Hoi allemaal,
Ik vraag me wat af.
Toen ik van dana beviel, zat ik een week na de bevalling weer op mijn oude gewicht. Ik heb 8 maanden bv gegeven en ben uiteindelijk 4 kilo afgevallen.
Nu ik van elin bevallen ben, moest ik na de bevalling nog 3 kilo tot mijn gewicht van voor de zwangerschap van dana.
En nu 2 en halve maand later nog steeds :?
Ik baal er best wel van, want ik heb altijd begrepen dat lijnen tijdens de bv niet mag. En ondanks dat ik niet te gek doe met eten enzo, en ook niet anders dan tijdens de bv periode van dana vind ik het gek dat er gewoon totaal niets afgaat?
Nu vraag ik me af of iemand tips heeft hoe ik die kilo’s toch op een verantwoorde manier tijdens de bv periode kwijt kan?
(sorry, misschien zijn er mensen die denken, waar zeur je over 3 kilo, maar ja ik baal er gewoon van…)
oops, dit berichtje was fout gepost…
je mag niet streng lijnen, maar RUSTIG afvallen kan wel… tot max 500 gram per week. Dat is toch al 2 kilo in een maand tijd.
Dus niet streng gaan lijnen, maar beetje opletten mag best hoor.
Wel zorgen dat je genoeg eet om je zelf goed bij te voelen :thumbup: (met name bij de jongste moest ik in het begin eten als een bootwerker om uberhaupt alles te kunnen doen wat ik deed op een dag en dan bleef ik keurig op gewicht of viel zelfs iets af… helaas gaat dat wel over en ben ik toen nog weer aangekomen :evil: te laat gestopt met eten als een bootwerker dus :oops: ).
Easy does it, wat er langzaam af gaat blijft sowieso vaak weg, dus als jij 1 of 2 tussendoortjes wat lichter maakt kom je denk ik al een heel eind met die laatste paar kilootjes.
500 gram per week mag dat ja??? Ow ik vind dat veel zeg, dat zou ik wel willen, dan ben ik over 6 wkn weer op mijn oude gewicht, dat zou super zijn!
tja, ik was zoiezo aan het bedenken hoe ik het gewicht dan kwijt wil, want ik wil idd geen jojo effect.
Die tussendoortjes die zijn er hier al niet meer, hooguit een bisquitje met dana mee en een stukje fruit. Maar ik denk dat ik het hem in de broodmaaltijd wel wat recht kan trekken, eet meer dan voor de zwangerschappen en vaak ook nog ff een cracker met zoet voor de lekker. Bij dana had ik ook altijd enorm veel eten nodig en toen viel ik af, deze ronde heb ik helemaal niet zoveel eten nodig, maar misschien dat het hem wel zit in het feit dat ik dan toch meer pak dan ik nodig heb (ook al is het minder dan ik bij dana at, als je snapt wat ik bedoel)
Ben vandaag al wel begonnen idd met stoppen om die lekkere cracker nog te pakken en meer drinken, dat is altijd goed tijdens de bv.
ja 500 gram per week is wat als veilig beschouwd wordt.
Het gaat bij teveel afvallen voornamelijk dat er gifstoffen uit je vet vrijkomen in je lijf/bloed en dat zo dus in de bv terecht komt.
Hoe ouder het vet, hoe meer gifstoffen (uit je eten, uit de lucht etc) er vrij komen. De kilo’s van je zw.schap zijn sowieso nog niet zo oud, dus niet/amper vervuild.
Qua tussendoortjes… die zijn wel belangrijk om je lijf aan de gang te houden he! Dus idd lekker fruit met de oudste mee eten etc.
Bij de broodmaaltijd eventueel wat magerder beleg, sneetje brood minder (weet niet hoeveel je eet, maar weet van mezelf dat ik toen gerust 3/4 plakken brood per keer op kon, terwijl ik voorheen 2 plakjes at… en nu ook gewoon weer) en dan kom je al een heel eind hoor.
En niet teveel blind staren op die ene week meer of minder en gewoon lekker genieten van je kleintjes. Die kilootjes komt uiteindelijk echt wel goed.