Afvallen en acupunctuur

Hoi,



is er iemand die ervaring heeft met afvallen via acupunctuur?

Een van de leidsters van het kdv waar onze jongste zoon naar toe gaat is echt super veel afgevallen.

Ik sprak haar vandaag even, en ze vertelde dat ze naar een acupuncturist geweest was. Dit in combinatie met (met name in het begin) weinig tot geen (toegevoegde) suikers.

Ze was een jaar geleden begonnen en nu 18 kilo kwijt! :clap:

Heel specifiek weet ik het niet, want er stond een peuter aan mijn broek te trekken :wink:



Ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit ook gedaan hebben er hun ervaring willen delen.

(ik ga uiteraard volgende week nog even proberen meer info uit haar te krijgen ;))

ik heb het ook een aantal keren gedaan. naaldjes icm een superstreng dieet. de kilo’s vlogen er vanaf, wel 10 kilo in 6 weken. maar het programma was moeilijk vol te houden. zoiets werkt alleen als je blijvend je eetpatroon aanpast en met het dieet wat bij de acupuncturist hoorde was dat voor mij niet haalbaar. heb het wel een tijd volgehouden en in totaal 20 kilo afgevallen maar uiteindelijk (ook door 2 zwangerschappen) zat alles er weer bij (en zelfs wat extra)





laat je goed voorlichten en bekijk of het dieet echt bij je past.

het echte afvallen zit tussen je oren en niet door welk dieet je volgt :wink:

val je dan eigenlijk niet gewoon af door dat superstrenge dieet?

Ik ben het wel eens met mama_desiree.

Het zal ongetwijfeld een prima manier zijn om gewicht mee te verliezen.

Dat geldt voor vrijwel elke methode.

Maar de grootste uitdaging is, om het gewicht er ook af te houden.

En wat gebeurd er als je stopt met de acupunctuur?



Ik ben in januari begonnen met gezonder eten en 2x per week spinning. En er is sindsdien 11kg af. Ik houd dit prima vol. En ik eet heus nog wel eens iets lekkers. Ik sla echt geen gebakje af. En we eten 1x per week chips.



In verhouding tot een dieet gaat dit afvallen niet snel. Maar het gaat wel. Het kost me weinig moeite.

@ klavertje, je valt af door het dieet, de acupunctuurnaaldjes zouden je moeten helpen met hongergevoel tegengaan en stabiel houden van je suikerspiegel.

op zich was het een vrij doordacht dieetplan, je had de afvalfase, een stabiele fase en onderhoudsfase. het laatste volgde je als je klaar was met afvallen. voor sommige menen werkt het wel maar voor mij niet. ik hou er niet van om voorgeschreven te krijgen wat ik moet eten. wil het liever zelf in de hand hebben en eigen keuzes maken.



doe nu onder begeleiding van een diëtiste afvallen ben nu in ruim 2 jaar tijd 25 kilo kwijt.

ik merk aan mijzelf dat mijn motivatie om op te letten wat ik eet een beetje weg is waardoor ik weer teveel toegeef aan het snoepen. het is een levenslange strijd. ik moet voor mijzelf weer even die knop weten om te draaien.

Ik heb geen ervaring met de accupunctuur maar wel met afvallen. Ik ben nu 15 kg kwijt puur door meer te bewegen/sporten en gezonder eten.

Een streng dieet houd je namelijk niet vol en wat krijg je dan… het jojo effect.

Als je je levenswijze omgooit, houd je het wel langer vol.



Ik vind de 25 kg wat je al bent afgevallen heeeel knap! :clap: :clap: :clap: