afwennen bv

nu tom 2 is geworden wil ik toch eens overdag van de bv af :shifty:

ik had de hoop dat ie vanzelf wel zou minderen, maar nu hij niet lekker in zn vel lijkt te zitten wil hij meer en meer overdag drinken…en ik wil dat niet meer :?



dus nu heb ik een beker melk en een fles melk klaargemaakt, en beneden aangeboden…wou ie niet…dus naar boven en tijdens het spelen ( zo doen we het al een tijdje 's-avonds voor het slapen gaan: tijdens het spelen de fles aanbieden en vaak gaat die schoon op) de beker/fles…niks nada…



dus toen op schoot…en krijsen :o :shock: meneer wilde (.) en niks anders.



ja en toen heb ik voet bij stuk gehouden :shifty: éérst melk , al is het maar 1 of 2 slokken, en dan de tiet…



heeft 1.5 uur geduurd :o toen heb ik er een slok ingemikt en hem veel knuffels en complimentjes gegeven en daarna de (.) gegeven…



nu slaapt ie…helemaal uitgeput van het huilen :?



was het afwennen bij jullie ook zo’n drama :?

dan praat ik wel tegen mijzelf :stuck_out_tongue:



tom en ik hebben een “goed gesprek” vanmorgen op de bank ( schat, je mag best tietie straks maar we gaan eerst melk drinken uit de beker, je bent al een grote jongen en dat is lekker voor je buikje enz)…ennnn



hij heeft een 1/4 beker melk op :clap:

( moest hem daarna wel verschonen van het keten met de melk, zijn tong en kijk regen mama :roll: :inlove: )

hij heeft weinig tiet op :thumbup:

en toen ie klaar was liep ie zelf naar zijn bed, trok de deken over zich heen en na een knorslaap geluid en een truste kanjer van mij sliep ie :dance: :clap: :inlove:



morgen weer zo’n dag :shifty: :pray:

tja, meid, ik had je vraag wel gelezen, maar hier heeft het geen problemen opgeleverd, dus ook geen tips.



Fijn dat jullie zo`n goed gesprek hebben gehad :wink:



op naar de volgende “overwinning”

Toevallig staat er nu een leuke column op borstvoeding.nl

http://www.borstvoeding.com/columns/k3_jurk.html

hè wat naar…



ik denk wel dat stug volhouden de enige manier is, maar kan me voorstellen da je het je moederhart zeer doet :-* .

ik moet grinniken om de column :slight_smile: het is dat ie geen 4 is, maar met die jurk kom ik hier ook vast een eind :wink: 8) :lol:



ja…weet je lena…hij heeft nog steeds 2 tot wel 3 nachtvoedingen :wall:

dus overdag ook nog eens erbij… :roll: ik ben er klaar mee :silenced:



op naar morgen :shifty:

jeetje…

kan het me goed voorstellen hoor. Ik bedoelde er ook niks anders mee dan dat het niet leuk is op die manier. Lara doet zo moeilijk over haar speentje en dat vind ik ook al zielig :wink: .

weet ik toch :hug: :-*



en idd hadik het liever zonder al die strijd :thumbdown:

Pfffff 2 tot 3 nachtvoedingen… oww nee… moet er niet aan denken… :silenced: Misschien als je die eerst consequent probeerd af te leren… en dan alleen overdag laten drinken… of de 10 seconden regel toepassen… :think: Lijkt me moeilijk hoor… overdag… s’nachts zou ik wel weer kei hard zijn… :mrgreen:

Even voor de duidelijkheid: Drinkt Tom helemaal niets anders dan borstvoeding? Of gaat het je erom dat hij specifiek melk moet drinken als vervanging voor de BV?

Bij ons ging Myrthe gewoon steeds meer andere dingen drinken en dus ook minder (.).

Ze drinkt nog steeds weleens overdag een (.), maar dat is niet meer standaard.

hij drinkt van alles naast de bv…alleen deze junk kan niet inslapen zonder tiet :thumbdown: dus dat is nog zijn enige bv overdag.



wat hij dus doet is dorst sparen: hij drinkt van alles tot zeg 9 uur ( ik ga niet zeggen wat want dan krijg ik allemaal commentaar op yoki enzo :wink: ) en dan wacht hij op de tiet voor zijn slaapje…en zo doet hij het savonds met eten ook.

daarom krijgt hij dus een fles voor zijn badje…en nu dus een fles voor zijn overdag slaapje…



met als gevolg dat hij best wat eet en drinkt op een dag ( ik denk zo’n 300/400 cc) naast de borst maar lang niet genoeg om snachts geen (lekkere :think: ) trek te hebben.



moet wel zeggen dat de nachtvoedingen erg wisselend zijn: ziy hij goed in zijn vel komt hij niet, maar nu heeft hij lichte koorst en dan komt hij 2,3 keer '-nachts en probeert hij het veel overdag…wat ik dus niet wil…behalve voor zijn slaapje…

@faizaa wrote:

s’nachts zou ik wel weer kei hard zijn… :mrgreen:




ja, en ik heb overdag meer doorzettingsvermogen :wink:

ik denk al snel: huppp 10 minuten tiet en weer rust in de tent :oops:

@Guusje wrote:

@faizaa wrote:
s’nachts zou ik wel weer kei hard zijn… :mrgreen:




ja, en ik heb overdag meer doorzettingsvermogen :wink:

ik denk al snel: huppp 10 minuten tiet en weer rust in de tent :oops:




Geef toch niet… de een kan er tegen en de ander niet… :angel:

Ik zou na 2 jaar de BV s’nachts een beetje moe zijn… maar als je daardoor rust krijgt, (rustige Tom bedoel ik) dan is het toch goed… en jij hebt er niet zoveel moeite mee… :thumbup:

Tja overdag, :think: heel moeilijk hoor… ja ook weer kei hard zijn maar dat zou ik ook heel erg zwaar vinden… :oops:

@faizaa wrote:

en jij hebt er niet zoveel moeite mee… :thumbup:


:shifty: denk niet dat je recent een foto van mij gezien hebt 8)
de wallen liggen zowat op mn knieen :roll:
en moe :o :zzz: :zzz: :zzz:
maar ja...een moederhart he :shifty: :doh:

@Guusje wrote:

@faizaa wrote:
en jij hebt er niet zoveel moeite mee… :thumbup:


:shifty: denk niet dat je recent een foto van mij gezien hebt 8)
de wallen liggen zowat op mn knieen :roll:
en moe :o :zzz: :zzz: :zzz:
maar ja...een moederhart he :shifty: :doh:



Hihi... nee... heb ik niet.. :angel:
Maar ik herken het wel.. moederhartje en ik heb een zwak voor de BV.. die van mij RUIKT dat.. :mrgreen: en weet precies hoe ze dat moet doen.. Ik denk dat Tom dat bij jou ook wel aanvoelt..
Ja, je bent kennelijk nog niet moe genoeg :wink: en je geniet er nog teveel van, zo'n peuter aan de tiet.. 8)
Ach heb je hier even kunnen spuien..

fai :shifty: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=2245273#2245273 :mrgreen:

Myrthe wil ook altijd vaker de (.) als ze niet lekker is. Dan vind ik het ook prima. Zodra ze zich beter voelt, is het vaker drinken namelijk ook vanzelf over.

Myrthe heeft de (.) niet nodig om te gaan slapen, maar als ik in de buurt ben, dan hoort het er wel bij. Gaat het bij jullie alleen om die ene voeding voor z’n middagdutje? Of ook nog andere drinkbeurten tussendoor? En hoe gaat het als jij weg bent? Gaat hij dan slapen zonder moeite?

Ik denk dat uitleg op die leeftijd vaak heel goed werkt. Op die manier hebben wij de nachtvoedingen gestopt toen Myrthe net 2 jaar was. Zie hier.

Ik heb ook periodes gehad dat ik minder vaak wilde voeden dan Myrthe wilde. Dat kon dan echt een strijd opleveren, waarbij Myrthe nog zwaarder inzetten op de (.). Wat ik weleens gedaan heb, is dan een (.)-dag uitroepen. Dan mocht Myrthe het helemaal bepalen één dag. Vaak was daarna de strijd er weer helemaal af. En voor mij was de dag dan wel te doen, omdat ik me er vantevoren op instelde.

Ik hoop dat het snel makkelijker wordt!

even antwoord op je vragen en dan naar bed :zzz: :slight_smile:


  • tom went het minder drinken niet af nadat ie wel weer vaker mag: hij denkt gewoon herwonnen rechten te hebben :thumbdown: en ik moet dan alle zeilen bijzetten om hem af te houden…( overdag dan he)
  • hij mag van mij niet meer tussen door drinken…dus ja het gaat alleen nu nog om het middagdutje.

    papa hem naar bed laten brengen is een BIG no-no voor tom en hij bli’jft mij dan roepen en super onrustig.

    hij kan prima alleen in slaap vallen als meneer zin heeft…in de auto vooral, maar ook in de buggy, al komt dat zelden voor omdat ik die situatie vermijd (slapen doe je in je bed vind ik en dus zorg ik dat ik thuis ben in zijn slaaptijd en slapen in de auto doet hij alleen op lange ritten van meer dan een uur)
  • ik ben nooit weg.

    ik ben wel eens naar de kapper of iets anders doen, maar nooit rond slaaptijd en nooit lang. en meetsal is tom daarbij.

    sinds kort heb ik savond zangles om 20 uur, een uurtje, en die heb ik al 4 keer af moeten bellen omdat de bv klaar was, hij sliep, hij weer wakker werd terwijl ik de deur achter mij dichtdeed om weg te gaan…en hij papa niet dulde als troost…echt 2 uur heeft papa doorgezet maar toen maar gestopt en ik erheen :shifty:

    na die eerste (.) troost vroeg in de avond pikt hij papa wel snachts en mij weer niet :roll:



    op dagen dat hij goed in zijn vel zit krijgt hij 18.45 de borst en dan komt hij tussen 4 en 5 uur. en slaapt daarna tot 6-7 uur.

    dat vind ik te doen, maar ik hoop wel dat dat er een keer afgaat.

    de voeding na het wakker worden heb ik er al af: gewoon niet mee naar onze slaapkamer nemen maar hup naar beneden en daar een beker drinken en eten.

    mar hij probeert het wel :lol:



    ik heb je linkjes deels gelezen: ik vind hte fijn dat je zo meedenkt en ik heb zeker wat aan de tips die ik daar en hier lees :slight_smile: :-*

zo ben ik weer :slight_smile:



vanmorgen ging super goed :thumbup: slok slok melk ( nadat ik het ritueel weer uitgebreid had aangekondigd) , daarna de borst en hij liet keurig los en liep zelf naar zijn bed :clap: ( normaal viel hij altijd aan de borst in slaap :silenced: :oops: ) en viel als een blok in slaap.



vanavond ging anders :doh: hij heeft een úúr bij mij op schoot gehuild voordat ie puur van vermoeidheid toegaf en 2 slokken melk dronk. veel comlimentjes enzo en daarna de borst en hij viel aan de borst in slaap… :doh:

ik had het beneden al weer keurig aangekondigd, zelfs gezegd dat hij vanmorgen het zo super goed deed en dat hij al echt een grote jongen wordt…maar helaas wilde hij echt echt echt echt geen melk.

en de uren daarvoor had hij ook al niks gedronken…dus dorst had hij genoeg…



dus ik zal er vananacht wel weer vaak uti moeten :shifty:



vannacht heeft hij geslapen van 8 tot 6 :clap:



morgen weer meer :shifty:

geslapen van 8.35 tot 3, tiet en papa erbij want inslapen lukt niet, geslapen van 6 tot 7.15



10 uur dorst en moe: naar boven: en hij dronk 175 cc :clap:

en toen tiet …en slapen :dance: :clap:



ben benieuwd vanavond :shifty: