afscheidscadeautje KDV - boekentips

J. neemt binnenkort afscheid op het KDV. Nu wil ik de leidsters/groep graag een boek cadeau geven (ze hebben vast al liters badschuim staan die ze niet gebruiken…)



Omdat J. helemaal gek is van feesten en ze dat op het KDV ook weten, leek het me leuk en toepasselijk om een boek over feesten te geven. Maar welk boek? Liefst iets met meerdere verhaaltjes, liefst ook over verschillende feesten.



Iets als ‘Hoera, het is feest!’ van Carry Slee en Dagmar Stam is leuk voor wat oudere kindjes, maar het is een horizontale groep, dus ik wil liever iets wat voor een groter deel van de groep geschikt is. De boekjes van Marianne Busser en Ron Schröder vindt J. zelf heel leuk, maar die hebben dan weer geen boekje over feesten.



Iemand een idee welk boek leuk is voor dreumessen en peuters? Of zal ik toch naar boeken van Kikker< Muis en Nijntje ofzo moeten kijken…?

Iemand die dit boek kent [Edit beheer: commerciele links zijn niet toegestaan, dus verwijderd]

Is dat wat?

  • het jubileum boek van Dikkie Dik?
  • het kerstboek en het sinterklaasboek voor peuters en kleuters (Busser/Schroder)
  • Prentenboek van het jaar: Nog 100 nachtjes slapen



    je kunt ook een pakketje maken met meerdere boekjes over verschillende feesten:
  • bobbi viert feest
  • muis is jarig
  • de peuters van juf Paula vieren feest (Kimio reeks)

    etc.



    Zelf vind ik Kikker en de hele bijzondere dag erg leuk (de grote uitgave, met harde kaft)



    Niet speciaal over feest maar een leuke verzamelbundel voor de leeftijd 1-4 jaar: Het grote voorleesboek voor peuters (ook Kimio)

Marianne Busser en Ron Schroder hebben ook ‘Het grote voorleesboek’, dat is ongetwijfeld erg leuk…



‘De peuters van juf Paula vieren feest’ lijkt me ook erg leuk, ook wat onbekender, denk ik, en daarmee dus juist weer leuk. Alleen geen idee waar ik hem moet kopen, bij bol en bruna hebben ze hem niet (meer).



Iemand anders nog tips?