Afstand Commode en Plank

Ik heb even een vraag:

Hoe bepaal je de afstand tussen de commode en de plank?

Ik moet er natuurlijk goed bij kunnen, ook als de baby zich kan draaien en niet meer stilligt, maar ik kan me ook voorstellen dat je rekening moet houden met het staan van je kleintje, als hij/zij dat kan.

Dus hoe hebben jullie dat bepaald?

Ehm…als hij/zij kan staan dan gebeurt dat toch niet op de commode?

Bij mij niet iig, vind ik een beetje gevaarlijk dus gewoon op een hoogte hangen waar jij er makkelijk bij kunt :slight_smile:

Ik heb geen idee? Ik zie wel eens foto’s van kinderen die aangekleed worden die al 2 jaar zijn, vandaar :slight_smile:

Hier wel degelijk rekening gehouden met ophangen dat het kind ging staan op de commode.

Had hem dus wel hoog hangen maar niet zo hoog dat ik er niet bij kon.

Hier ook rekening gehouden met een staand kind, best hoog dus ook omdat wij beide erg lang zijn.

Hang hem op voor jezelf fijne hoogte!!

Wij hebben vooral rekening gehouden met een zittend kind, zodat ze hun hoofd niet stoten. En mijn vriend is lang en ik klein dus ook daarmee :slight_smile:

mischa staat regelmatig op de commode, vind ik ook wel makkelijk met broeken aantrekken. Ik hou hem altijd vast dat wel.

De plank hangt zo dat ik er net bij kan. Wil morgen wel de afstand voor je opmeten eventueel, nou slaapt hij.

@marijke79 wrote:

mischa staat regelmatig op de commode, vind ik ook wel makkelijk met broeken aantrekken. Ik hou hem altijd vast dat wel.

De plank hangt zo dat ik er net bij kan. Wil morgen wel de afstand voor je opmeten eventueel, nou slaapt hij.

Graag! :smiley:

slaapt nog steeds, ga het straks voor je meten

euhhhhh…gewoon waar 'ie het mooiste hing :oops:

Geen moment nagedacht over zittende/staande beebs :shifty:

tja…beetje dom maar volgens mij hangt 'ie wel aardig zo :mrgreen:

@mayo28 wrote:

euhhhhh…gewoon waar 'ie het mooiste hing :oops:

Geen moment nagedacht over zittende/staande beebs :shifty:

tja…beetje dom maar volgens mij hangt 'ie wel aardig zo :mrgreen:

tja, hier ook, alleen hangt hij hier dus wel te laag nu :wall:

Staan op een commode … dat is levensgevaarlijk hoor. Als ze maar kunnen liggen en later zitten, maar staan … niet doen hoor. Toen hij goed kon staan, deed ik de broek staand aan, maar dan wel gewoon op de grond.

Ik heb de plank nooit gebruikt bij de eerste en nu niet meer opgehangen. Ik kon er niet zo goed bij en had alles op of in de commode liggen.

ik vind staan op de commode echt geen probleem, ik heb hem toch stevg vast.

Spullen op de commode is een drama, hier staat er dan ook echt niets op. Ik heb zo vaak ruzie’s op die commode, alles donderde er dan af…

Maar ik heb even gemeten. De 1e plank hangt ca 85 cm boven de commode en is 26cm diep (ikea, met het onzichtbare ophang systeem)

Dank je wel Marijke!

@marijke79 wrote:

Spullen op de commode is een drama, hier staat er dan ook echt niets op. Ik heb zo vaak ruzie’s op die commode, alles donderde er dan af…

Maar ik heb even gemeten. De 1e plank hangt ca 85 cm boven de commode en is 26cm diep (ikea, met het onzichtbare ophang systeem)

Ik heb even gekeken hoe hoog dat is, maar dat is voor mij te hoog! :wink: Of onze commode is iets hoger, maar als ik hem zo hoog hang kan ik er niet meer bij :wink:

Wij hebben het verschoonkussen op de badkamer liggen (geen officiele commode dus) en 2 plankjes erboven (gewoon van die glazen ‘plankjes’ van de bouwmarkt).

Het laagste plankje hangt vrij laag en daar heeft draakje ook al geregeld d’r bolletje tegen gestoten als ze zat en onrustig was. Ja jammer voor haar, gaat ook wel weer over. (slechte moeder he ! 8) )

Hier een foto’tje van vorig jaar Juni (was ze 7 maanden).

@Tedski wrote:

@marijke79 wrote:

Ik heb even gekeken hoe hoog dat is, maar dat is voor mij te hoog! :wink: Of onze commode is iets hoger, maar als ik hem zo hoog hang kan ik er niet meer bij :wink:

Ik kan er net bij, maar moet er wel bij zeggen dat ik onder de commode een ladeblok heb er daarop de luiers en doekjes heb. (Zit eraan vast zeg maar)

onze plank hangt 62 cm boven de commode.

Dat is voor mij prima te doen met mijn 1.64 en tegen de tijd dat er word gestaan met aankleden gaat die plank wieberen want dan heb ik die niet meer nodig.

Tenminste zo is mijn ervaring hoor.

Bij beide een plank erboven gehad, maar zodra ze de 2 gepasseerd waren vond ik het maar onhandig en legde ik er niets meer op omdat dit enkel uitnodigde tot klimmen als ze op hun kamer lagen te slapen.

Heee, er staat iets op, es kijken wat dat is, dat leek hun motto en dan werden er krukjes en speelkisten zo verschoven zodat ze er bij konden.

Toen hebben we ze er maar snel afgehaald.

Dus rekening houden met zitten, oke, maar staan? neeee, dan gaat hij eraf :wink: