hoihoi
er moet echt wat af en nu blijkt er in hardenberg medifast te zitten. Als je daarmee in zee gaat heb je een traject van 10 maanden. De eerste 6 weken maaltijd vervangers en dan weer eten opbouwen en gaan sporten enz. HEt klinkt allemaal geweldig vooral de begeleiding maar het is ook erg duur het gaat rond de 1500 euro kosten.
Wie heeft ervaring met hun en eventuele vergoedingen van het ziekefonds
groetjes
marlies
ik heb er geen ervaring mee maar ik vind het nogal wat geld…
ik ben 8 weken geleden begonnen met behulp van het margriet streep je slank boek. heb er nu tien kilo af en ga vrolijk door!
ziekenfonds gaat dat niet betalen hoor.
Ik heb sanaslank gedaan ben je minder kwijt en ook erg goed! Ik ben er 30 kg mee afgevallen al laat ik het helaas was weer aanlopen :wall: maar goed …
Ik denk dat je beter een dietiste kan betalen die je helpt je eetpatroon aan te passen.
Na al die drankjes ga je toch weer normaal eten en komt het er zo weer aan.
1500 euro :shock: dat zou ik er echt niet voor over hebben! ik ben 42 kilo afgevallen met weight watchers (gewoon online zelf doen) en sonjabakkeren… kost bijna niks extra’s en werkt ook!
wauw wat een geld…
Ik zou toch iets anders zoeken.
bij mij helpt gezond eten en sporten al goed!
ik vind die dieeten echt onzin, sorry.
Je kunt indd dan het beste bij een dietiste lopen, die je helpt je leefwijze te veranderen.
De meeste mensen komen na zo’n soort van (crash)dieet toch weer aan, en dan ook nog zo duur :shock:
Ik ben vorige week met Sonja Bakker begonnen. Werkt erg goed, je hebt duidelijke richtlijnen en je mag alles met mate eten. Niks geen shakes of bepaalde voedselgroepen helemaal weglaten. Er staan soms zelfs frietjes of ijs op het menu. Kosten: het boek en je koopt wat duurdere producten. Afvallen wordt helaas niet vergoed door het ziekenfonds, was het maar zo…
Het gevaar met shakes is dat je net zo hard weer aankomt, als je weer normaal gaat eten. En dan ook nog €1500,- betalen! :shock:
Die shakes helpen inderdaad maar even. (tenzij je maar een paar kilootjes kwijt hoeft.
Ik ben sinds een tijdje bezig met bewust eten. Dat werkt echt heel goed. Ik zit veel sneller vol. Ik mag alles eten, maar ik MOET stoppen als ik vol zit. (dat is vaak waar niet meer naar geluisterd wordt). Ik proef mijn eten goed en luister naar mijn lichaam. En daarbij vind ik het nog leuk om te doen ook 8).
Ik wil heel graag minder tot geen vlees meer eten en ook dat gaat me goed af, zonder erbij na te denken eigenlijk.
Bij mij werkt het super goed. Ik weeg mezelf niet, maar ik kan mijn riem al een gaatje strakker zetten en ik heb 1 kledingmaat kleiner. :dance:
Hierin word ik begeleid en ik weet gewoon dat dit voor mij de oplossing gaat zijn. Ik begin zelfs een beetje lief voor mezelf en mijn lichaam te worden.
hoi, hoi,
je zegt er moet wat af, hoeveel wil je kwijt?
veilig afvallen is een halve tot een hele kilo in de week, meer is niet gezond, je helpt dan je stofwisseling in hongerstand, en dan kom je in de toekomst nog sneller aan.
10 maanden, dus ongeveer 40 weken, dus ongeveer 20 kilo, dan kost het je dus 75 euro per kilo, als het niet (deels) vergoed wordt.
ik zou me eerst via het net (bijv voedingscentrum.nl) orienteren op wat er verder nog mogelijk is.
en misschien met de huisarts of een dieetist praten.
weet je wat je valkuilen zijn en heb je inzicht in wat je allemaal eet, en hoeveel je beweegt? heb je eerder gelijnd, en op welke manier?
ik ben vorig jaar november begonnen met gezonder eten, en meer bewegen/sporten, en inmiddels ruim 15 kilo kwijt, nog 15 te gaan (van 96 naar 66, bij een lengte van 1.65m)
rustig aan stap voor stap nieuwe gezonde gewoontes inbouwen in je leven dan is het goed vol te houden, en meekletsen bij de afvallers in het contacthoekje helpt ook om de focus erop te houden.
gr Louwina
als ik het goed begrijp zit ik de eerste 3 tot 6 weken aan de shake voor een jumpstart zeg maar en dan ga ik onder begeleiding twee keer in de week sporten en krijg ik begeleiding van een maatschappelijkwerker, een dietiste een fysio een internist en een loopinstucteur.
Dus het is wel een heel project zeg maar
maar het geld he
groetjes
marlies