Afwijkende baarmoeder

Heej Allemaal,



Mijn naam is Mariska en ik heb nu in 5 jaar tijd 2 miskramen gehad.

Ik word dus niet snel zwanger en als zwanger ben, gaat het met 7 weken mis.



Ik heb 5 jaar geleden ook een kijkoperatie gehad en daar bleek uit, dat mijn baarmoeder iets afwijkend is. Volgens de gyn kon dit geen kwaad, want het zag er allemaal goed uit.



Vorig jaar mijn tweede miskraam gehad en gecurriteerd. Deze gyn zei dat het waarschijnlijk wel aan mijn baarmoeder lag.



Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik heb het een paar maanden laten rusten, maar nu wil ik het graag uitgezocht hebben.



Ik heb een afspraak gemaakt met de gyn en wil graag dat ze het nu goed uitzoeken.



Hebben jullie wel eens gehoord van vrouwen die met een afwijkende baarmoeder zwanger zijn geworden?. Ik ben best zenuwachtig voor het gesprek. Ik wil het gewoon weten, dit is toch niet raar?>



Groetjes Mariska

Hoi Mariska,



echt heel erg veel weet ik niet van afwijkingen aan baarmoeders maar er zijn ook vrouwen die het niet eens wisten en toch een voldragen zwangerschap mee hebben gemaakt. Als jij je er onzeker over voelt zou ik echt vragen of ze bv met een HSG of waterecho verder onderzoek naar willen doen.

Onzekerheid over je eigen lichaam is zooo frustrerend en helemaal als je niet zeker weet of het nu wel of niet de oorzaak is van je miskramen. Uitsluiten is het devies en daar zal je gyn ook zeker aan mee willen werken hoor. En wil deze het niet dan vraag je maar naar een tweede opinie van een andere!



Succes en hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen en hoef je niet weer een miskraam te doorstaan!

Hoi Mariska,



Jeetje wat een ellende meid.



Ik heb zelf een dubbele baarmoeder. Ook volgens mijn gyn zou dit geen problemen moeten geven m.b.t. het zwanger worden/zwanger zijn. wel is gezegd dat je dan een grotere kans hebt op een miskraam of vroeggeboorte, maar dit is ook afhankelijk van het soort afwijking. Ik weet niet wat voor afwijking jij hebt aan je baarmoeder. Vraag anders inderdaad eens om een second opinien.



Het heeft bij ons 3 jaar geduurd, maar nu ben ik d.m.v ivf zwanger van ons 1e kindje. Alweer 17 weekjes, dus het is zeker mogelijk.



Geef de moed niet op!!



Liefs Heidi :-*

Hoi ik heb zelf ook een afwijkende baarmoeder, hij bestaat uit twee holten is dus hartvormig.

Ik heb dit nooit geweten maar ben daar achter gekomen toen ik 6,5 week zwanger was en een miskraam kreeg van 1 van de twee.

Mijn gyn zei toen ook dat vrouwen met zo afwijkende baarmoeder vaak moeilijker zwanger raakten en meer kans hebben op een miskraam en of vroeg geboorte.

Ik ben 1 van de gelukkig die snel zwanger was al na 5 maanden, maar deze zwangerschap loopt niet een leien dakje bloedverlies tot 16 weken, en vanaf 20 weken veel pijnlijke harde buiken en verlies van cervixslijm.

Gaan er dan ook bij mijn vanuit dat het een vroeg geboorte gaat worden en moet daarom ook rustig aan blijven doen.

Ik hoop voor jullie dat jullie wens van een mooie gezonde zwangerschap snel en verschiet ligt sterkte.

Sterkte :-*

Hoi hoi,



tja ik heb zelf niet een echte afwijking, maar bij mij is de baarmoeder erg gekanteld naar achteren…

en ik kreeg altijd te horen dat ik later moeilijk zwanger zou worden,

dus ik hield mn hart vast toen ik stopte met de pil…



en inderdaad de eerste zwangerschap bleek met 13 weken niet goed te zijn MA !!

kindje was al ruim 5 weken dood :?



en tot nu toe gaat deze zwangerschap heel erg goed.



ik ben beide keren op natuurlijke wijze zwanger geworden.





ik duim voor je dat je 3de kindje wel bij je mag blijven en dat je begin volgend jaar heerlijk luiers staat te verschonen !! :-*

hallo yoa,



Even teurg te komen op je vraag, ik zelf heb dat ook alleen ik ben er aan geholpen door middel van een operatie? Dat tussenschot is er bij mij uit.



Dus de rest maar afwachten.



Heel veel sterkte



groeten leeuw