Kun je met die moeder niet afspreken dat ze even blijft om te kijken of het goed gaat en dan weggaat en niet te laat weer op haalt?
Ik zou ook niet 2,5 uur met iemand willen zitten hoor (tenzij het klikt ).
En als het daar echt niet vertrouwd moet je het niet doen.
Ik vind het zelf ook erg moeilijk wat je dan moet zeggen :eh: .
Maar ik hoorde vandaag ook weer van een andere moeder uit de klas dat ze ergens waren gaan spelen en dat die ouders gewoon weg waren gegaan te werken :shock: !
En die kinderen waren alleen naar de supermarkt gegaan! (langs de rondweg dus en het kanaal)!
Dus er zijn echt ouders die er dus blijkbaar heel anders over denken wat een kind van 4 kan en mag :eh: .
Ik vond het in het begin ook erg lastig, was bang dat M.atthijs buiten de boot zou vallen omdat hij niet gevraagd werd.
Na een maand of 2 trok hij de stoute schoenen aan en durfde hij eindelijk een jongetje te vragen…die gelijk NEEEEW schreeuwde…
Wij een kind overstuur en hij wilde gelijk niet meer spelen!!
Na de kerstvakantie werd hij uitgenodigd door een klasgenootje, eerst bij ons spelen, week daarna bij hem en nog een keer bij hem. Matthijs heeft de smaak te pakken en durft nu ook zelf te vragen…(en mijn moeder hart is weer geheeld!!)
Nu mag hij op woensdag en vrijdag iemand vragen of daar spelen. De andere dagen vind ik niet nodig.
Hoe doen jullie het als er kinderen bij jou thuis komen spelen. Doe je zelf gewoon je ding, schoonmaken, tv kijken, computeren, werken ??? Of ga je echt de hele middag met de kids aan de gang.
Ik vind dat nog wel lastig, want moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om 2x per week 3 tot 4 uur lang de kinderen non stop te vermaken!!! :oops:
@minniemouse wrote:
Ik ga gewoon mijn eigen gang, hier is nu ook iemand spelen en ze zijn boven, zolang ze zich zelf vermaken laat ik ze met rust.
Hoe doen jullie het als er kinderen bij jou thuis komen spelen. Doe je zelf gewoon je ding, schoonmaken, tv kijken, computeren, werken ??? Of ga je echt de hele middag met de kids aan de gang.
Ik vind dat nog wel lastig, want moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om 2x per week 3 tot 4 uur lang de kinderen non stop te vermaken!!! :oops:
Zodra ze gaan kwallen of zich gaan vervelen dan doe ik iets met ze mee.
of ik zet de knutsel- / teken - / klei - spullen op tafel en daarmee vermaken ze zich ook altijd nog een tijdje.