Wij hebben mijn oude kinderbedje wat we graag voor ons kindje willen gebruiken (temeer ook omdat manlief in exact hetzelfde bedje, qua uiterlijk, heeft gelegen). Bedje wordt helemaal afgeschuurd, opgeknapt, nieuwe bodem erin (natuurlijk ook dekentje en matrasje, maar dat lijkt me logisch). Echter… Nu is de afstand tussen de spijlen exact 7,9 cm. Op internet vind ik dat het tussen de 4,5 en 6,5 moet zijn, maar ook dat het maximaal 8 cm mag zijn.
Wat is het nu? Wil het bedje graag gebruiken en manlief kan het nog verder verbouwen, maar als het niet nodig is, dan natuurlijk niet.
ik werk in de kinderopvang, en de afstand tussen spijlen moet idd 4,5cm tot 6,5 zijn.
Balen dat het net 7,9 is, kan je vriend niet de kanten met de spijlen op nieuw maken ? en het hoofd en vvoet eind zo gebruiken ?
De afstand tussen mijn spijlen is precies 5 cm…
Heb het net gemeten voor je. :mrgreen:
Ik las ergens: als je een blikje cola tussen de spijlen door kan duwen is het niet meer volgens de normen die nu gehanteerd worden.
onze spijlen staan ook iets verder uit elkaar… het wiegje hebben wij gewoon gebruikt, kraam deed er neit moeilijk over omdat onze meiden een dikke bol hadden.
het gaat erom dat een baby niet met zijn hoofd er tussen kan komen.
Geen idee hoe groot het hoofdje van ons kindje gaat zijn. Is voor ons de eerste. Ik was heel klein bij mijn geboorte maar mijn man was zo groot dat iedereen dacht dat hij al een peuter was.
Vind het moeilijk wat nu te doen. Manlief kan inderdaad de zijkanten opnieuw maken, dat scheelt, hij is heel handig.
Ik heb daar niet eens over nagedacht… En ik werk nog wel in de kinderopvang. Zal eens gaan meten…
6,8 cm
Zou dus eigenlijk niet mogen, maar ik neem dat soort eisen altijd met een korrel zout hoor. Ben niet zo strikt. Op m’n werk wel, thuis niet.
Van dat blikje cola klopt…als die er doorheen past dan staan de spijlen te ver uit elkaar.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit naar gekeken heb bij ons wiegje…die was ook helemaal bekleed en onze dochter moest dan eerst de stootkussentjes weghalen en die kans achtte ik niet zo groot.
Voor mijn gastkinderen heb ik allemaal nieuwe bedjes gekregen omdat de oude niet meer voldeden aan de laatste eisen maar als het om mijn eigen kinderen zou gaan zou ik daar niet moeilijk over doen eigenlijk…
Ik heb hier ook het wiegje waar mijn man in heeft gelegen staan… en daar zit ook zo’n 7 a 8 cm ruimte tussen de spijlen… ben benieuwd wat de kraamverzorgster daarvan gaat zeggen… :think: