Jasper heeft op zich best afstaande oren. Niet heel erg, maar vooral 's zomers wanneer we zijn haar kort houden zie je het best wel. Ik ben vooral bang dat hij daarmee op school gepest zal worden. Mijn broer heeft hier vroeger heel erg onder geleden en is toen met 16 toch nog onder het mes gegaan. Het deed heel erg zeer, maar hij heeft er nooit spijt van gehad(en is er ook echt uiterlijk op vooruit gegaan )
Ik vroeg me af of hier ook ouders waren die een correctie hebben laten doen(of dit juist niet laten doen) en wat jullie ervaringen hiermee zijn :think:
(Ben eigenlijk niet zo van snijden in een gezond lichaam :think: )
Mijn dochtertje heeft flink afstaande oren (die dan ook nog eens puntig zijn)
Bij hoor komt het door haar vroeggeboorte (toen ze geboren werd had ze geen kraakbeen).
Ze noemt ze haar elfen oortjes.
Het komt niet in me op om er iets aan te doen.
Alleen als ze dat zelf zou aangeven en dan nog niet eerder dan een jaar of 12 denk ikā¦
Mijn buurjongen had het ookā¦ 1 oor stond haaks, zeg maar. En de andere viel wel mee. Wel wat uitstaand maar niet overdreven.
Hij heeft dat ene oor laten corrigeren toen hij 11 was, groep 7 en zijn reactie na de ingreep was: āWAT EEN PIJNā¦ NOOIT WEER!!!ā Hij heeft zijn andere oor ook niet laten corrigeren.
Volgens mij is hij er nu wel blij meeā¦ Hij is nu 13.
Zijn ouders hebben hem trouwens zelf laten kiezen.
Ik weet ook eigenlijk niet of je er een bepaalde leeftijd voor moet hebben ivm groeien of iets dergelijks. Misschien kun je daar eens naar informeren.
Mamy: Jasperās oortjes zijn ook ālichtā puntig en wij noemen het idd ook elfen oortjes :lol: ben alleen niet zo zeker van dat ik hem zo door het leven wil laten gaan :think:
NoortjeP: Ik kwam een paar weken geleden bij de ha een blaadje tegen waar ze het hier toevallig over hadden en daar adviseerden ze om het rond de 5-6 jaar te doen, juist omdat er dan nog van alles moet groeien en het minder pijn schijnt te doen :think: Vandaar dat ik een beetje aan het rondkijken benā¦ Maar zoals gezegd ben ik er nog niet eens uit of ik het wel of niet zou laten doen, vandaar mijn vraag om ervaringen :mrgreen:
:thumbup:
Ik zou denk ik gewoon zijn haar wat langer laten of gaat dat niet?
Dan maar niet heel erg kort toch?
Een operatie lijkt mij erg ingrijpend. zelf zou ik het niet kiezen voor mijn kids. Als ze het willen kunnen ze het later zelf natuurljk doen.
Ik ken een meisje dat eraan geholpen is toen ze 6 was. Ging allemaal prima, ze was vrij snel al weer op school. En het ziet er mooi uit!
mijn broer heeft zijn oren ook nogal af staan (en dat is best een understatement eigenlijk ) en het hoort gewoon aan mijn broer en dat is het.
Hij heeft ech nooit overwogen zich te laten opereren.
Keer met vrienden was er over gesproken en hij vond het zelf nogal āonzinā. Die oren deden het prima en om er nou in te gaan laten snijden leek hem niks.
Hij is er verder ook nooit mee gepest oid.
Onze 3e heeft het niet zo āergā als mijn broer, maar heeft ze ook best wel wijkend. Maar heb ook nooit gedacht om daar iets aan te laten doen. Mocht hij het later zelf wel willenā¦ dan kunnen we er dan nog over nadenken.
Om nou simpelweg te zeggen dat flaporen bij hem horen vind ik wat kort door de bocht. Helemaal als je dan wel een beugel overweegt, want scheve tanden horen dan toch ook gewoon bij iemand? :think:
En ja, langer haar is een optie, maar laat hem nou net het onhandelbare, stugge haar van zān vader hebben dat alle kanten op staat als het ietsje langer is :shifty:
Dus ik ben er nog niet uitā¦ Gelukkig hoeven we ook niet NU al een keuze te maken
@eisblume wrote:
Om nou simpelweg te zeggen dat flaporen bij hem horen vind ik wat kort door de bocht. Helemaal als je dan wel een beugel overweegt, want scheve tanden horen dan toch ook gewoon bij iemand? :think:
En ja, langer haar is een optie, maar laat hem nou net het onhandelbare, stugge haar van zān vader hebben dat alle kanten op staat als het ietsje langer is :shifty:
Dus ik ben er nog niet uitā¦ Gelukkig hoeven we ook niet NU al een keuze te maken
Precies, ik zie zelfs vrouwen van tegen of over de 40 met een beugel lopenā¦
De maatschappij draait om uiterlijk, t, is best erg, maar het is wel de realiteit.
Als je kindje ook zelf wil zou ik het zeker doen hoor :thumbup:
Knuff mellie :hug:
Ik geloof niet dat ik het zou doen, maar het is wel lastig idd.
Een van mijn kinderen is geopereerd aan schele oogjes, ook puur cosmetisch was dat. Omdat je ogen natuurlijk heel belangrijk zijn bij het contact met anderen en het echt erg was en niet een beetje scheel kijken hebben we ertoe besloten, maar ik denk dus dat we een ooroperatie niet hadden gedaan.
Natuurlijk kan het storend zijn, is er de mogelijkheid dat hij er mee gepest zal worden, maar aan de andere kant, kinderen vinden altijd wel iets om te pesten, zijn het niet zn oren dan is het wel zijn stomme jas of zn rechterteen toch.
Geen ervaringen mbt mijn kids maar mijn nichtje en neefje hebben beide een correctie gehad.
mijn nichtje met 8 jaar en die is meteen gelukt. ze is er nog altijd heel blij mee dat haar ouders het hebben gedaan.
mijn neefje is ook met 8 geopereerd maar dit is niet mooi blijven zitten dus heeft daarna op zijn 11de nog een operatie gehad die is wel goed gelukt.
Ook hij is er heel blij mee.
Bedankt voor jullie reacties
Valt wel op dat de meeste kinderen ouder dan 6 jaar zijn :think:
Mijn dochter heeft ook licht afstaande oren, ik zou ze wel laten opererenā¦
Ze heeft nu meestal haar haren over haar oren hangen, dus valt het niet zo op maar als ze ze in een staartje heeft zie ik alleen maar oor. Misschien moet ik er ook aan wennen. Ze is nog jong, misschien valt het over een paar jaar wel heel erg mee.
Misschien ben ik spuit 11, maar ik vind vooral dat hij zelf moet aangeven wat hij wil.
Misschien wordt hij helemaal niet gepest straks, of vind hij het zelf wel prima dat zijn oren wat afwijken.
Ik zou dus wachten tot hij op een leeftijd is waar hij met jullie in overleg kan.
Het blijven zijn oren.
hier ook een flapoor. het lijken ook wel 2 rubberen oren zeg maar, ze wiebelen ook.
erg grappig. Hij lacht er zelf ook om. weet je ik zit er niet mee en leer hem blij te zijn met zichzelf.
als hij er last van krijgt en er iets aan gedaan wil hebben : prima
maar die beslissing gaan wij niet voor hem maken.
pesten doen kinderen toch wel. Is het niet om oren, vinden ze wel wat anders.
je kunt je kind niet tegen alles beschermen, ook al wil je niet dat ze gekwetst worden .
Je kunt ze alleen leren om te harden, voor zichzelf op te komen en zichzelf lief te hebben .
" door schade en schande wordt men wijs "
jaā¦ dat zou ik idd denk ik in dit geval ook doen.
Wat mam van 2 zegt, zo waar!
De reden dat wij voor de operatie wel voor hem gekozen hebben is dat dit het beste is om rond de 5jr te doen, omdat je anders grote kans hebt dat het niet lukt of vaker moet gebeuren. Nu is hij er gewoon vanaf.
Ik ben geopereerd aan mijn oren toen ik 8 was. Mijn oren stonden echt in een rechte hoek met mijn hoofd. Dunne haartjes en ook al waren ze lang mijn chippies staken er altijd doorheen.
Toen ik een jaar of 8 werd was er een groep meiden van een jaar of 16 die me gingen pesten, me bedreigden, peuken in mijn gezicht wilden trekken dat soort dingen. Mijn ouders hebben me toen meegenomen naar de KNO-arts en die heeft met me gepraat en alles uitgelegd. Ze waren bang dat ik een minderwaardigheidscomplex zou krijgen. Ik heb er zelf voor gekozen om me te laten opereren. Ik was dat gepest zat.
Ik heb er nooit spijt van gehad, mijn oren zijn wel altijd gevoelig gebleven: er zit meer kraakbeen in en ze kunnen niet buigen dat is pijnlijk. Als ik er te lang op lig heb ik daar ook wel eens last van en kou is ook echt vervelend. Het enige waar ik spijt van heb gehad was dat ik geen verdoving via het infuus heb gekregen maar een kapje. Heb me een week leeggekotst :mrgreen: . Ik kan me eigenlijk ook geen pijn of zo herinneren :think: .
Ik vind trouwens dat ze het tegenwoordig wel mooier doen dan 27 jaar geleden (sjees ik word oud).