Zoals sommige al weten moet ik eerst afvallen om zwanger te kunnen worden.
Voor mijn 1e kinderwens moest ik 17 kilo afvallen ivm pcos.
Wie moet er nog meer afvallen voor een kinderwens?
Maak niet uit of het nu voor een 1e of 2e kindje is en of je nou wel of geen pcos heb.
Alvast bedankt dat jullie je ervaringen willen delen.
en mischien is het wel een steun om zo met elkaar te chatte.
Groetjesss
hey meid. ik sta op punt om te bevallen maar ook ik ben afegvallen voor zwanger te worden. een totaal van 35 kilo hier
het is het echt waard hoor! Ik wil je veel suc6 wensen! :-* :-*
bedankt voor je reactie.
Wat leuk te horen tenminste interresant.
heb je info voor me of steun haha?
Aangezien het me nu niet meer zo luk als 2 jaar geleden…
alvast bedankt
gr
Hoi Dtje,
Ook ik heb PCOS, en moet ook afvallen.
Maar hoe ik ook mijn best doe, ik krijg het er niet af. De huisarts heeft aangegeven dat het waarschijnlijk de hormonen zijn die ik moet prikken om zwanger te worden.
Maar ik begrijp dat jij eerst echt moet afvallen voordat je echt zwanger kunt raken?
Ik ben nu 12 kg kwijt en ga ook door.
Hier moet er dus ook heel wat vanaf!
Doe het ook vooral voor mezelf, wil mijn kinderen een fitte moeder gunnen.
Ik voel me nu al beter en sinds ik sport heb ik veel meer energie en uithoudingsvermogen gekregen.
allereerst wil ik je heel veel succes toewensen om af te vallen ik heb ook pco en tegen mij is nooit gezegd dat ik af moest vallen terwijl me bmi veel te hoog is :oops: ik ben enorm gegroeid door de clomid inmiddels ben ik bevallen van een prachtige dochter en de kilo;s lijken er af te gaan :dance:
heel veel succes meid met deze strijd :thumbup:
ik ben ook redelijk zwaar maar ben ondanks dat toch zwanger geraakt van me 1e en nu voor ik begonnen ben met zwanger raken van een 2e ben ik eerst 25 kg kwijt geraakt!!!
moet er wel bij zeggen dat ik wel hulp heb gehad van een maagbandje anders had dat me zelf nooit gelukt hoor
maar t is zon opluchting nu ik een stuk lichter ben voel me een stuk beter ondanks toch wel heel veel bekken klachten maar ben veel mooier zwanger nu als 2 jaar geleden!!
en na me zwangerschap gaan we gewoon door want er moet nog heel wat van af!
iedreen veel succes gewenst !!
ik moet ook afvalen!!! maar hoe?? ik heb geen idee… ik ben echt van de snaaierij… en een hele emotionele eter… ik zat al te denken aan sonja bakker… maar ik heb gewoon geen discipline!!!
Leuk dat je hier een reactie heb geplaats.
allereerst welkom.
Het is idd heel erg moeilijk om af te vallen, En voor mij is het dan ook iets makkelijker als er een doel is om voor af te vallen.
Heb jij dat Ook?
Hoe is jou situatie? wil je die delen?
Bijvoorbeeld wat is jou doel? hoe zwaar weeg je en hoeveel wil je kwijt?
Als jij vragen hebt mag dat natuurlijk ook.
Wachtend op je reactie.
Liefs Debora
Ik ben zelf ook afgevallen 30 kilo, was nu al dik 2 jaar op gewicht, alleen door de zwangerschap natuurlijk weer aangekomen.
Ik wil je als advies geven, eet gevarieerd!! dus ontbijt (lunch) de ene keer met beschuit, de andere keer met brood, yoghurt met muesli, crackers, eet om de paar uur, niet teveel, veel water drinken, veel fruit & veel volkoren. En wat bij mij ook hielp was beweging, elke dag gewoon een stukje wandelen of fietsen. Ik heb de boeken van SB wel gekocht maar alleen ter inspiratie. Je moet het namelijk op jezelf toepassen.
Ik begon namelijk vroeg met werken dus dan neem je wat extra’s anders houdt je het nooit vol. En af en toe mag je jezelf heus wel eens wat lekkers gunnen (bijvoorbeeld in het weekend), maar houd het dan op een bakje chips en niet op een hele zak. In het begin heb ik nooit weer gesnaaid, het ging bij mij zo makkelijk dat ik het eigenlijk zonde vond om iets ‘lekkers’ te nemen.
Wil je in ieder geval heel veel succes wensen en ik weet zeker dat het je gaat lukken als je een doel hebt om voor te gaan.
:thumbup:
hey hey,
ja ik heb zker wel een reden om af te vallen.
ik heb PCO en dus een heel onregelmatige cyclus.
we willen heel graag een kindje en we zijn nu 1,5 jaar bezig
ik ben ook aan de clomid geweest. maar eigenlijk willen we het “natuurlijk” maken.
voor de rest:
ik heet eigenlijk suzanne oftewel suus
ik ben 21 jaar
woon samen met danny hij is 35 jaar
we hebben een kat frummel van 1 jaar
we wonen in oosterwolde… voor de mensen die niet weten waar dat is… dat ligt bij appelscha!!
ik ben 1.72 en weeg 105,1 kilo schoon aan de haak vanmorgen!!
het zit vooral bij mij aan me buik… als ik een buikband om zou doen… zou je al denken dat ik zwanger was, iets waar ik enorm van baal op sommige momenten… heb wel eens bij de kassa gehad dat ze d8 dat ik zwanger was… nou dan voel je je klein!!
ik ben van plan om vanaf maandag nieuwe start te maken… en geen snaaierij meer te kopen of te eten… en dan maar kijk hoe het gaat… maar wat kan ik het beste als vervanging nemen???
Gr x Suus
Goed van je dat je maandag aan een nieuwe start wil beginne.
Een vervanging heb je niet, je moet gewoon goed en gezond eten en 2x in de week probere te sporte, zoek afleiding om niet teveel aan eten te denken.
Dat heb ik ook.
Als je geen geld heb om te sporte doe dan zoveel mogelijk fietse, gewoon aan je beweging komen.
PLaats van lift de trap zijn kleine dingen maar beweging is beweging.
Zorg dat je 3 x per dag wat eet en het beste is sochtend meer eten dan je avond eten of je middag dan zit je vol voor heel de dag en dan verbrand je lichaam het beste. Als je savonds je prak veel gaat eten dan verbrand je het haast niet meer. En dat is juist zo slecht.
En zorg dat bij alles wat je drink ook water drink. Dus bijvoorbeeld heb je beker sap drink dan ook een glas water, heb je koffie drink ook een beker water.
Als je veel plas dan komen de afvalstoffe eruit en val je ook af.
Meid we komen er wel. lekker je ei kwijt hiero en vragen als je vragen heb.
Heb je hyves?
Groetjesss
ik heb zonet een kruidcake gebakken… ik heb gehoord dat je dit wel kan eten??? als je aan het afvallen bent…?? en kruidkoeken zijn die ook goed??
ja ik heb wel hyves… moet je me maar even zoeken
suzanne oosterwolde fr en dan voeg je me maar toe…
Ik ben nu ook bezig om af te vallen zodat ik straks meer kans heb om zwanger te raken tijdens mijn pogingen ICSI.
SUcces ermee :-*
HoiHoi,
Leuk dat er weer actief gereageert wordt op elkaar.
En jullie weten het heey, vragen gewoon vragen en antwoorden gewoon beantwoorden haha.
En zeker te weten je hartje luchten hiero.
Samen komen we er wel.
@ Suus: geen idee of kruidkoeken en kruidencake goed zijn nooit van gehoord eigenlijk.
Ik zelf eet een volkoren liga als ik trek heb maar ook max 2 pakjes per dag.
Soms helemaal geen liga.
Maar goed ieder zijn ding.
Groetjesss
Goedenavond dames,
Ik ben dus niet de enige die wat gewicht kwijt wil raken om de kinderwens in vervulling te laten gaan.
Mijn gewicht is al zo’n 14 jaar een groot probleem en ik heb al de nodige afvalpogingen geprobeerd. Ik grap weleens dat ik met uitzondering van Sonja Bakker alles geprobeerd heb, maar helaas zonder succes. Ik ben nog steeds te zwaar en dat heeft mogelijk zijn invloed op mijn cyclus. Die is zo onregelmatig als ik weet niet wat (de afgelopen 5 maanden ben ik 1 keer ‘spontaan’ ongesteld geworden).
3 jaar geleden heb ik een maagbandje laten plaatsen, maar helaas heeft dat bij mij niet zoveel succes gehad, in het begin ging het goed en vlogen de kilo’s eraf, maar ze zijn er net zo snel weer aangekomen
De laatste maanden heb ik een andere afvalmethode (BIAmed) geprobeerd en dat ging redelijk. Het is vrij zwaar, 3 maaltijden per dag en in de beginperiode 2 maaltijden vervangen door een shake of een reep. Je mag zelf bepalen welke maaltijd je vervangt. Ook zijn wij begonnen 's middags onze warme maaltijd te eten en dat ging een tijdje goed. Het is een begeleide afvalmethode, waarbij je iedere 2 weken ‘gemeten’ wordt. Er wordt dan gekeken naar de verhouding van vet, vocht en spierweefsel. Het is dus een verantwoorde manier om af te vallen.
De laatste 3 weken lukt het helaas even niet meer zo goed en ik heb even een korte pauze ingelast. Maar binnenkort wil het zeker weer oppakken, ondanks dat het zwaar is en ik het bij mij niet het effect heeft wat ik zou willen (ik zou 1 kilo per week kunnen afvallen, maar dat red ik niet).
Op dit moment zijn wij in het ziekenhuis bezig met onderzoeken om te kijken wat er de reden van is dat mijn cyclus zo onregelmatig is. Hopelijk is de oorzaak snel achterhaald en kan het op een redelijk eenvoudige manier opgelost worden.
Veel succes allemaal met afvallen.
Zow SaC
wat een verhaal… tis niet niks geweest voor jou de afgelopen jaren… mag ik vragen hoe zwaar je bent en hoe lang?? wat is je BMI???
maar meid je bent echt niet de enige… denk dat er ook veel meer zijn dan ons… maar misschien schamen sommige zich wel???
X flower
Hoi Dtje.
Hier ook een grote kinderwens… maar ja dat is nu gewoon niet verantwoord (ik ben 55 kilo te zwaar). Is te gevaarlijk…
Loop al vanaf mn 6e bij een dieëtiste… en blijf maar groeien, alles al geprobeerd… maar het werpt zn vruchten niet af… ben inmiddels 23.
mijn bmi is 42.
ben nu met t ziekenhuis in arnhem bezig voor een gastric bypass (maagverkleining + spijsverteringskanaalomleiding)… Dus hopelijk (als alles door mag gaan, en ik krijg goedkeuring van t ziekenhuis) kunnen wij over een jaar of 3 gaan proberen zwanger te worden…
liefs ramona
Flowergirl, als ik alles zo opsom wat ik al geprobeerd heb om af te vallen is het best wel veel ja (en dan nog heb ik het gevoel dat het mijn schuld is dat ik een onregelmatige cyclus heb).
Ik weet ook heel goed dat ik niet de enige ben. En dat is het voordeel van een forum als dit, je kunt ‘lotgenoten’ ontmoeten en tips en ervaringen delen. Dat is altijd wel fijn.
Ik weeg op dit moment zo’n 110 kilo, met een lengte van 1,64m. Mijn BMI is 41.
Ramona1986, heftig een gastric bypass, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen (en dat je je goed laat informeren over de voor- maar vooral ook de nadelen).
Ik heb een maagbandje laten plaatsen en heb daar best wel spijt van. Ik heb sindsdien de nodige problemen met eten. Nu weet ik dat een gastric bypass niet hetzelfde is als een maagbandje, maar ik weet dat er bij een gastric bypass ook de nodige complicaties kunnen optreden. Het is overigens niet mijn bedoeling om je af te schrikken.
-
De pauze die ik nu even ingelast heb doet me goed. Sinds ongeveer een week houd ik mij aan een voedingsadvies van de diëtist, maar het is mijn bedoeling om op zeer korte termijn mijn dieet weer op te pakken.
@ sac
Ik ben ook goed op de hoogte hoor. heb me goed laten informeren. (ook door 2 personen die het al hebben ondergaan) T is inderdaad heftig maar t is mn laatste strohalm…
Ik hoop ook dak goedkeuring krijg, en dat alles goed mag gaan!!
liefs ramona