Afwijkende baarmoeder?

Hallo alllemaal,



Wij zijn al een tijdje bezig om zwanger te worden maar het wil niet lukken!

Ben al door de medische molen gegaan en allerlei testjes gehad en zo.

Voor we met IUI gaan beginnen moest ik een kijkoperatie ondergaan.

Ik heb dat gedaan en er kwam toch wat uit. Ik had een poliep bij mijn eierstokken en die is gelijk weggehaald? Gelukkig he! Maar mijn baarmoeder is afwijkend? De gyn zegt dat het niks ernstig is gelukkig!

Normaal is je baarmoeder een peervormige vorm, bij mij is een het een vorm van een hart met een tussenschot erin. Het risiko is op miskramen of te vroeg geboren baby’s. Dus voor mijn zelf wil ik het weg hebben! Dus weer onder het mes. Nou heb ik 2 operaties achter de rug ik hoop wel de laatste. Gelukkig is alles goed afgelopen! De operatie is gelukt en het tussenschot is er uit? Moet wel medicijnen slikken om het baarslijmvlies aan te sterken! Want eigenlijk moest ik ook een spiraaltje erin laten zetten , omdat misschien mijn baarmoederwand te zwak was.

Maar gelukkig hoefde dat niet, het was goed. Het baarmoederwand was stevig en dik genoeg! Ik moest die medicijnen slikken voor dat tussenschot dat het weer niet aan gaat groeien. Wat een verhaal he!

Ik ben blij dat ze wat gevonden hebben want dat met dat tussenschot wis ik ook niet dat ik dat had. Ze zagen het niet gelijk bij mijn eileiders door spuiten? Want mijn zuurgraad was ook niet goed dus daarom gingnen we voor IUI. Dat moet een bepaalde waarde zijn om zwanager te worden?

Het bleek dat de zaadjes niet bewegelijk/dood zijn. Maar nu is gelukkig alles weg geen blokkades meer mijn eierstokken waren goed. Dus nu effe 7 wk wachten of het baarmoederslijmvlies goed is, dan doen we nog effe een samenlevingstest om te kijken of het zaad nog bewegelijk is.



Zo zie je maar dat het soms niet vanzelf lukt, enne sommige zeggen er niet te vaak aan denken, maar dat viel bij mij wel mee hoor? Het was gewoon bij mijn geboorte een foute celdeling geweest denk ik?



Maar gelukkig kunnen we tot nu toe nog kinderen krijgen zei de gyn, dus afwachten maar? Als het zaad niet bewegelijk is gaan we voor IUI , kan je gelijk beginnen als je wilt, dus spannnend? Ik ben heel vruchtbaar zeiden ze , nou waar wachten we nog op ik zie nog niks van een dikke buik???



Heel veel stekte jullie met zwanger worden en zo?





groet leeuw