuwe,
het is 1 grote kast, met een slang naar buiten voor de warme lucht.
Ik heb hem in de badkamer staan, en de slang bij de balkondeur.
Boven is alles dicht, gordijnen en zo.
En de deuren staan open.
Maar hij blaast wel koude lucht, maar ik heb het idee,
dat het niet afkoeld boven.
Of ben ik ongeduldig, dat ding draait al 3 uur koude lucht.
Boven is het warmste, mijn dak is niet geisoleerd, beneden is het nu 29 graden :shock:
Heeft er iemand een tip voor de airco??
Geen idee waar ik hem het beste neer kan zetten…
Ik zou in ieder geval de deuren dicht doen
Wat voor een airco is het? Hoeveel vermogen heeft hij etc. Over het algemeen is het niet binnen een paar uur daadwerkelijk koeler. Ons werd verteld dat je hem het best 24 uur van te voren aan kan zetten. Maar het hangt van de capaciteit af hoeveel koeler je het krijgt en hoe snel.
Als je capaciteit hebt voor 60 m3, dan kan hij een ruimte verkoelen van bijvoorbeeld 5 bij 6 en 2 meter hoog. Een hele bovenverdieping lukt dan niet.
Ik denk inderdaad ook dat de capaciteit niet voldoende is voor je hele ruimte. De deuren dicht doen en de airco 1 ruimte laten koelen zal wel helpen. Dus de deuren zullen dicht moeten om het gekoeld te krijgen.
De slang die de warme lucht naar buiten blaast moet je zo hangen dat de warme lucht niet weer naar binnen waait. Het liefst de ruimte dicht maken die tussen slang en raam zit.
Overigens is de warmte zo weer terug hoor. Wij hebben ook eentje voor op het kantoor maar als hij uit is dan is het binnen een uur weer net zo warm.
vermogen staat nergens op…
heb nu een gordijn voor het balkon deur geniet…
Ik heb ook een mobiele airco en die kan alleen mn huiskamer aan, niet mn hele huis.
Mijn huiskamer is 8 meter lang en 4 meter breed.
wij hadden in onze vorige huis ook een grote airco,
Ook geen nieuw model,met slang naar buiten,
Goed de deuren dicht doen en ook kijken of het bakje erachter vol raaktmet water, dan moet je die weer legen…
Wij hebben m ook altijd gewoon in 1 ruimte staan… Kan maar 1 kamer tegelijk verkoelen…
Wij hebben hem alleen in onze slaapkamer op zolder staan. We zetten hem 2 uur voordat we gaan slapen aan en dan is het het eerste uur lekker op de slaapkamer als hij weer uit is. Daarna komt de warmte weer terug.
@Zeemeermin wrote:
@ariel wrote:De slang die de warme lucht naar buiten blaast moet je zo hangen dat de warme lucht niet weer naar binnen waait. Het liefst de ruimte dicht maken die tussen slang en raam zit.
Overigens is de warmte zo weer terug hoor. Wij hebben ook eentje voor op het kantoor maar als hij uit is dan is het binnen een uur weer net zo warm.
Deze ervaring hebben wij ook! Binnen een uur van 23 graden terug naar 28.
idd ik ging even bij de balkondeur staan, die had ik al met een touwtje dichtgemaakt, maar de warme lucht waaide weer terug…
ik ga hem strakjes maar naar beneden neerzetten…
@Fleur wrote:
Wij hebben hem alleen in onze slaapkamer op zolder staan. We zetten hem 2 uur voordat we gaan slapen aan en dan is het het eerste uur lekker op de slaapkamer als hij weer uit is. Daarna komt de warmte weer terug.
En het kan ook wel eens mis gaan :wall: Vriendlief had lekker al om 20:30 de airco aangezet, maar toen we om 23:30 boven kwamen bleek de slang naar binnen te zijn gevallen en had hij dus 3 uur lang hete lucht de kamer in geblazen. Het was er 34 graden!!! We hebben hem nog een half uur aangehad maar het was zo heet dat hij niet eens meer kon koelen. Om 1:30 ben ik eruit gegaan, ik hield het niet meer. Ik heb onze screen omhoog gedaan, ramen waren al wagenwijd open, mezelf even met koud water bewerkt en mijn haren in een vlecht gedaan. Toen ben ik vrij snel in slaap gevallen maar ik ben wel 100 keer wakker geweest. Om 8:15 toen ik wakker werd was het 29,5 op de kamer…Vanavond maar een constructie verzinnen om die slang zéker goed naar buiten te laten hangen…(En die airco hebben we al 2 jaar, was ons nog niet eerder overkomen gelukkig).
@ariel wrote:
De slang die de warme lucht naar buiten blaast moet je zo hangen dat de warme lucht niet weer naar binnen waait. Het liefst de ruimte dicht maken die tussen slang en raam zit.
Deze ervaring hebben wij ook! Binnen een uur van 23 graden terug naar 28.