Aften?

Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende. Thom heeft sinds een kleine week een heel zeer mondje. Ik zag net een enorme aft…denk ik…onder in zijn mondje. Ten eerste is mijn vraag;wat zou ik hieraan kunnen doen? Met zoutwater spoelen gaat niet. Wel las ik net ergens…was ik zelf niet opgekomen…dat je er dentinox op kunt doen…ga ik zo even kopen.

Maar wat ik belangrijker vind is;hoe komt een kind van 3 aan aften? Dan moet er toch iets zijn? Verminderde weerstand ofzo? Hij is wel al heel lang moe moe moe. We zijn ervoor naar de huisarts geweest,er is bloed afgenomen en hij bleek een lage bloedsuiker te hebben. De huisarts heeft overleg gehad met een kinderarts en deze zei dat daar ook de vermoeidheid van kan komen. Ik kon me daar wel in vinden…maar het zit me toch niet helemaal lekker dat hij maar zo moe blijft. Hij ziet ook erg wit en heeft dus nu aften. Dat is volgens mij toch niet helemaal normaal? Als het eind van de week niet beter gaat ga ik weer met hem naar de huisarts. Maar ondertussen heeft misschien iemand tips of herkenning voor me…

Groetjes…Monique.

Zelf heb ik ook last van Aften… bij mij komt het als ik me een tijdje ziek voel… of ziek ga worden… vervanging van koorstlip dus bij mij.



ik gebruik… effe pakken…pyralvex



op de flesje staat niet of de kleine kinderen het mogen gebruiken…



maar hij werkt ontzettend goed bij mij.

als emma ze heeft is dat meestal in een drukke periode of net na… dan is ze wat meer moe en is haar weerstand wat lager en dan heeft ze dat, ik geef haar dan een paar dagen wat vitamine c tabletjes en dat helpt goed, dat deed mijn moeder vroeger ook bij mij

Ik heb er zelf ook heel veel last van en ik heb het opgelopen in het voormalig Yoegaslavie en het is een virus die idd steeds weer opduikt net als een koortslip(is trouwens hetzelfde virus alleen dan aan de buitenkant zo is mij verteld)Ik doe er zelf weinig aan ik vind dat spul niet helpen het helpt maar een paar tellen mij is het advies gegeven met elmex te poetsen maar ja dat gaat ook niet bij zo,n klein kindje.Mijn oudste zoon heeft er ook vanaf zijn 2de jaar last van maar bij hem komen ze gelukkig niet zo heel vaak voor bij hem smeren we wel maar hij is al veel ouder!!!

Ik weet ook niet of er voor kinderen op jonge leeftijd al wat is voor aften maaer dat ze pijnlijk zijn is zeker!!!Heel vervelend dat je zoontje er last van heeft!!!

Urs

afte oorzaak: oorzaak onduidelijk in iedergeval niet door vitamine tekort.wel is de kans groter bij verminderde weerstand, stressovergevoeligheid bij bepaalde stoffenin voedingsmiddelen en bij een verwaarloosd gebit.men vermoedt dat de aandoening wordt veroorzaakt door een adenovirus of door beschadeging van mondslijmvlies (bijten op de wang of eten van hete spijzen.

andere mogelijkheden scherp randje aan een tand of een slecht passend kunstgebit.



behandeling: zorg voor goede mondhygiene. aanstippen met een plaatselijk verdovendmiddel werkt verzachtend

N.B. een blaasje of zweertje in de mond dat niet binnen 2weken is genezen is geen afte. het is noodzakkelijk om mediche advies in te winnen.

Pijnlijk zeg…

Mijn dochter heeft een keer heel haar mondje er vol mee gehad,zo zielig…

Mijn opa lag in het ziekenhuis en had er last van,daar adviseerden ze hem roosevicee bosvruchten te drinken…en warempel,het hielp ook nog.