afvallen

hallo dames

ik zit wat met tegenstrijdige gevoelens :frowning: ik ben te zwaar ruim 25 kilo en daar zit ik mijn hele leven al mee want slank zal ik niet worden dat is niet mijn bouw

nu probeer ik zwanger te raken zoals velen van jullie dat weten en dat verloopt niet allemaal zo soepel dit neemt erg veel van me zoals lcihamelijk en emotioneel

nu zit ik weer erg met mijn lichaam ik wil best afvallen maar het is al een levenslange strijd ik heb alle dieten gevolgd onder leiding van dietist en weight watchers het helpt even en dan verval ik snel in mijn oude gewoontes :? mijn probleem is ik kan niet volhouden :? :? :?

hebben jullie tips voor me ik wil best op dieet gaan maar de ene zegt cncentreer je op 1 ding en daarna komt afvallen wel weer mijn arts heeft het ook niet tegen me gezegd wel dat het goed is om wat af te vallen ik durf niet meer op de weegschaal het ligt heel gevoelig bij me veel mensen denken ach die zit goed in haar vel zie er verder goed uit heb mooi haar leuk koppie zeggen ze en daar ben ik ook wel tevreden over alleen wou zo graag slanker zijn(al jaren) heb alleen nu het idee dat het uit de hand loopt :cry: ik ben een ontzettende emotionele eter ben ik blij ga ik eten ben ik verdrietig ga ik eten ik heb al wat topics gelezen en iedereen is super gemotiveerd wat raden jullie me aan ebben jullie hier ook mee te maken gehad?

Kan me volledig bij je aansluiten. Ben zelf ook te zwaar en kan gewoonweg niet van lekker eten af blijven. Ik heb een tijd geleden voor mijzelf de beslissing gemaakt om gewoon te doen waar ik zin in heb en lekker te gaan sporten om zo te kunnen blijven eten (vooral snoepen :smiley: ).

Zeg niet dat ik tevreden ben met mijn lichaam, want dat is dus totaal het geval niet, maar merk dat ik me goed voel als ik sport en gewoon mijn dingen blijf doen.

Mijn tip zou dus zijn om te gaan sporten en te blijven doen waar je je goed bij voelt.

mij is verteld dat ik moest afvallen om een goede cyclus te krijgen en ik was ongeveer 21-26 kilo te zwaar

ik kon het eerst ook niet vol houden om te dieeten maar nu ik het zomerboek van sonja bakker volg (waar erg veel lekkere recepten in staan :drool: ) lukt het mij aardig om toch af te vallen

ik ben nu toch al zo’n 7 kilo kwijt :dance: terwijl ik met haar 1e boek zo weer greep naar chocolade / pizza / hamburgers / patat enz enz enz enz

en tuurlijk pak ik nu ook af en toe een snoepje of iets anders lekkers ik volg sonja niet echt strikt :wink:

maar als je al een beetje gaat sporten helpt dat misschien ook wel om iets af te vallen zonder dat je drastische dingen hoeft te veranderen in je eetgewoontes?

Inderdaad sporten, maar wel een sport dat je ligt anders houd je het niet vol. Een glas fris vervangen voor water. En snoep vervangen door bijvoorbeeld druiven of kauwgom.

Op die manier ben ik ruim 13 kilo afgevallen.

bedankt voor jullie reactie;s ik sporte altijd wel zwemmen nu staat het op een laag pitje mede doordat het in een binnenzwembad is en ik me begin te schamen nu al helemaal met het mooie weer voor de deur en vakantie;s

heb veel fruit gehaald vandaag ga het proberen om de zoete dingen niet meer in huis te halen meer fruit halen en gezonder te gaan eten dietten werkt nu niet bij me ik moet me eerst maar richten op zwanger raken :dance: thanx voor jullie berichtjes :-*

Is het misschien een idee om te starten met elke dag een half uur flink wnandelen??

En goed water drinken!!

ja dat doe ik nu ook en pak de fiets ipv de auto want dat is zo makkelijk he maar helemaal niet goed!

water drinken kan ik gelukkig goed geen moeite mee

dat is toch al een goed begin!!

Want te hoge verwachtingen stellen gaat echt niet werken hoor.

Je bent goed bezig!! :-*